SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

lp schreef:Een soort van Singaporese equivalent van "de bedriegertjes" zou ik denken.
:x Ai, dat doet pijn aan mijn ogen. Je hebt hem deze keer wel netjes bijgesneden. Hoe kom je erbij dat mijn ansicht een 3D kaart is? De volgende ansicht kreeg ik van Jan toegestuurd in 1969. Het is een view looking at the Fifth Avenue. De rest van de tekst wordt bedekt door een paar prachtige postzegels met een indiaan erop. Ik had hem vastgeplakt met een cellotape en dat is nog duidelijk te zien. Ik zal die rand deze keer niet wegpoetsen anders denk je dat dit ook een 3D kaart is. Van Jan kreeg ik verontrustende berichten in die tijd dat het niet zo prettig was om in Calcutta aan de wal te gaan. Hij was ervan geschrokken dat hij letterlijk over doodgaande mensen heen moest stappen om naar een plaats van vertier te gaan. Hij was er behoorlijk van onder de indruk en het was het begin van het einde van zijn vaartijd. Zo erg heb ik het gelukkig niet meegemaakt. :lol: Groeten joks
Bijlagen
Ansicht New York 1969
Ansicht New York 1969
NewYorkAnsicht.png (741.8 KiB) 2034 keer bekeken

Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo Joks, ik bedoelde niet jouw kaart hoor, maar die van mij. India is inderdaad een verhaal apart. Ik ben in Cochin en Aleppy geweest, man wat was het daar heet. Van Cochin kan ik mij de visnetten langs de oevers nog goed herinneren. Dat waren lange staken met een vierkant net eraan. Om de netten te laten zakken liepen de vissers over een soort van hefboom naar voren en dan zakte het net onder water. Aan de andere kant van de hefboom hing een zware steen als contra-gewicht. Als zo'n net op gehaald werd, zag je er maar een paar "sprotjes" in spartelen. Bijgaand een foto van zo'n stellage.
Afbeelding
Ik heb de foto niet zelf gemaakt, maar van het net geplukt, maar zo heb ik het wel in het echt gezien. In augustus ga ik met mijn motorclubje naar "DelfSail", dat wordt dan voor de derde keer. Moet je zeker gaan zien, ik vindt het gezelliger dan Sail Amsterdam. We koppelen er gelijk een weekendje kamperen aan vast.
Afbeelding
Een van onze leden woont daar en heeft een veldje geregeld in Amsweer, dat ligt er vlakbij. Jaren geleden waren we er te gast op een terrein van de plaatselijke motorclub, ergens op het haventerrein, helaas is die locatie niet meer beschikbaar. Bijgaand een foto van toen. Het lijkt ruiger dan het is, de meesten van ons zijn 55+ dus weinig "sex, drugs en rock'n roll". Per slot gaan we voor de schepen en het gedoe er om heen. Ik zag in het programma dat de Mir, Sedov en Krutzensthern ook weer van de partij zijn. De eerste keer dat we er waren, kwamen we in een dorp een stel Russische cadetten van de Sedov tegen, die op excursie waren. Die gasten konden niet geloven dat wij op van die Sovjet rommel reden. We hebben ze toen uitgenodigd voor een biertje op het kampeerterrein. Nou dat wilden ze maar al te graag. We hebben ze toen met de zijspannen van boord op gehaald, nou ze hebben ze die avond flink geraakt! Als tegen prestatie hebben ze ons toen de Sedov van boven tot onderen laten zien. Het aardige is dat een ruim aan boord is ingericht als museum en het de hele geschiedenis van het schip laat zien. Ik zal nog eens goed zoeken of ik nog meer foto's van dat Sail-evenement kan vinden.
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:lol: Hé LP, Mooie foto's! Je zapt ons weer helemaal terug naar de tegenwoordige tijd. Lijkt je dit niet een goed moment om een nieuw topic Delfsail 2009 te openen? Dan kan je beginnen met die uitnodiging van Delfsail aan het begin te plaatsen. Ik heb de datum alvast in mijn agenda genoteerd en ga eens kijken of ik er in dat weekend een hotelletje kan boeken want ik moet bijkans heel Nederland ervoor doorcrossen. Misschien zijn er meer liefhebbers op dit forum voor een bezoek aan die manifestatie? Het SMN topic loopt volgens mij een beetje af want wij beginnen door ons materiaal heen te raken en kennelijk bestaat er geen behoefte bij anderen er iets aan toe te voegen. Gaan we gewoon verder lekker door op dat topic en wachten we af wie zich hier nog aan gaat dienen. Mijn laatste foto onlangs gemaakt 's-nachts tijdens een romantische nacht aan de Westerschelde. :wink: Groeten Joks
Bijlagen
Nacht aan de Westerschelde
Nacht aan de Westerschelde
Nacht.png (166.31 KiB) 1984 keer bekeken
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Don't worry Joks. Ik heb nog wel wat foto-materiaal, maar ik moet het wel doseren. :lol: Per slot leven we ook nog een beetje in het heden. Als je toch van plan bent naar Delfsail te gaan, kan je mooi je tentje bij ons op de campus neerzetten.
quo vadis
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: SMN

