Piramides de Guimar

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Harry, je kunt de Chief Engineer niets verwijten als er een paar onbetrouwbare olielui in de vetput rond sjouwen.......tenminste niet op deze lange reis,hij kan ze slecht buitenboord zetten :mrgreen:
De Freeman story gelezen.... ook hier????? :|
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Ton van der Sluijs

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Ton van der Sluijs »

Goedemorgen allemaal :-D
Voor degene die nog wat meer wil weten; kijk naar deze twee uur durende docu in vier delen; ik heb hem gedownload en bewaard en in een adem gezien :o :o
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=21863
Gerard

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Gerard »

Ton zei: Ook het feit, dat er urnen of vazen van Dioriet ( het hardste gesteente op aarde) zijn gevonden , die uitgedraaid zijn! Maar hoe? Dat weeet niemand

Toch wel Ton. De kern van zo een urn werd er uit getrepaneerd, met een hoog-frequent trepaneerbeitel. Er zijn honderden van deze kernen gevonden, ook van kwarts. Dit wordt door de hooggeleerde heren ontkend natuurlijk, net zo goed als dat de eerste Egyptenaren staal kenden voor hun steenzagen en beitels, en dat zij in oorsprong geen ,,Arabisch" volk waren maar de ,,oervader" van de Sinim, een Mongools-Malay volk. Onder andere de echte Thailanders stammen van hen af, ook hun taal. (En schop niet te veel tegen de Schepper, er komt straks een tijd dat iedereen in levenden lijve en bij volle verstand voor Hem staat...)
Ton van der Sluijs

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hey Gerard :-D :-D :-D
Da's een tijdje terug :wink: . Goed een trepaneerbeitel :shock: Ik zit op het puntje van mijn stoel! Okee we weten dat veel kennis voor ons achtergehouden wordt en vaak heeft het alles te maken met het bijbelse verhaal dat Adam en Eva ongeveer 4004 voor Chr. op aarde zijn gekomen zogezegd, maar dat je dan niet kunt verkopen dat een stad als Tiahuanacu 17000 jaar geleden al bestond en een hoogstaande cultuur had..
Om Dioriet uit te draaien heb je een beitel met een minstens diamanten setting nodig, een vreselijke stabiele opstelling en vermogen. Ik ga dadelijk verder zoeken naar die beitel 8) 8)
Helen en ik zijn van mening dat de werkelijke reden om niet te graven in Tiahuanacu zou kunnen zijn , dat de Roomse kerk haar klauwen diep in de Andesvolkeren heeft omdat de waarheid weer es niet voegt :evil: . Als ik de Puma Punku zo zie ( ik heb er zelf gelopen en wou dat ik er meer tijd in had gestoken) denk ik dat je met drie meter graafwerk een passend antwoord zou kunnen krijgen over hoe de mens nu ECHT is ontstaan, dus dat er nog véél te ontdekken valt.
Ik denk dat ik Blavatski toch maar es uit ga lezen...


toch wat gevonden....
http://www.gizapower.com/Advanced/Advan ... ining.html
Gerard

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Gerard »

