Louis van Gaal

Hier werd aan boord altijd veel aandacht aan besteed.
Vooral als er Rotterdammers EN Amsterdammers aan boord zaten.
Jos Komen (R.I.P)

Louis van Gaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Commentaar overbodig. :lol:
All the best
Jos

http://www.sportgeschiedenis.nl/2007/12 ... -gaal.aspx

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Geniale analyse van Van Gaal: tegengoals mogen niet vallen! :lol: :lol:

All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

We zijn gelukkig voorlopig nog niet van hem af. :lol:

Van Gaal wil graag bondscoach worden

anp | Gepubliceerd op 18 januari 2008, 14:43

ALKMAAR - Louis van Gaal hoopt dat de voetbalbond KNVB hem kiest als opvolger van Marco van Basten. ,,Ik wil graag bondscoach van Nederland worden'', zei de huidige trainer van AZ vrijdag.

,,Mijn contract loopt nog door. De KNVB zal met voorzitter Dirk Scheringa moeten praten om te horen wat er mogelijk is. Scheringa weet hoe graag ik dit nog een keer wil.''
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Gaal rekent op negende plaats

anp | Gepubliceerd op 21 maart 2008, 15:33

ALKMAAR - Louis van Gaal gaat ervan uit dat AZ het seizoen kan afsluiten met de negende plaats in de eredivisie. De Alkmaarders zouden zich dan alsnog kwalificeren voor de play-offs voor deelname aan de UEFA Cup.

,,Als we de resterende vijf duels winnen, komen we uit op 47 punten. Dat moet voldoende zijn'', rekende Van Gaal vrijdag voor.

De oud-bondscoach gaat er zelfs van uit dat AZ de laatste vijf duels vijftien punten kan behalen. ,,We treffen allemaal tegenstanders waar we eerder dit seizoen van hebben gewonnen, behalve Vitesse dan.''

AZ neemt het zaterdag eerst op tegen De Graafschap. De Alkmaarders waren op 16 januari in Doetinchem met 2-1 te sterk voor het elftal van trainer Jan de Jonge. De elf daaropvolgende competitieduels wist AZ niet te winnen.

:lol: :lol:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Er is commotie in Alkmaar, gaat van Gaal nu wel of niet weg aan het einde van het seizoen ? De plaats als bondscoach is al vergeven.

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De tour de France zit er op, dus de hoogste tijd om weer iets over Linke Loetje te lezen. :lol:
Column van Genee.
All the best
Jos

‘Louis kwartje kaart’ was vroeger gek op één-en-twintigen
Louis van Gaal praat ook komend seizoen niet meer met de NOS. Na onjuiste berichtgeving over zijn mogelijke vertrek bij AZ is de publieke omroep in de ban gedaan. Aanvankelijk stonden wij van RTL ook op de zwarte lijst, maar die vloek is inmiddels opgeheven. Op persconferenties en rondom wedstrijden krijgt de NOS geen enkele reactie van de coach. De structurele woede-uitbarstingen daargelaten natuurlijk, want daar hoef je vaak geen vraag voor te stellen.

Hoe bezwaarlijk is deze boycot nu eigenlijk? Erg toeschietelijk is Louis over het algemeen niet richting het sportjournaille. Zijn leukste interviews bewaart hij voor de kwaliteitspers. Zo las ik afgelopen weekend alles over zijn aanstaande huwelijk met Truus in het weekblad Privé. Bij de kapper uiteraard. Uitbundig poseerde hij met zijn aanstaande bruid en lazen we in vette letters dat hij door zijn beide dochters op 8-8-2008 zal worden weggegven. ‘Het wordt een emotionele bruiloft’ kopte het blad. Helaas was ik niet in de gelegenheid om het hele verhaal te lezen, want een kleurspoeling is vandaag de dag een kwestie van minuten. Al eerder deze maand las ik een bijzonder onderhoudend interview met Louis in Vrij Nederland. In zijn studententijd bleek hij een fanatiek kaarter. Eén-en-twintigen was zijn spel. Het leverde hem de bijnaam ‘Louis kwartje kaart’ op.

‘Wat moet ik met deze informatie?’ hoor ik u denken. Geen flauw idee, maar het is info waar wij sportjournalisten het dezer dagen ook mee moeten doen. Het is namelijk oorverdovend stil rondom de ploeg die vorig jaar door menig kenner werd getipt als landskampioen. Het teleurstellende seizoen heeft AZ echter weer teruggeworpen in de relatieve anonimiteit van een subtopper. De echte ambitie lijkt ook even verdwenen, want van grote aankopen is geen sprake. Of u moet Niklas Moisander, Nick van der Velden of Gill Swerts spelers van de buitencategorie vinden zoals die vorig seizoen door voorzitter Scheringa zijn aangekondigd.

