Panamakanaal
- skipflip44
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 25 jul 2004 10:53
- Contacteer:
Re: Panamakanaal
Treintje op de helling
Gaillard Cut
Gaillard Cut
one cylinder, one trouble.
http://members.home.nl/skipflip44
http://members.home.nl/skipflip44
Re: Panamakanaal
Ja SKIPFLIP 44
Groet het regent met schuim Herman
Groet het regent met schuim Herman
- Bijlagen
-
- en een met oude trein
- 057.jpg (93.23 KiB) 4369 keer bekeken
-
- en een zo als het op de lake´s toe ging
- 021.jpg (26.29 KiB) 4366 keer bekeken
- Jos Telleman
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 04 jun 2006 13:39
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Re: Panamakanaal
Hier zijn er nog een paar
- Bijlagen
-
- © Jos Telleman.jpg (203.69 KiB) 4062 keer bekeken
-
- © Jos Telleman (1).jpg (199.07 KiB) 4062 keer bekeken
-
- © Jos Telleman (2).jpg (253.44 KiB) 4058 keer bekeken
-
- © Jos Telleman (3).jpg (208.84 KiB) 4059 keer bekeken
-
- © Jos Telleman (4).jpg (213.98 KiB) 4059 keer bekeken
-
- © Jos Telleman (5).jpg (201.88 KiB) 4059 keer bekeken
-
- © Jos Telleman (6).jpg (250.71 KiB) 4058 keer bekeken
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log's Foto's van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/ en op deze Arendnet 2 https://arendnet2.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Kijk ook eens op mijn web-log's Foto's van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/ en op deze Arendnet 2 https://arendnet2.blogspot.com/
Schipper zonder schip
- Jos Telleman
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 04 jun 2006 13:39
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Re: Panamakanaal
Weer een paar.
- Bijlagen
-
- Miraflores Dam © Jos Telleman
- Panamakanaal.jpg (92.19 KiB) 3831 keer bekeken
-
- Miraflores Lake © Jos Telleman
- Panamakanaal (1).jpg (96.21 KiB) 3831 keer bekeken
-
- Miraflores Lake © Jos Telleman
- Panamakanaal (2).jpg (84.78 KiB) 3831 keer bekeken
-
- Pedro Miguel sluis © Jos Telleman
- Panamakanaal (3).jpg (91.2 KiB) 3831 keer bekeken
-
- Wel erg ouderwets © Jos Telleman
- Panamakanaal (4).jpg (91.8 KiB) 3831 keer bekeken
-
- Pedro Miguel sluis © Jos Telleman
- Panamakanaal (5).jpg (94.25 KiB) 3830 keer bekeken
-
- Deze kwam afvarig uit de sluis! © Jos Telleman
- Panamakanaal (6).jpg (92.04 KiB) 3827 keer bekeken
-
- Deze kwam afvarig uit de sluis! © Jos Telleman
- Panamakanaal (7).jpg (95.13 KiB) 3828 keer bekeken
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log's Foto's van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/ en op deze Arendnet 2 https://arendnet2.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Kijk ook eens op mijn web-log's Foto's van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/ en op deze Arendnet 2 https://arendnet2.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Re: Panamakanaal
Hallo Herman Ponsen. Ik denk dat op sommige smallere plaatsen in het Panamakanaal de oevers en de oeverbeschoeiïng te zacht zijn en schade kunnen krijgen door draaiende scheepsschroeven, en dat het gevaar bestaat dat een schip uit zijn roer loopt of de motor uitvalt, dan is de schade niet te overzien met nog 50 wachtenden achter u...En natuurlijk die grote krokodaris op de foto van Jos Telleman die met zijn knar in die schroef kan komen....
