SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo Joks,
mooie foto van de Clifford pier :!:
Het maandblad "SMN nieuws", was op de vloot algemeen bekend onder de naam
:? "SMN Lach". (naar "De Lach", het stiekeme mannenblaadje uit de jaren 50 / 60)
Bijgaand een foto (Neder Eems) van mijn walpasje voor Singapore. :roll: De stuurman had zeker geen stempel "Civiledenst" meer.
quo vadis

reederijgebrgoedkoop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 okt 2006 22:06
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door reederijgebrgoedkoop »

Kan iemand mij helpen aan een mooie foto vd Java II.
Bij voorbaat bedankt.
Ruud
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Re: SMN

Bericht door Arie Hazebroek »

Ik heb een JAVA 1879;1902;1936 en 1939.
Welke bedoelje ?

Gr. Arie.
reederijgebrgoedkoop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 okt 2006 22:06
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door reederijgebrgoedkoop »

Dag Arie
Bedankt voor je reactie, gaat om de Java van 1939
Ruud
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Re: SMN

Bericht door Arie Hazebroek »

De JAVA waar 1939 bij staat.


Gr. Arie.
Java 1939.jpg
Java 1939.jpg (22.92 KiB) 2148 keer bekeken
Java 1939a.jpg
Java 1939a.jpg (28.75 KiB) 2148 keer bekeken
Java 1939b.jpg
Java 1939b.jpg (12.71 KiB) 2148 keer bekeken
Java 1939c.jpg
Java 1939c.jpg (18.72 KiB) 2148 keer bekeken
Java 1939d.jpg
Java 1939d.jpg (25.95 KiB) 2148 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

lp schreef:De stuurman had zeker geen stempel "Civiledenst" meer.
:lol: Hé LP, Stempelen daar waren ze goed in vroegaahh. Glucklich ist das allemal vorbei.

Doet me denken aan het verbasteren van Duits. Ik kan geen goed woord Duits meer over mijn lippen krijgen. Nu bestaan er weinig goede woorden Duits maar dat is een ander verhaal. Zo gezegd begrijpt geen Duitser meer wat ik tegen hem sta te brabbelen. Gelukkig kwam je die gasten ook niet vaak tegen tijdens het varen.

Dit jaar gaan we wel even over de grens in de buurt van Koblenz met vakantie. Dat wordt natuurlijk weer helemaal niks. De laatste keer dat ik daar was (jaren geleden) zei de hoteleigenaar dat ik in ieder geval beter Duits sprak dan hij Nederlands.

Jiskefet had ook zo grandioos mooie sketch op deze wijze gespeeld. Kostelijk, ik ben er nog naar op zoek. Het is niet die sketch over Hitler en zijn trawanten. Nog maar eens een laatste foto van Singapore. :wink: Groeten Joks
Bijlagen
Singapore River
Singapore River
Singapore River.png (584.33 KiB) 2110 keer bekeken
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo Joks en anderen.
Mooi schip die Java, met zo'n typisch "kuildek", heet dat geloof ik. Ja als je die oude foto van Singapore bekijkt, denk je, waar zijn de groene bergen gebleven :?: Op tv zag ik ik iets over rekening rijden in Singapore. :lol: Dat is andere koek dan al die fietstaxies die je er 40 jaar geleden nog had :!: Ja, autotaxies waren er ook en dan zei je tegen de chauffeur "no driving on the meeter please" en dan werd je voor een paar doller en wat fooi confortabel door de stad gereden. Bijgaand een foto van een moeder, die haar zoon naar het schip brengt. Het zou een scene uit "Kniertje" kunnen zijn, :lol: ware het niet dat het hier om een vrijwillige actie gaat. De foto is gemaakt in 1966 op de loopplank van de Neder Eems, aan de Lloydkade in Rotterdam. Die mevrouw is mijn moeder en ze inmiddels 96 jaar oud.
Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:o Allemachtig LP, Vergis je, je niet in het jaartal. Volgens mij zat je in 1960 net op de middelbare school. Of vergis ik mij nu deerlijk. Waar die groene bergen gebleven zijn weet ik ook niet. Het is in ieder geval geen kleurenfoto. Misschien zijn ze verdwenen in de mist of kijk je uit op zee. Ach wat maakt het uit. Ik ga eens kijken in wat SMN-nieuws bladen voor een pakkende scan. En ja hoor ik ben weer een bekende tegengekomen. Het 30 jarig jubileum van Chef Hofmeester S.C. Rademaker. Die kent Klaas ook nog wel. Kon je best mee lachen. Pikte zo nu en dan wel stiekem wat lekkers uit de koelkast. Die hing zeer dichtbij de deur naar de pantry op de Banggai. Hij hoefde hem alleen maar op een kier te doen en pik, daar ging weer een lekker kippetje of een stukje kaas. :roll: Groeten Joks.
Bijlagen
Chef Hofmeester S.C. Rademaker
Chef Hofmeester S.C. Rademaker
Chef-hofmeester S.C. Rademaker.png (729.88 KiB) 1429 keer bekeken
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Mister Joks schreef::o Allemachtig LP, Vergis je, je niet in het jaartal. Volgens mij zat je in 1960 net op de middelbare school. Of vergis ik mij nu deerlijk.
:oops: Ach wat is zes jaar op een mensenleven.
quo vadis
urmpeltje
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:46

Re: SMN

Bericht door urmpeltje »

Riep gelijk wat herinneringen op, die foto van Hofmeester Rademaker.
Die man kon tafeltennissen als de beste ondanks zijn dikke buik van al dat gesnaaide eten uit de kombuis. Het was een vrolijke man waar humor in zat en een glaasje liet hij ook niet staan.
Toch best met hem gevaren op de Banggai.
Klaas


Plaats reactie