Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Novatrans
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2009 22:56

Re: Scheepsmodellen

Bericht door Novatrans »

Has been moved or deleted.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Scheepsmodellen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

ai ai ai----mooooooi :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
hgb1967
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 okt 2008 23:37
Locatie: Terwolde
Contacteer:

Re: Scheepsmodellen

Bericht door hgb1967 »

Prachtig gemaakt heb je haar :-D
Hans

Net als mensen willen katten wel eens tegen de muren opvliegen. Het verschil is dat zij dat ook kunnen.
Henny

Re: Scheepsmodellen

Bericht door Henny »

Bedankt voor de complimentjes, mooie van internet je kan je spulletjes die je al jaren heb en die meestal maar een paar mensen zien, nu eens aan meer mensen laten zien en dat is leuk.

Dank,

Henny
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Re: Scheepsmodellen

Bericht door BU-6 »

Er zitten paar uurtjes in .... (1650!)....... Geduld is het belangrijkste Henny
Dat kan je wel stellen ja. 1650 uur gepiel met piepkleine onderdeeltjes.
GEDULD wordt uiteindelijk beloond, want het ziet er schitterend uit!
Gr.Harry.
Varen is hunkeren naar land.
Henny

Re: Scheepsmodellen

Bericht door Henny »

Nou ja dan kunnen de scheepjes in de fles er ook wel bij, vind het niet zo bij horen maar ik zag ze een paar blz terug ook staan.
Ik vermoed dat ik er tussen de 15 en 20 gebouwd heb de meeste heb ik weggegeven.
A/B Van de Nederlek leren bouwen van een bootsmansmaat, moest wat op de oversteek. Ik zie ons nog zitten in de hut van de boots mannetje of 5 a 6 ervaren matrozen met grote klauwen doodstil. Je nam een lege Johny Walker whiskyfles red of black label dat maakte niet uit, beschilderde eerst de de bodem en een zijkant uiteraard van binnen met blauwe verf, dat was al een kunst op zich zonder de rest te raken.

Dan van een stukje hardhout tot op de mm het scheepje maken ( de hele hap moest uiteindelijk door die nauwe hals.
Men nemen wat sate-stokjes voor de masten en ra,s vernissen gaatjes boren om het garen er door te scheren, dat was al ellende natuurlijk met een zelf gemaakt 1/2 mm boortje door die satestokjes. En menig matroos werd er gillend gek van als er voor de zoveelste keer weer een mast of ra naar de klote werd geboord, met een vloek gaven ze het op. Maar ik hield het vol. Als het scheepje klaar was werd de fles van binnen met geverfd stopverf (kleine bolletjes met een laspen) naar binnen brengen en er een zee en achtergrond van maken, dan nog wat huisjes of zo erin. Dan het moment suprime het scheepje was af en alles kon bewegen, je duwde langzaam de masten en ra,s naar achteren er stak uiteraard een bos garen uit om de boel weer overend te trekken. Sommige schepen waren helaas net iets te groot gemaakt en wilde niet door de hals, dus werd de een nog kwader als de ander en ging met grof geweld het scheepje door de hals proppen wat dus niet ging daar ging het werk van weken, zie je het voor je grote kerels die liepen te gooien. Maar de mijne ging erin het was niet moeders mooiste maar ik had wat en heeft hem nog steeds bijna 40 jaar oud met de naam van mijn moeder erop.

Het geheim van het scheepje in de fles was ontraadseld was ook weer een leuke ervaring, sommige matrozen kunnen waarschijnlijk die dingen niet meer zien.

Henny
Bijlagen
HPIM2837.JPG
HPIM2837.JPG (191.14 KiB) 3364 keer bekeken
HPIM2838.JPG
HPIM2838.JPG (147 KiB) 3364 keer bekeken
HPIM2839.JPG
HPIM2839.JPG (194.77 KiB) 3364 keer bekeken
HPIM2840.JPG
HPIM2840.JPG (222.97 KiB) 3364 keer bekeken
Gebruikersavatar
Arie Ros
Berichten: 988
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:35
Locatie: Ijmuiden

Re: Scheepsmodellen

Bericht door Arie Ros »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier de torpedo lanceerbuizen.

Hier wat plaatjes van de U BOOT 995 ,, op de helling van Rob van Pel uit de Velserbroek.

succes Rob.
The Best of Good Luck !!!
wkruit (R.I.P.)

Re: Scheepsmodellen

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

Via een zeer sympathiek persoon in Vlaanderen ontekt (ik wist van het bestaan van dit soort modelletjes niets af), scheepsmodelletjes in de schaal 1 : 1250. Voor die schaal behoorlijk mooi gedetailleerd en vaak in een aardig vitrinetje! Ik heb net de motortanker Seahake binnengekregen. Eigenaar German Tanker Shipping GmbH & Co. KG uit Bremen.
Afbeelding
Afbeelding
Leuk spul. Ga ik er meer van bestellen! Hier in Nederland zie ik ze niet vaak op Ebay of Marktlaats staan, dus bestel ik die dingetjes maar in het buitenland...
jan41
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:47

Re: Scheepsmodellen

Bericht door jan41 »

Afbeelding

hallo allemaal

hier mijn SMITHBANK in aanbouw schaal 1:25 met werkende voiht schneiders.

m vr gr jan
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Scheepsmodellen

Bericht door Joop »

Foto van een scheepsmodel van de Aagtekerk en nog een schip.
In bezit van Klaas Bezema (gebruikersnaam: urmpeltje).
Niet te koop!
Bijlagen
Aagtekerk
Aagtekerk
aagtekerk 009.jpg (121.2 KiB) 4400 keer bekeken


Plaats reactie