Re: Panamakanaal
Goede morgen Gerard,
Ja daar heb je gelijk in met de doorvaart van het Panamakanaal op sommige plaatsen is erg smal dan wordt het peentjes zweten. Ik heb zelf eens meegemaakt op de Lakes afvarend van lake Erie naar lake Ontario in 1959 .Er was een Sweed tegen een dichtdeur geknalt 65 wachten voor u niet leuk maar had wel een leuke bijkomstigheid wij kregen een dag vrij en konden voor $0,25 de Niagara falls bezoeken dat was wel even mooi meegenomen. Naar twee dagen hebben met een Noor van de Fjells lijn van plaats geruild voor een paar kratten met groene flessen toch wel aardige Noren.Maar mijn vraag was eigenlijk waarom die trienen aan weers kanten van de sluis en op de Lakes niet daar moest je het zelf klaren en ik meen dat het 15 sluizen waren voor je op Lake Erie was en daar waren ook zeer smalle doorgangen waar je door moest .Ik snap wel waar die treinen voor dienden maar het verschil tussen die twee vindt ik een beetje geeeek .Aan de grote van die schepen kan het niet liggen want op de lakes zijn die Lakers ook behoorlijk uit de kluten gewassen. Zo had je voor 1959 van Montreal naar Toronto ongeveer 50 sluisen daar pasten die Oranjelijn bootjes net in met een speling voor en achter van een half meter daar werdt menigen zakdoek vochtig van Groet uit het droge Zuiden Herman
Ja daar heb je gelijk in met de doorvaart van het Panamakanaal op sommige plaatsen is erg smal dan wordt het peentjes zweten. Ik heb zelf eens meegemaakt op de Lakes afvarend van lake Erie naar lake Ontario in 1959 .Er was een Sweed tegen een dichtdeur geknalt 65 wachten voor u niet leuk maar had wel een leuke bijkomstigheid wij kregen een dag vrij en konden voor $0,25 de Niagara falls bezoeken dat was wel even mooi meegenomen. Naar twee dagen hebben met een Noor van de Fjells lijn van plaats geruild voor een paar kratten met groene flessen toch wel aardige Noren.Maar mijn vraag was eigenlijk waarom die trienen aan weers kanten van de sluis en op de Lakes niet daar moest je het zelf klaren en ik meen dat het 15 sluizen waren voor je op Lake Erie was en daar waren ook zeer smalle doorgangen waar je door moest .Ik snap wel waar die treinen voor dienden maar het verschil tussen die twee vindt ik een beetje geeeek .Aan de grote van die schepen kan het niet liggen want op de lakes zijn die Lakers ook behoorlijk uit de kluten gewassen. Zo had je voor 1959 van Montreal naar Toronto ongeveer 50 sluisen daar pasten die Oranjelijn bootjes net in met een speling voor en achter van een half meter daar werdt menigen zakdoek vochtig van Groet uit het droge Zuiden Herman
Re: Panamakanaal
Omdat de Amerikanen die het kanaal oorspronkelijk beheerden de zaken graag zelf in de hand hielden en niet afhankelijk wilden zijn van de mensen aan boord en daarmee van de fouten die ze eventueel konden maken. Pak hem beet met vier locomotieven en doe met het schip wat je zelf wilt en niet wat die lieden aan boord willen.Herman schreef:mijn vraag was eigenlijk waarom die treinen aan weerskanten van de sluis
Het Panamakanaal was in de tijd van de Amerikanen ook de enige plaats op deze wereld waar de loods werkelijk verantwoordelijk was en niet, zoals overal elders, alleen maar "adviseur van de gezagvoerder". Of dat nu, na de overname door Panama, nog zo is, weet ik dus niet.
Re: Panamakanaal
Hallo Theo,
Ja dat zou een mogelijkheid zijn Ik stond erbij en keek erna, maar toch nog wel met overleg met het brug personeel .Dat wist ik niet meer dat die Yanks dat zelf in de handhielden.Ben misschien een paar hoofd cellen kwijt wat ik zelf nog niet door heb.
Bedankt voor je reactie.
Groet Herman
Ja dat zou een mogelijkheid zijn Ik stond erbij en keek erna, maar toch nog wel met overleg met het brug personeel .Dat wist ik niet meer dat die Yanks dat zelf in de handhielden.Ben misschien een paar hoofd cellen kwijt wat ik zelf nog niet door heb.
Bedankt voor je reactie.
Groet Herman
Re: Panamakanaal
Ik ben een regelmatge bezoeker van de website Panama kanaal maar het meeste wat me nu opvalt is dat er diverse containerschepen van de diverse rederijen soms met een gedeeltelijk lege deklast zijn. Daarvoor waren ze tot het stuurhuis volgestouwd, eenteken aan de wand!
Gr. Joop
Gr. Joop