Vliegmaatschappijen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Bij Aeroflot krjg je bij betaling van je ticket een parachute
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle

Bram

Bericht door Bram »

:-D
Ik heb een keer Air Italia gehad ,van Amsterdam- Frankfurt naar Rome,om over te stappen in een minivliegtuigie(lees k.tvliegtuigie) naar Malta,maar de service van Air Italia was de beste die ik ooit gehad had , (beter als de KLM toen(1970))het leek hotel de Paris wel van Monaco,het heb bij elkaar 3 tot 4 uur geduurd uur geduurd en kwamen echt niks tekort, klasse!!!!!!!!.

Groets Bram :-D
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Air Italia was de beste die ik ooit gehad had , (beter als de KLM toen(1970)
Kijk, dat bedoel ik nu met die golfbewegingen. Nu is 1970 natuurlijk wel lang geleden, maar vorig jaar - het kan ook twee jaar geleden zijn - vloog ik Alitalia en toen vraten de honden er geen brood van. We werden ook bij hun gevoerd uit een kartonnen doosje, maar dat is tegenwoordig op alle Europese economyvluchten en dat zal me een zorg zijn. Maar dat toestel, dat viel van ellende bijna uit elkaar en dan bedoel ik het interieur. De vleugels en de motoren zal best voor elkaar zijn geweest en hij zal waarschijnlijk ook wel keurig op de bandjes hebben gestaan en de olie was misschien ook net ververst, daar twijfel ik niet aan, want die jongens komen zelf ook graag weer heelhuids thuis, maar binnen... Versleten stoelen, loshangende tafeltjes, afgebroken armleuningen. Er zat een Amerikaan naast me die terug naar huis ging. Die was heen ook met Alitalia van New York naar Rome gevlogen en die zei dat het op die vlucht net zo'n armoedige zooi was geweest. De toiletten was een vieze troep geweest, meldde hij. Maar ze waren wel goedkoop wat ook mijn reden was om Alitalia te vliegen. :)

Voor de tankerhandel heb ik ze een poosje een paar keer in de week gevlogen, Athene-Triëst, Athene-La Spezia, Athene-Genua, meestal via Rome en toen waren ze uitstekend. Zo verandert dat steeds en daarom valt er eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen.
ed bartels

vliegmaatschappijen

Bericht door ed bartels »

Hoi,
Heb je wel eens gevlogen, liggend op een brancard? Leuk is heel anders.
Eerst met een hobbelig rammelende ambulance van Rouen naar Orly Parijs. Als het te druk werd in het verkeer zette de chauffeur de sirene aan dus na veel hobbels en pijn werd ik in de open lucht bij een vliegtuig neer gezet op het beton en sommige passagiers die van de trap uit dat vliegtuig kwamen moesten of met een boogje om de brancard of stapten over me heen. Franse manier denk ik.
Daarna brachten twee kruiers me aan boord en wel zo scheef dat ik bijna onder de veiligheidsriemen uit schoof. Weer veel pijn en gevloek. Maar ik was er en werd op twee achter elkaar neergeklapte stoelen gemonteerd. En... ik kon door het raampje kijken. KLM was 't, een vier motorige prop een dc nogwat.
Als je start en opstijgt krijg je gevoel al liggend achter in de staart te belanden. Toen won ik een flesje bier van de stewardess. Zakkend kwamen we boven Rotterdam en ik volgde de nieuwe Maas zag de Euromast, parkkade en toen de Willem Ruys. Ik zei dat tegen de stewardess. "nou, dat kun jij niet zien van zo hoog" zei ze. Ik zeg, bel op als we geland zijn en vraag of de Willem Ruys binnen ligt want ik had haar zien liggen.
Hoe ze het deed weet ik niet maar ik kreeg gelijk en ze kwam, toen ik weer 'geparkeerd' was, ditmaal binnen , met een pilsje aan. Het glas had niet gehoeven.
Hier op Schiphol werd ik daarna weer naar buiten gezeuld en kwam aan boord van een Lufthansa viegtuig. Het zelfde ritueel. Op naar Bremen.
Ik woonde destijds bij Osnabruck bij mijn ouders, mijn vader zat daar bij de Nederlandse luchtmacht, vandaar. S'morgens had de Noorse consul die alles had geregeld in Rouen gezegd dat ik s'avonds om acht uur in Osnabruck zou zijn. Dat klopte. Klokslag acht uur stopte de ambulance voor de deur. En hoe weet ik dat het acht uur was? Nou, we woonden naast de kerk en de torenklok galmde acht uur. Moest wel weer wennen aan dat gegalm iedere zondag.
Groetjes ED
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Vliegtuigpassagiers ontsnappen aan dood

Op het vliegveld van Hamburg is gisteren een A320 in de problemen geraakt tijdens een storm. Het toestel stortte bijna neer, maar het reactievermogen van de piloot voorkwam een ramp.
Een harde windstoot, vlak voor de landing, brengt het vliegtuig helemaal uit balans. Net op het moment dat het gevaarte dwars gaat en lijkt te gaan crashen, slaagt de piloot er in weer op te trekken. De passagiers ontsnappen aan de dood.

Toevallig werd het voorval gefilmd door een vliegtuigspotter.

