filmpjes
- Cor Leliard
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
- Locatie: Breda
Re: filmpjes!
Hoi Arie,
Ja,bij nader inzien heb je gelijk,op de grote tankers zat er ook echt veel beweging
in het schip en zag je het bewegen
gr Cor
Ja,bij nader inzien heb je gelijk,op de grote tankers zat er ook echt veel beweging
in het schip en zag je het bewegen
gr Cor
Il parle Il a parle
Re: filmpjes!
de Dejima was mijn eerste schip waar ik 21 september 1977 op aanmonsterde als dekjongen.Arie Hazebroek schreef:Dat beeld is niet vertekend Cor.
Ik heb regelmatig op grote containerschepen gevaren en herinner me vooral van de Nedlloyd Delft en Nedlloyd Dejima dat je in de "Lijnbaan" , de gang die langs de ruimen van voor naar achter liep, dit slingeren van de rij tl-lampen goed kon zien.
Bij erg slecht weer leek het wel een kronkelende slang.
Als je op de brug stond leek het of de voormast achtjes aan het draaien was.
Eigenlijk logisch dat zo,n lang schip flexibel is, wel moeten er regelmatig expansie stukken, bellows, in de diverse leidingen vervangen worden.
Op een van de laatste reizen voor de sloop van de Dejima brak zo.n bellow van de zware olieleiding in de BB-ductkeel en deze werdt niet meer vervangen maar de olie werd via SB uit de bunkers gehaald.
Wel zijn de Indonesische gezellen tot zo,n beetje de laatste dag bezig geweest die smurrie weg te halen, banjak torntoe.
Gr. Arie.
schijnbaar was er toen een foutje gemaakt en was het niet de bedoeling dat er dekjongens op zouden mee varen, dus na een kustreisje van 3 weken monsterde ik weer af in Rotterdam.
op zich wel jammer want ik had graag op dit schip een grote reis willen mee maken
ben toen diverse malen via de "lijnbaan 'naar het voorschip geweest.
maar aangezien het op een kustreis bijna altijd kalm is op zee, het fenomeen niet kunnen zien.
thanks Arie
Re: filmpjes!
dit eens meegemaakt in de buurt van de Okinawa eilanden tijdens een tropische storm.Cor Leliard schreef:Hallo Johan,
Denk dat het een vertekend beeld is,De filmer heeft zich goed zeevast gezet en dan filmen
ja en dan beweeg je toch.waardoor een beeld ontstaat dat alles beweegt.
Het enigste wat bewoog waren de dingen die niet zeevast waren opgeborgen en verder
"in de tijd dat geluk heel gewoon was"als de schroef boven water doordraaide dan trilde heel de zooi.
groeten uit een zeevast Breda Cor
er is toen veel gesneuveld aan boord.
iemand enig idee wat er hier gebeurde ??.....ik dacht aan paaltje pikken
http://www.jaggle.nl/index.php/V2/comments/zeeman
Re: filmpjes!
Lijkt mij ook,je hoort de klap hier zo goed omdat je op het voorschip zit,achter hoor je dat wat minder.
Groeten,K.Brouwer.
Groeten,K.Brouwer.
Re: filmpjes!
Er was wat met dat Cruise Schip aan de hand, vandaar dat die helicopter er was.
Re: filmpjes!
hallo JanJan Vos schreef:Er was wat met dat Cruise Schip aan de hand, vandaar dat die helicopter er was.
dat vroeg ik me dus ook al af , leek me niet normaal hoe dat cruiseschip slingerde, daar wil je als passagier- die voor zo een cruise veel geld op tafel moet leggen - niet opzitten lijkt me
Re: filmpjes!
VAN HOREN ZEGGEN !!!
er waren geen passagiers aan boord
het schip voer -ask me niet vergis- over de atlantic op weg naar eoa werf (ik geloof Las Palmas, of Malta). Op dit moment waren er alleen 1 kapt, 2 strm, een paar matozen en een man of 5 wtk's aan boord; men dacht echt dat ze zou kapseizen, en de rest van de bemanning was al van boord.
de helicopter(s) waren stand-by om de rest er ook af te halen.
er was iets loos met de aandrijving waardoor ze de kop niet meer echt op de wind konden houden, en de kimmen slingerden zelfs boven water uit (te zien op de video !)
Tsja....de moderne bouw......
Die Meijer-schepen komen steeds naar de Eemshaven, en op 't waark hebben we 't dan vaak over die moderne schepen: nog geen 8m diepgang, en 50 m boven water. Als je ze zo ziet stel je je in gedachten voor waar het zwaartepunt zou liggen, en dan denken we allemaal hetzelfde :"ze krijgen m'n klompen nog niet mee...."
Maar ongetwijffeld is alles wel goed berekend.
Een stuurman van de Galaxy vertelde mij wel eens -toen ik hierover met hem sprak- dat die schepen wel beperkt zijn in windsnelheden; ze schijnen verplicht te zijn om zware stormen heen te moeten varen....
maar of dat waar is......lijkt mij toch sterk......ik denk dattie me in't ootje wilde nemen.....
er waren geen passagiers aan boord
het schip voer -ask me niet vergis- over de atlantic op weg naar eoa werf (ik geloof Las Palmas, of Malta). Op dit moment waren er alleen 1 kapt, 2 strm, een paar matozen en een man of 5 wtk's aan boord; men dacht echt dat ze zou kapseizen, en de rest van de bemanning was al van boord.
de helicopter(s) waren stand-by om de rest er ook af te halen.
er was iets loos met de aandrijving waardoor ze de kop niet meer echt op de wind konden houden, en de kimmen slingerden zelfs boven water uit (te zien op de video !)
Tsja....de moderne bouw......
Die Meijer-schepen komen steeds naar de Eemshaven, en op 't waark hebben we 't dan vaak over die moderne schepen: nog geen 8m diepgang, en 50 m boven water. Als je ze zo ziet stel je je in gedachten voor waar het zwaartepunt zou liggen, en dan denken we allemaal hetzelfde :"ze krijgen m'n klompen nog niet mee...."
Maar ongetwijffeld is alles wel goed berekend.
Een stuurman van de Galaxy vertelde mij wel eens -toen ik hierover met hem sprak- dat die schepen wel beperkt zijn in windsnelheden; ze schijnen verplicht te zijn om zware stormen heen te moeten varen....
maar of dat waar is......lijkt mij toch sterk......ik denk dattie me in't ootje wilde nemen.....
Oost, west...ook best