Wie kent Guus Vlasblom?

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door cor »

Hallo Jos en Roy ben ben aan het zoeken gegaan in de Lloydmails
die ik heb naar A.P. Vlasblom en alhoewel ik vanaf 1966 t/m 1970
completen jaar edities van de Lloydmail heb zag ik hem toch niet
De oudste Lloydmail die ik heb is van 1962 ook heb ik er enkele van 1963, 1964 en 1965.
Maar daarin zaten vroeger losse bemanningslijsten en die raakte vaak zoek maar als ik wat meer tijd heb zal ik nog eens zoeken.
In een van de Lloydmails stond een verhaal van drie dames die met MS Goeree mee voeren naar de meren.

Die kok van de Mainlloyd althans de chef kok was een geval apart die
had toch wel een tik overgehouden van de Moermansk convooien kok
die luste er wel eentje en was al diverse keren geopereerd toen wij in
1960 met de Schelde Lloyd op vertrek lag was de wacht op de chef kok
en iedereen zei die zal wel een neut nemen maar het kantoor verzekerde dat hij niet meer dronk omdat hij pas weer was geopereerd
en op een gegeven momend kwam Koos er aan en die had de hele Lloydkade nodig. Hij kon heel goed moppen vertellen.
Die hofmeester van de Mainlloyd Piet Seybel leeft ook niet meer.

Cor Boer

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Cor,
Ik heb drie reizen met de "Goeree" gemaakt op de Great Lakes.
In Duluth waren we het laatste schip die de graanoogst nog mee konden nemen, voordat de meren dicht zouden vriezen.
De ratten vlogen je om de oren tijdens het laden.
Maar helaas waren er geen drie lady's aan boord. :(
drie dames die met MS Goeree mee voeren naar de meren
All the best
Jos
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Jos,

Heb jij ook vieze plaatjes van de "Goeree" gemaakt toen jullie er mee op de Lakes voeren. Ik ben echt benieuwd hoor.

m.v.g. Roy
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Roy,
Er waren toen ik op de "Goeree" zat helaas geen lady's aan boord.
En ik had ook geen camera,:(
Maar ik kan me wel herinneren, dat we nog nooit zo snel al die sluizen gepakt hadden.
En ook dat ik twee dagen lang tijdens sneeuwstrormen op de bak stond om voor en acchter te maken. :twisted:
Tja, mooi varen op de lakes, maar wel in de zomermaanden. :wink:
All the best
Jos
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Jos,

Bedankt voor je antwoord. Ja, jammer dat je toen nog geen camera meevoer. Vaart op de Great Lakes kan altijd op m'n warme belangstelling rekenen. Zeker als het al een pikheetje geleden is.
Die square hooked bende die tegenwoordig rondvaart heeft duidelijk minder m'n belangstelling.
Oef, ik word ouder.......................

m.v.g. Roy
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Hallo Cor,
Dat je Guus niet meer op de crewlijsten in die jaren tegen komt klopt.
Zoals Sjaak Verheij al schreef is hij in die tijd een poosje kraandrijver geweest bij Quick Dispatch.
Bij de VNS is hij weer als bootsman gaan varen en kwam zo via de fusie weer bij Nedlloyd.
In 1978 moest iedereen als voorbereiding op het geïntegreerd varen het sloepgast diploma halen.
Guus was toen één van de instructeurs die vanaf Bulk- schepen, die voor de OGEM prefab betonconstructies naar de PG vervoerden en een week binnen lagen in de Beatrixhaven in Rotterdam, les geven in het te water laten van en roeien met een sloep.
In december van dat jaar maakte hij zijn eerste geïntegreerde reis als scheepsvoorman op de Nedlloyd Loire,
ik was daar scheepsvakman.
Daarna heb ik nog op verschillende schepen met hem gevaren, Nedlloyd Leuve, Dejima en in 1984 voor het laatst op de Nedlloyd Clarence.
Ik heb alles nagespit maar kan nergens een foto van hem ontdekken, wel herinner ik me dat er op de Nedlloyd Loire tijdens de Kerst en de jaarwisseling veel foto's gemaakt zijn.
Gr. Arie.
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door cor »

Arie bedankt voor de informatie ik vond het al zo vreemd dat in in
de andere Lloydmails zijn naam niet meer tegen kwam.

Groeten Cor Boer
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Ik was nog eens aan het spitten op onderstaande site en kwam deze foto tegen.
Volgens mij is dat Guus Vlasblom maar weet het niet zeker omdat ik in 1978 met hem in het toen begonnen integratie project voor scheepsgezellen zat.
Hij gaf toen les voor het sloepgastdiploma op schepen die in de Beatrixhavenin Rotterdam lagen en ik las- en draailes bij de firma Holland Repair in Amsterdam.
In december 1978 hebben we samen een reis op de Nedlloyd Loire gemaakt.Wie weet of dit Guus is ???

Gr. Arie.


http://www.nerood.nl/Nedlloyd_Pagina_20 ... mg259.html
vlasje

Bericht door vlasje »

Nou Arie, volgens mij is dat toch echt mijn pa hoor, in zijn jonge jaren!
Of hij het op foto 26 ook is durf ik niet met zekerheid te zeggen maar hij lijkt er wel verdacht veel op.

Leuk trouwens dat je je nog zoveel kunt herinneren zeg.
En natuurlijk bedankt voor het plaatsen van deze foto!
pjotr1932
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2010 17:12

Re: Wie kent Guus Vlasblom?

Bericht door pjotr1932 »

Hallo
Ik kende een Guus Vlasblom uit de periode tussen 1952 2n 1958 waar hij als matroos werkzaam was op de Wonorato van de rotterdamse lloyd Ik was bediende en Guus heeft het tijdens ruzie aan boord voor mij opgenomen


Plaats reactie