Het wachten is op de gewenste topspits. Een telefoontje met de betrouwbare technisch directeur Marcel Brands leert dat dat er niet in zit. Terwijl AZ een half jaar geleden nog bijna 20 miljoen voor Alves wilde neerleggen, maar u weet hoe dat is verlopen. Nog altijd speelt er een zaak bij de arbitragecommissie van de KNVB die hoogstwaarschijnlijk vandaag met een uitspraak zal komen. Wat er ook gebeurt, Alves zien ze nooit meer in Alkmaar.

AZ speelt daarom komend seizoen waarschijnlijk voorin met Jeremain Lens en Brett Holman, de voorhoede van NEC. De afgelopen jaargang goed voor 15 doelpunten. Geen wereldaantallen, maar nog altijd drie meer dan het duo Pelle en Ari.

De verwachtingen worden getemperd. Van Gaal heeft al aangegeven bij nog zo’n seizoen op te stappen. Toch heeft hij met de terugkeer van Schaars, Martens en Luirink nog genoeg troeven in handen. Het wordt weer tijd voor de oude ‘Louis kwartje kaart’.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Gaal: "Terugzetten Perez stap te ver"
'Zo behandel je een speler als Perez niet', lijkt Louis van Gaal te willen zeggen. De oud-trainer van de Deen laakt de handelswijze van Ajax, dat Perez terugzette naar het tweede elftal.


Van Gaal die in Sportweek maandelijks terugblikt op een aantal gebeurtenissen, laat weten dat geen enkele club een routinier als Perez op deze manier zou behandelen.

"Net als Ajax hebben alle grote topclubs in Europa selecties met heel veel spelers", zegt de AZ-coach. "Soms betreft het zelfs dertig of vijfendertig spelers voor het eerste elftal. Niet iedereen heeft dan evenveel kans om te spelen. Toch zie je daar nooit dat gelouterde spelers van naam, zoals Kenneth Perez, worden teruggezet naar een jeugdelftal."

Volgens de oefenmeester is het Marco van Basten's goed recht om keuzes te maken, maar het is daarna aan Ajax om een speler als Perez op een redelijke manier te laten gaan. "Het terugzetten naar een jeugdelftal is een stap te ver. De coach mag en moet keuzes maken, maar de club zorgt voor een waardige oplossing."

Perez spande een arbitragezaak aan tegen zijn huidige werkgever. Beide partijen moeten zich op maandag 25 augustus melden in Zeist.
Bram

Re: Louis van Gaal

Bericht door Bram »

“Dat is nou Argentijns temperament”, opende Van Gaal de sessie

6 maart 2009
ALKMAAR- Daags na de bekeruitschakeling door NAC Breda gaf Louis van Gaal zijn visie op de gebeurtenissen rondom Sergio Romero. Verder ging hij tijdens het persuurtje in op de fysieke gesteldheid zijn overige spelers en de voorbereiding op het uitduel met NEC.



“Dat is nou Argentijns temperament”, opende Van Gaal de sessie. “Het is niet slim van Sergio om zijn frustraties op deze manier te uiten; hij was niet in staat om het te managen. Ik denk dat hij er de rest van het seizoen uit ligt (naar verwachting zes weken, red.). Hij benadeelt op deze manier het team en de club. Ik kijk echter naar de totale mens, in plaats van slechts de voetballer. Emoties en culturele dimensies spelen in dit geval ook een rol. Bij hem zie ik wel vaker de kogeltjes in zijn ogen branden. Hij was niet zozeer boos om het verlies of de uitschakeling, maar meer om het feit dat zijn blunder zo’n grote rol heeft gespeeld bij de nederlaag. Zo’n blunder is niet des Sergio’s. Na afloop zat hij huilend in de kleedkamer. Sergio was direct al schuldbewust richting mij. Of ik hem vandaag al heb gebeld? Nee, ik denk niet dat hij nu op mijn stem zit te wachten.”



