"De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Bedankt voor de complimenten, mannen. Loek, neem me niet kwalijk dat ik niet eerder reageerde. Dat is er op de een of andere manier bij ingeschoten.
Ton, ik heb je PB alsnog gevonden. Die was alleen niet onder jouw naam binnengekomen, maar als "Anonymous" en de link met de ondertekenaar Ton, legde ik zo snel niet. Zodoende.
Jouw oudoom van het KNIL was dus ook iemand die dan wel niet gesneuveld was, maar toch zijn leven had verloren.

Ton van der Sluijs

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hallo Theo :-D
Bedankt voor je reactie.
Het is een beet offtopic misscchien, maar wat hebben die KNIL mensen daar toch meegemaakt; Mijn oudoom kwam dus helemaal in de war daarvan daan; de vader van mijn kameraad ZWIJGT als het graf over die periode, een ouwe lasser die ik heb meegemaakt (ook knil) om niets totaal uit zijn dak gaand? Ik vraag me af; wat mogen wij niet weten?!?!?
klaas mulder (RIP)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door klaas mulder (RIP) »

Hallo Theo,
Dit is misschien ook offtopic wat ik zeggen wil. Het is een schitterend boek waar ik wat mee kan.
Wat ik mensen inmijn omgeving aanraadt, en wat ik, als ik merk dat ze geen boek kopen, aan ze uitleen.
Dat is nu nog maar 4x gebeurd, dat uitlenen, maar verdomd ik krijg het altijd binnen 4 dagen terug, en ze zijn verschrikkelijk enthousiast en hebben je boek verslonden!
Dus: Chapeau Theo !!
Groet Klaas
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Tja, Klaas, ik moet eerlijk bekennen dat het telkens toch weer leuk is om te horen. :)
Ik wou alleen dat het boek nog wat breder bekend werd. Niet om de verkoop - het lijkt me erg om rijk te sterven - maar gewoon omdat ik van mening ben dat het boek dit verdient.
Bedankt voor je mond-op-mondreclame; dat is het enige wat echt helpt.
Joop Kieviet (RIP)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Theo,

Je boek gelezen, bij het begin bekroop me het gevoel in grote lijnen of het mezelf betrof (in 1931 geboren). Toen het boek in korte tijd uit was, vroeg mijn vrouw zo ben je er weer, kun je nagaan wat het boek mij heeft aangedaan bedankt Theo!

Gr. Joop
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Bedankt voor de complimenten, Joop.
En mijn excuses aan je vrouw... :-D
Op het achterplaat staat duidelijk dat het een "meeslepend verhaal" is, dus jij was even weggesleept.
Joop Kieviet (RIP)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Theo,

De noodzaak van excuses is niet nodig :P , mijn bijnaam is al "Willem de Zwijger" :lol: , maar deze keer duurde het iets langer :roll: .

Gr. Joop :)
Jos Komen (R.I.P)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Theo,
Een stukje uit een bericht van 4/11/09
Twee maanden geleden ben ik geïnterviewd in het kader van de "oral history" van de Tweede Wereldoorlog waarover op dit forum al eerder is geschreven. Aan het eind van dit jaar moet dat project afgerond zijn. Als ik het wel heb, zullen die interviews op dvd en als boek verschijnen. Bovendien draait Goert Giltay een documentaire over het onderwerp die in april 2010 klaar moet zijn. Wie daar straks iets van ziet, zal waarschijnlijk ook een paar zaken zien die in "De prijs" een aantal malen worden beschreven.
Is het al bekend wanneer dit wordt uitgezonden en of de DVD en het boek al beschikbaar zijn? :)
All the best
Jos
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Jos, ik weet nog niets. Ik ben deze week klaar met mijn vertaling en heb dan weer alle tijd van de wereld. Dan ga ik daar ook eens achteraan om te horen hoe het staat en wil dan sowieso een bezoek aan Holland plannen. Ik heb een beetje heimwee. :-D
Jos Komen (R.I.P)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Theo,
ik was al bang dat ik misschien iets gemist zou hebben.... :)


Plaats reactie