Hallo Ton. Ook een goedendag! Die eerste twee mensen hebben niets van doen met ,,het verborgen houden" van allerlei technieken. Het is in 9 van 10 gevallen zó, dat de hooggeleerde heren hun kennis niet willen delen met het klootjesvolk, dat zij geen vermogen hebben om na te denken buiten hetgeen zij gestudeerd hebben, en dat zij in bijna alle gevallen in een comfortabele positie zitten en in de waarheid niet geïnteresseerd zijn. Dat laatste geldt helaas ook voor de gewone man. Die slikt maar al te graag die zwaar overdreven leeftijden van steden en beschavingen. Maar dat is een ander sjapiter.
Goed, de trepaneerkunst. Dat hoeft geen zware opstelling te wezen. Jij zult wel eens gehoord hebben van hoogfrequent lassen van metalen en vooral kunststoffen. Ik heb ooit proefapparaten moeten maken voor beeldbuismachines van Philips. Bepaalde kunststof delen werden op die buis met een hoogfrequent taats opgelast.Dat ging met plm. 20.000 Hz. Het plastic deel werd tegen de beeldbuis gehouden, die taats kwam er tegen, hoogfrequent aan, en door die felle trilling werd het plastic deel als het ware tegen het glas aangesmeed-gesmolten. Bij de Tiger Plastics idem: Plastic delen aan elkaar ,,lassen". Zo ook die dioriet- en kwartsvazen uit Egypte. Die kernen die er uit kwamen hebben allemaal een spiraalvormig spoor, met een spoed van plm. 0,5 tot 1,5 mm. over de hele lengte. Zij hebben dus een techniek gehad om zo`n beitel op te stellen, in hoge trilling te brengen, en die beitel zo bij iedere tour een weg naar onder te laten vreten door het langzaam ronddraaiende steenblok. De redenen dat er van al deze machines en gereedschappen bijna niets word getoond of gevonden zijn simpel: 1) Ijzer was in die tijd kostbaarder dan goud, en werd met goud of edelstenen betaald. Je begrijpt dat het opnieuw en opnieuw hergebruikt werd, door de eeuwen heen. 2) Het was het eerste en meest begeerde materiaal bij oorlogen en plunderingen. 3)Zeker in die tijd waren dergelijke technieken en gereedschappen geheim en vaak van strategisch belang, het is nog maar 50 of 60 jaar dat Jan de arbeider of burger over boor- en freesmachines kan beschikken, draaibanken en lasapparaten, en ijzer in overvloed, dat was vroeger nooit zo, als een oude Babyloniër of Egyptenaar nu bij ons thuis zou kijken viel die compleet van zijn kruk af. 4) Als er toch aanwijzingen gevonden worden, of zelfs voorwerpen, wordt dat verborgen en niet aan het publiek getoond. Jan Publiek krijgt zoete leugenkoekjes te eten, die men graag slikt ook nog. Het Vaticaan heeft hier maar een beperkte rol in, het is een algemene aard van de mens. Een voorbeeld: De ,,Neanderthaler". We worden van kleins af overspoeld met kwats over halve apen en krom lopende oermensen in berevellen. Terwijl de onderzoekers en archeologen al van begin jaren 1900 weten wat er bij Glozel in Zuid frankrijk gevonden is: Een complete vergane beschaving van een intelligent volk, dat handel dreef in staven metaal en ertsen,een Gallo-Chaldees schrift en taal had, er zijn portretten gevonden en afbeeldingen van mensen, en namen. O.a. een hele mooie: Jehu Orlilmo, een handelaar in ertsen. En raad eens hoe oud? Door drie instututen onafhankelijk onderzocht: Tussen de 2.900 en 2.700 jaar. Een groot deel van de Europeanen stammen van deze mensen af. Afijn, ik houd op, anders wordt Kombuispraat straks Pyramidepraat :mrgreen:
Ton van der Sluijs

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Ton van der Sluijs »

citaat: Afijn, ik houd op, anders wordt Kombuispraat straks Pyramidepraat

Ahoy Gerard :-D Daar is ruim 7 nou juist mooi voor; dat spuien wat weinig tot niets met varen van doen heeft. Wat discussieren over dit soort zaken betreft; het is juist mooi dat er nog mensen zijn die verder kijken dan "de neus van de Sfinx lang is" :roll: :roll: . Okee HOOGFREQENT :| zonder zweverig te willen doen, hoe zouden ze dat onwikkeld kunnen hebben?!?!?! Kijk, als je een trommelvel spant, en je laat daar geluid op los, zou je het vel in trilling kunnen brengen, maar 20000HZ?

Trepaneerbeitel.... Ik doe dat op de draaibank ook; een gat uitsteken zodat je de kern overhoud, de Engelsen bij Fokker noemden dat al : trapaning"
Gerard

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Gerard »