Bericht door Compass »

Verplaatst naar Delfsail
Bert de Boer
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Compass schreef:Verplaatst naar Delfsail
Bert de Boer
:wink: Goeie zet!
quo vadis
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo Joks, mooie foto van zo'n schip in het donker. Doet me er aan denken als of je met het laatste bootje terug naar boord ging, na een avondje stappen. Nog een fotootje gescand van de Banggai, met The Golden Gate Bridge op de achtergrond. Jammer dat het geen kleurenfoto is, in verband met die rode kleur van deze brug. Ik zie altijd wel gelijk van welk schip ik mijn foto's heb gemaakt. De winches van de "Ba" boten stonden namelijk op het dek en die van de "Neder" boten op het dekhuis.
Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:lol: Hé LP, We gaan hier gewoon nog effe door met het plaatsen van overgebleven foto's. Bert had een tip gegeven hoe ik het beste een verblijfplaats in de buurt van Delfzijl kon organiseren en zijn reactie vervolgens naar het topic DelfSail 2009 verplaatst toen hij zag dat ik die net had aangemaakt. Ik heb inmiddels een hotel voor twee nachten geboekt in de stad Groningen want mijn vriendin zag het niet zo zitten om in een tentje op de campus te overnachten. Heeft ook wel iets maar daar moet ik haar kennelijk wat beter op voorbereiden. Er bleek ook nog ruimte in de buurt van Delfzijl (5 km) in een pension van 5 kamers te zijn maar ze is bang voor muizen en ze wilde graag de Martini toren een keertje zien. We gaan er een mooie foto rapportage van maken en wellicht ontmoeten we elkaar wel in het gezelschap van je motorbende. Ik kijk er met veel plezier naar uit. Hieronder een foto uit Japan van een schip wat toen naar zeggen de grootste tanker ter wereld was. :roll: Groeten Joks

P.S. Ik zie dat je me net voor ben geweest met het plaatsen van een reactie. Ik zal hem later bekijken want we gaan nu lekker weekend vieren!
Bijlagen
Tanker Japan
Tanker Japan
TankerJapan.png (571.66 KiB) 2332 keer bekeken
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

[quote]mijn vriendin zag het niet zo zitten

:lol: Hoi Joks zie "words of wisdom"
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

lp schreef::lol: Hoi Joks zie "words of wisdom"
:lol: Hé LP, Grappig. :? Ik kon het topic eerst niet vinden maar het staat natuurlijk op ruim 7. Ik heb er een reactie aan toegevoegd want je advies gaat niet helemaal op. Om bij de SMN te blijven hierbij een scan van het SMN-nieuws blad van februari 1969. :wink: Groeten Joks
Bijlagen
Singapore 1969
Singapore 1969
Singapore.png (585.02 KiB) 2253 keer bekeken


Plaats reactie