Zie video hier
ronny

Bericht door ronny »

Ik vlieg nog steed veel.
De twee beste maatschapijen op dit moment zijn cathay pacific en Singapore airlanes.
maar deze maatschapijen zijn dat al jaren en de rest is een golf beweging
op dit moment is de klm waardeloos om mee te vliegen geen goede service aan de grond en ook niet in de lucht.
air france is ook waardeloos.
ach zo kan ik nog wel doorgaan,als je naar de west vliegt kun je beter BA nemen en naar de oost Singapore airlanes of cathay paciffic maar alles heeft een prijs natuurlijk dus als je voor de goedkoopste gaat naar de west heb je kans dat je bij BA uitkomt ga je voor de goedkoopste naar de oost heb je kans op China airlanes.
dit allemaal lijnvluchten natuurlijk.
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Re: Vliegmaatschappijen

Bericht door BU-6 »

SCHIPHOL CRASH.(woensdag 25 febr.)
Rob de Knecht, degene die bij Schiphol de crash met het toestel van Turkish Airlines overleefd heeft, is vermoedelijk oud KJCPL-er Rob de Knecht.Nu zijn er altijd meerdere personen met dezelfde naam, maar na het zien van beelden in het programma Netwerk(vrijd.jl) en het stemgeluid, denk ik dat het zeer waarschijnlijk die Rob is. Hij was één van de, gelukkig, velen die de crash overleefd hebben. Hij werd bekend vanwege het opmerkelijke feit dat het voor hem de tweede crash in één week betrof :!:
Heb Rob ontmoet op de Tjinegara en ruim 10 jaar later ontmoette ik hem in een vliegtuig naar Edinburgh, waar hij voor de fa.Heerema, offshore werkzaamheden verrichtte in de buurt van Mosmorran(Schotland). Hij bleef ook na z'n vaartijd als globe-trotter veelvuldig gebruik maken van de div. vliegmaatschappijen.
Wie kan e.e.a. bevestigen.?
In elk geval, welke Rob het ook zijn mag: sterkte!
Zie: Uitzending gemist.Netwerk vrijd.27 febr.
Gr.Harry
Varen is hunkeren naar land.
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Re: Vliegmaatschappijen

Bericht door BU-6 »

Inmiddels kan ik bevestigen dat Rob de Knecht, één van de overlevenden van de Schiphol-crash van vorige week, inderdaad een oud KJCPL-er
is. (Heb contact met hem gehad). Morgenmiddag wordt hij in Nieuwspoort verwacht, en zal hij ook een verklaring afleggen. Pieter zal de zwarte doos "openen" en wellicht met (voorlopige) conclusies komen omtrent de oorzaak van de ramp met het toestel van Turkish Air.
Gr.Harry
Varen is hunkeren naar land.
Noel
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2014 20:24

Re: Vliegmaatschappijen

Bericht door Noel »

Dag mede Kombuizers.
In mijn ganse zeemans - baggerloopbaan heb ik veel gevlogen. Hierbij een samenvatting hoe ik persoonlijk over de diverse maatschappijen denk:
- SABENA, nu Brussels Airlines: het vliegt van A naar B, luxe of vriendelijkheid van het cabine personeel is ver te zoeken (en ik ben Belg...!!!)
- KLM: heb ik steeds graag met gevlogen. Vriendelijk personeel, op tijd en stond een drankje. Het eten is zoals bij bijna alle maatschappijen, uit een kartonnen doos een kleffe hap.
- Lufthansa: mijn favoriet wegens het vertrouwen in de Deutsche Grundligheit wat onderhoud betrefd. Cabine personeel dat echt de puntjes op de I zet. En 99% op tijd vertrekken en aankomen.
- Air France: NOOIT meer. Arrogantie van het cabine personeel, als men geen Frans praat wordt men raar bekeken, het eten is zeker nier "Gourmet" zoals ze zelf denken. Allicht doordat ik niet alleen Belg doch bovenal Vlaming ben reageer ik op deze manier.
TAP: ronduit slecht. Onvriendelijk, eten bijzonder slecht (en dat wil wat zeggen als men andere maatschappijen hen kartonnen doosjes gewoon is)
Iberia: alias Miseria. Veel vertragingen, anulaties. Boordpersoneel bijzonder onvriendelijk als men geen Spaans praat.
PIA: international vluchten goed tot zeer goed, binnenlandse vluchten een nachtmerrie.
SAS: alleen korte vluchten gedaan, geen opmerkingen.
British Airways: geen opmerkingen.
Qatar Airways, Etihad, Emirates, Singapore Airlines, Cathay Pacific, Thai Arways: die bestrijden elkaar om de 1ste plaats. Vriendelijk personeel, eten beter dan men normaal voorgeschoteld krijgt, nette en op zicht goed onderhouden vliegtuigen. Wel iets duurder doch de moeite waard.
En tot mijn eigen verbazing: AIR NIEGUINEA, de nationale trots van Papoea Nieuw Guinea. Vriendelijk personeel, modern (lees nieuwe) vliegtuigen, goed tot zeer goed eten (keuze menu uit 3 schotels in Economy)
Groeten,
Noel.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Vliegmaatschappijen

Bericht door Brazuca »

SABENA:
Such
A
Bloody
Experience
Never
Again

ALITALIA:
Always
Late
In
Take-off
Always
Late
In
Arrival


Plaats reactie