Hallo Ton. Met respect voor jouw mening, maar: Jouw opmerking ,,zonder zweverig te willen doen, hoe zouden ze dat onwikkeld kunnen hebben?!?!?!" is typisch voor de hedendaagse mens, die alle zaken die we nu hebben voor gegeven aannemen, omdat we er in geboren en opgegroeid zijn. Wij hebben gewoon de volautomatische reactie, gevoed door een heel leven van verkeerde ideëen en opzettelijk verkeerde voorstelling van zaken in het onderwijs, kranten, radio, noem maar op.
Een reactie die hier op neerkomt: ,,Hoe konden die primitieve mensen dat toch doen?? Ik kan (WIL!) mij dat niet voorstellen." Maar al die technische zaken en uitvindingen, waar wij ten onrechte zo trots over doen, zijn niets meer of minder dan de werken en vindingen van de oude pioniers en uitvinders, de echte onafhankelijke denkers en constructeurs, die met primitieve zelfgemaakte gereedschappen en meetinstrumenten, en apparaten, en hun eigen verstand, zaken gevonden hebben waar wij nu van profiteren. Natuurwetten, electriciteitswetten, noem maar op. Wij zijn verwaand geworden en zwaaien met andermans vlaggetje tegenwoordig. We hebben een soort automatische minachting voor de pioniers die ons al die wetten en hedendaags comfort gegeven hebben.Je hebt in een beschaving van een volk vier kenmerken in de loop van jaren: 1) Na een verwoesting of ramp gaat dat volk proberen verder te leven met simpele zaken die nog voorhanden zijn. 2) langzaam komt er weer orde in het leven, en gaan sommigen nadenken over technieken en middelen om wat meer comfortabel te leven, en de beschaving op een hoger peil te brengen. 3) De generaties daarna leven comfortabel door al die vindingen, en nemen alles als vanzelfsprekend aan. Ze worden arrogant, en eisen meer en meer, en in lijn daarmee zakt de dagelijkse moraal naar een dieptepunt. 4) Het gevolg dat gegarandeerd komt: De complete ineenstorting van die beschaving van een slap en immoreel volk dat zijn comfort en leven niet weet op waarde te schatten, en zijn persoonlijke vrijheden heeft ingeleverd aan een regering van tyrannen en misdadigers. Dat laatste staat ons dalijk weer te wachten. Nogmaals: Er wordt veel over het vaticaan gezegd, maar dat instituut heeft NIETS met de Bijbel te maken, neem maar van mij aan. En na al deze filosofische beschouwingen over naar jouw trepaneerbeitel. Hoe zij dat hoogfrequent opwekten? Weet niemand. Wat ik wel weet is, dat deze mensen een inteligentie hadden waar wij maar snotneuzen bij zijn. Verklaar maar eens die pilaar in de Syrische woestijn van 2.300 ton en vierkant en kaarsrecht, ligt op zijn kant tegen een berg aan. Ik weet wel dat iemand, als die na gaat denken als die oude pioniers en techneuten, zeer zeker een hoogfrequent beitel kan maken. Ik noem maar iets: Aan een strak gespannen snaar, waar een fijn geprofileerd wiel tegen aan loopt met hoog toerental? Zoals de snaar van een viool. 20.000 Hz? Makkelijk. Die frequentie is een hele hoge, net hoorbare piep, en als die modulatie van die ,,piep" maar hoog en sterk genoeg is, trilt die beitel zich al ,,hakkend" een weg door de dioriet of kwarts. Daar heb je veel minder energie voor nodig als ons lompe slijpen en draaien met veel geweld. Een opmerking achteraf: De beschaving van een volk wordt niet uitgemaakt door de spullen die zij hebben, en hun grote aantal en kracht. Die wordt uitgemaakt door hun geestelijke gesteldheid en innerlijk fatsoen. Als dat ontbreekt, rijdt zo een volk heerlijk comfortabel met grote snelheid bergaf....
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Het Vaticaan heeft hier maar een beperkte rol in,
Hallo Ton en Gerard,

Ik blijf "angstvallig" :mrgreen: :lol: :roll: :oops: buiten jullie discussie!!!! en wil slechts "een ding kwijt"........... wees vooral niet al te snel met het accepteren van " de beperkte rol van het Vaticaan".........je hoeft niet AL te diep te "graven" en reeds snel kun je het woord " beperkt" gaan vervangen door " zeeeer uitgebreid en diepgaand" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Ton van der Sluijs

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Ton van der Sluijs »

Ahoy Gerard :-D Ik zie het helemaal niet als zweverig maar hoe vaak loop je er niet tegenaan als je dit soort onderwerpen aansnijdt, dat men zegt"vind je dat nou niet een beetje zweverig van jezelf? Ik calculeer tegenwoordig maar in als ik (slechts nog in bescheiden groep) over dit soort dingen denk en praat, anderen er juist moeite mee hebben. Als ik naar PumaPunku kijk, en ik bezie de Egyptische prestaties, begin ik geneigd te zijn te geloven dat ALLES al een keer is uit gevonden en dat wij "slechts"een gevolg zijn van.... /////ja, dat kaarsrecht bewerken van 1200ton graniet, zoals in Baalbek. DAT geeft te denken!! Waarom wij dom gehouden moeten worden ontrent onze voorouderlijke geschiedenis heb ik nooit willen begrijpen. In Egypte was er een hele tijd "niets"en in ene.. oeps.... pyramides en kunde van hier tot Jericho. 17000jaar geleden Tiahuanacu.
Heb jij "De geheime leer"van Madame Blavatski gelezen? Die werd ook altijd voor gek verklaard, terwijl zij niets anders heeft gedaan dan de oude Vedische, chinese en vele andere geschriften heeft bijeengevoegd. Zacharias Sitchin heeft al in 1970 de Sumerische kleitabletten ontcijferden die hadden het al over "de goden uit de lucht" De Mesopotamiërs hadden het over de Annunaki; "zij die uit de hemel kwamen" Evenald de Maya's het over Viracoche hebben.. zouden die allemaal een dikke duim hebben gehad? Er is VEEL kennis wat achter gesloten deuren ligt...
Ton van der Sluijs

Re: Piramides de Guimar

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hoi Harry :-D Alle respect voor Gerard zijn visie, ECHTER, ik sluit mij volledig bij de jouwe aan. In de archieven van het Vaticaan liggen vele oude geschriften, die alleen door de kerkvaders gelezen mogen worden, omdat anders de hele geschiedenis herschreven moet worden en er gaten zullen vallen in wat boeken.


Plaats reactie