Didulica
Over de vervanger van Romero was Van Gaal zeer duidelijk. “Joey Didulica speelt zondag tegen NEC. Hij weet wat ik verlang van een keeper. Nu is het aan hem om te bewijzen wat hij waard is. Didulica is een mentaal sterke speler. Het feit dat hij na een moeilijke periode weer in het gelid is geraakt, bewijst dat. Een keeper heeft echter grote invloed op een verdediging. Joey is weer heel anders dan Sergio. De verdediging moet nu weer op elkaar ingespeeld raken. We kunnen helemaal van voor af aan beginnen.”



Moisander
Niklas Moisander keert zondag waarschijnlijk terug in de wedstrijdselectie. “Maar dat weet ik nog niet zeker”, zei Van Gaal. “Ik ga vanmiddag bij de training kijken hoe mijn team ervoor staat. Sébastien Pocognoli is normaliter fitter dan Jeremain Lens en Moisander.” Gill Swerts is ook een twijfelgeval voor het duel met NEC. Ari zal zondag wederom niet van de partij zijn.



Over de spelopvatting van de komende tegenstander kon de oefenmeester geen duidelijkheid geven. “In Alkmaar speelden ze met vijf verdedigers, maar je weet niet wat ze thuis doen. Je kunt sowieso nooit weten hoe teams tegen AZ spelen. Dat is altijd anders dan normaal.”



De voorbereiding op het duel met NEC is door alle gebeurtenissen verre van ideaal te noemen. Van Gaal: “Mijn spelers hebben door het verlies en de gebeurtenissen van vandaag een klappie gehad. Normaal ga ik zelf een dag na de wedstrijd nooit het veld op, maar nu wel. Ik wil zien hoe we ervoor staan, hoe de spelers reageren op mij en de oefenstof, hoe ze de reacties in de media managen en hoe ze omgaan met de situatie rondom Sergio. Tja, het is een moeilijk vak.”

Groets Bram
Jos Komen (R.I.P)

Re: Louis van Gaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Louis van Gaal is een betere trainer dan Erik Gerets.

Althans, dat vindt Van Gaal zelf. Vorige week vroeg een Belgische verslaggever of Erik (of is het nou Eric?) Gerets de ideale bondscoach voor België is. Daarop antwoordde Van Gaal: ,,Nee, dat ben ik natuurlijk!’’

AD
Bram

Re: Louis van Gaal

Bericht door Bram »

:(

Van Gaal: 'Dit kun je vooraf natuurlijk niet bedenken'
18/04/2009 23:35

Maar toch:de hand in eigen Boezem steken:
En die fijne(geref.?)journalisten,in hun dubbelzinnige vragen te laten stikken.

goed gedaan Louis.

De teleurstelling was groot bij AZ na het mislopen van het kampioenschap tegen Vitesse. Trainer Louis van Gaal en aanvoerder Stijn Schaars waren eensgezind: AZ speelde niet goed en Vitesse had erg veel geluk gehad.

'We konden niet met de druk omgaan', concludeerde Van Gaal voor de camera van Eredivisie Live. 'Er bleven te veel spelers onder hun niveau. We waren dan wel beter dan Vitesse, maar we speelden gewoon niet goed.'

'Hoe die tegengoals vallen, dat is ongelooflijk', vond Van Gaal. 'Ik heb de jongens in de kleedkamer gezegd dat het lucky goals waren van Vitesse, maar je moet eerst zelf goed spelen. Maar dit kun je vooraf natuurlijk niet bedenken, dat je verliest door twee van richting veranderde schoten.'

Vitesse had het geluk dat Ricky van Wolfswinkel voor 1-1 kon zorgen nadat hij de bal voor zijn voet had gekregen na een mislukt schot van Julian Jenner. En bij het winnende doelpunt van Alexander Büttner veranderde Gill Swerts (foto) de bal van richting.

Schaars kon eigenlijk ook niet geloven wat er was gebeurd. 'Het is heel raar. We kwamen gewoon op 1-0 en dan denk je dat het 2-0 of 3-0 wordt. Maar dan komt dat van richting veranderde schot bij Van Wolfswinkel die gelijk maakt, en daarna scoren ze nog een keer met een van richting veranderd schot. En dat terwijl we tussendoor nog hoorden dat Twente achterstond tegen Feyenoord.'

'We speelden gewoon zelf niet goed', wist de aanvoerder. 'Dit is een domper, maar het ziet er nog steeds goed uit. Het is wel doodzonde, want alles was al geregeld voor het kampioensfeest. Nu moeten we morgen maar naar PSV-Ajax gaan kijken. En als Ajax wint, dan moeten we zelf weer verder.'

Groets Bram


Plaats reactie