Kleuren foto gezocht van het m.s Binnenhaven

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Sible Boersma

Kleuren foto gezocht van het m.s Binnenhaven

Bericht door Sible Boersma »

Mijn naam is Sible ik heb van '64 tot'65 op het m.s Binnenhaven gevaren van de rederij van Uden, en ik ben opzoek naar een kleuren foto van dit schip, ooit was ik in het bezit er van die was gemaakt in een Portugese haven Leixoes, jammer genoeg ben ik deze kwijt geraakt, ook werd er een luchtfoto van ons schip gemaakt toen wij richting Schotland vaarden met kurk als vracht wat ook hoog op het dek lag. zowel op het voorschip, en vanaf de brug naar het achterschip toe, misschien is hier ook een foto in het bezit van een van jullie?

PS, sinds vandaag 30-01-2009 deze site ontdekt, en in een woord geweldig.

Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Kleuren foto gezocht van het m.s Binnenhaven

Bericht door Ton Pekel »

Op het volgende Topic van kombuispraat
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... 1&start=64
staat een bericht en foto's van de Binnenhaven geplaatst door Tina op 28 febr 2008

Ik heb wel een zwart-witje voor je gevonden, met dank aan Photoship homepage
Bijlagen
Binnenhaven.jpg
Binnenhaven.jpg (47.75 KiB) 3788 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Kleuren foto gezocht van het m.s Binnenhaven

Bericht door Compass »

Hallo Sible,

Heb jij in de 2e helft jaren '70 nog als 2e Mach bij Smits/Genchart gevaren en woonde je toen in de omgeving van Wolvega? Groot postuur, donker lang haar en baard?

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Re: Kleuren foto gezocht van het m.s Binnenhaven

Bericht door Arie Hazebroek »

Op een cd-rom die ik van een Kombuizer kreeg staat ook deze Binnenhaven uit 1957.
Helaas niet in kleur.

Gr. Arie.
Bijlagen
Binnenhaven 1957.jpg
Binnenhaven 1957.jpg (39.06 KiB) 3726 keer bekeken
Sible Boersma

Re: Kleuren foto gezocht van het m.s Binnenhaven

Bericht door Sible Boersma »

Ton Pekel schreef:Op het volgende Topic van kombuispraat
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... 1&start=64
staat een bericht en foto's van de Binnenhaven geplaatst door Tina op 28 febr 2008

Ik heb wel een zwart-witje voor je gevonden, met dank aan Photoship homepage
Beste Ton

Weet dat je me zeer verraste toen ik de foto zag, en oude tijden weer bij mij naar boven kwamen. Omdat deze foto laat zien hoe het er uit zag als je van de kant dit schip voorbij ziet varen. Wij bemanningsleden zeiden altijd tegen elkaar dat we op het jacht van. van Uden vaarden, omdat maar weinig coaster's met de brug midscheeps waren.

Mijn tijd op de ms.Binnenhaven was ook een hele fijne tijd vandaar dat ik opzoek ben naar foto's van het schip, en mijn wens een kleuren foto van dit schip foto blijft natuurlijk temeer omdat ik er een heb gehad maar jammer genoeg kwijt ben geraakt, maar des teniet te min heb je met deze foto nogmaals blij gemaakt en ben je er zeer dankbaar voor.


Een hartelijke groet,

Sible Boersma
Sible Boersma

Re: Kleuren foto gezocht van het m.s Binnenhaven

Bericht door Sible Boersma »

Compass schreef:Hallo Sible,

Heb jij in de 2e helft jaren '70 nog als 2e Mach bij Smits/Genchart gevaren en woonde je toen in de omgeving van Wolvega? Groot postuur, donker lang haar en baard?

Groeten,
Bert de Boer

Beste Bert,

Nee Bert ik was dat niet in de '70 jaren zat ik nog in militaire dienst, ik ben op tijd gestopt met het varen om niet in de regeling te komen om na dat je te kort op zee zat om daarna nog eens je militaire dienst te moeten vervullen. Leuk dat je reageerde op mijn naam ,maar ik hoop dat je de persoon vindt die je voor ogen hebt.

Hartelijke groet,

Sible Boersma,
Sible Boersma

Re: Kleuren foto gezocht van het m.s Binnenhaven

Bericht door Sible Boersma »

Arie Hazebroek schreef:Op een cd-rom die ik van een Kombuizer kreeg staat ook deze Binnenhaven uit 1957.
Helaas niet in kleur.

Gr. Arie.

Beste Arie,

Bedankt voor je medewerking en de toezending van de foto, het was wel het schip met de naam Binnenhaven van de foto die jij heb gestuurd, maar was misschien de voorloper van het schip de ms.Binnehaven waar ik op heb gevaren, De ms.Binnenhaven (PPDA) waar ik op heb gevaren had de brug halverwege (midship ) Wij noemden het het jacht van, van Uden.

Hartelijke groet,

Sible Boersma.
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Re: Kleuren foto gezocht van het m.s Binnenhaven

Bericht door Arie Hazebroek »

Deze stonden er ook op.

Gr. Arie.
Bijlagen
Binnenhaven 1952.jpg
Binnenhaven 1952.jpg (45.41 KiB) 3667 keer bekeken
Binnenhaven 1952a.jpg
Binnenhaven 1952a.jpg (14.05 KiB) 3668 keer bekeken
Binnenhaven 1952b.jpg
Binnenhaven 1952b.jpg (22.69 KiB) 3668 keer bekeken
josdeBokx
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2019 14:14

Re: Kleuren foto gezocht van het m.s Binnenhaven

Bericht door josdeBokx »

De Binnenhaven was mijn eerste schip, aangemonsterd in 1963 in Duinkerken. Was 16 jaar en wildenaar zee en maakte niet uit als wat. Begonnen als ketelbinkje bij van Uden, na drie maanden overgestapt naar Nievelt Goudriaan (waarom weet ik niet). Nog drie jaar gevaren als matroos op o.a. de Arneb en Talita. Mooie herinneringen !


Plaats reactie