Enship en het verschepen van lading

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Eem blow out preventor,

Ik had er nog nooit van gehoord tot de vrijdag voor dat ik de bemanning van de Pieter op moest sporen in Rotjeknor en iedereen van boord was met uitzondering van de kok die met zijn hol omhoog lag te snurken en zijn kop stootte toen ik hem wakker schreeuwde en toen kreeg ik vragen op me af,zoal wat is het en waar naar toe en het enige wat ik wist was Stavanger om wat te laadden geen idee omdat oom Krijn het verzuimd had om fat te zeggen en dan sta je daar aan de KW-haven in Vlaardingen en ja de beste gok is Stella Maris aan de Willemskade om de jongens bij elkaar te trommelen.
En dat het iets was om een ontploffing te voorkomen dat was duidelijk maar wat ik me daarbij voor moest stellen,geen idee.
De mannen warem zo bij de hand geweest om de afmetingen in meters op te geven in plaats van inches (Duimen) en dan krijg je een monster op dek. enorm !!!
Alleen het gewicht klopte niet met de afmetingen en daaraan rook ik lont maar ja je bent nieuw enne graag mijn mening gevend voor wat beters liet ik het maar zo en met moeite de hele bemanning bij elkaar getrommeld en aan boord gebracht en dat ging niet van harte hoor,speciaal de magere Ouwe had ingenadig de dood in zijn lijf toen die begon te schreeuwen over voor en achter.
Neee bobbers vandaag niet schat, ik heb hoofdpijn.
Degene waar ik de meeste medelijden mee had was Meester Schoon,stel je voor net thuis in Assen en dan gaat de telefoon met de boodschap of die maar zo vriendelijk wil zijn om zich erug aan boord te vervoegen en dan weer 2 1/2 uur in die pleuris trein zitten. Afijn de boot gaat varen en 2 1/2 dag later meldt die zich in Stavanger waar het zaakje aan boord komt en dat is twee keer niks een paar kistjes en 5 keer hijsen zegt de kraan gedag de bemanning met verbazing achterlatend enne oom Bob voor de zekerheid de wal op om te bellen en telefonisch krijgt die ja het klopt want de famerongen waren opgegeven in inches in niet in meters.
Dus de Piet gaat varen met twee keer niks richtin een boorplatform ergens op de Noordzee en terplekke krijgt die nog een riedeltje te horen van een een of andere platformbaas of hoe noem je zo'n vent omdat de de boot niet gaande houd en de Piet verlijertd op de golfslag en de stroming en geen mogelijheid heeft met 1 schroef om haar positie te houden
Met een paar pestklappen van de haak op het dek is het gebeurd en de Piet draaid langszaam weg naar veiliger oorden.
Nooit geweten dat een blow out preventor zoveel heisa zou geven.
hr
Reg
Bijlagen
Blow_out_preventor-italy.jpg
Blow_out_preventor-italy.jpg (110.79 KiB) 3683 keer bekeken

R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Weer bij de mensen :o :o

Ik ben sinds vrijdag jl die verdomde katheter kwijt en dat was een lolletje. De dokter vroeg heel netjes hoe ik er over dacht en binnen een paar minuten was ik hem kwijt en da's eem opluchting hoor enormmmm
Dus maar weer aan het werk met de verhalen alhoewel ik toch al bijna aan het eind ben van mijn latijn maar ergens diep graven en dan komt er wel wat boven,
Ik zal jullie het laten weten
gr
Reg
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Kombuispraat ???

Dan lul je over eten of aanverwante artikelen en zo ook op de dag dat 1 van mijn muizen moet storen. Em dat gebeurde via Joh.Schmidt scheepsjood te Rotterdam e hoe kwam je aan die gastem ?? Een keer een balletje opgegooid en een keer wat geleverd en zo bleven ze plakken.
Wat er met Schmidt is gebeurd,geen idee. Op gegaan in wat groters zoals een Kopcke of KLevenberg, maar toen ze nog zelfstandig waren heeeel betrouwbaar,
Zo ook op een koude winterse dag ergens in de 70 jaren en koud was het zo koud dat je van geluk kon spreken dat je klok en hamerspel nog aan je kont bengelde en je ik weet niet hoe hard moest lopen om een oppertje te vinden achter een stapel buizen of een paar containers die op de kade lagen.En als je dan aan boord komt ruik je hachee,echte hachee met veel uien en aardappelen en flinke stukken vlees.
De boot ligt kop Maashaven en altijd midden in de wind en koud dat dat is.dus ga je je neus achterna en daar komt de Ouwe op me af " Zo,boel ruiktt lekker hee?" " Ja knik je dan en je neus kan niet genoeg krijgen van al die lekkere geuren en de warmte slaat als een deken om je heen en dat is lekker hoor !!
Dus boodschap aan de Ouwe gegeven die ik bij me had en de kok kijkt me nieuwsgierig aan en snijdt nog een uitje en een praatje pot gehouden met een de Ouwe en de Kok en jawel 1 vraagt of ik mee blijf eten. Nou graag is het antwoord en zo schuif ik aan aan tafel en 3 borden vol leeggegeten en dan voel je de kou niet meer.,maarre je wordt er well los van ik de broek.
En dat overkwam me vlak voor dat ik thuis kwam
Op de Stationstraat in Vlaardingen staat het heilige Hermandad en of ik maar stoppen wil,nou dat wilde ik maar met moeite hoor en of Meneer haast had en dat kon ik bevestigen en tijdens de bevestiging voel ik weer zo'n kreng omhoog kruipen enne nou ben ik heel netjes opgevoed en tijdens een gesprek met een dame laat je niet zo maar iets glippen.
Dus met tandengeknars antwoord gegen en uiteinderlijk mag ik doorrijden. De laatste 100 meter tot mijn voordeur doen het hem en zwetend en vloekend kom ik binnen en rap het toilet op geschoten. En net op tijd hoor want daar kwm me een berg.
Tot zover de hachee
gr
Reg
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door Cor Leliard »

Hoi Reg ,heel herkenbaar,
gr Cor
Il parle Il a parle
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Schweinsaxe,

Kennen jullie dit niet ???
En toch al in Duitsland geweests en net over de grens in Dusseldorf en daar nog nooit gegeten, ga dan naar das Schiffchem op de grote markt voor heerlijk eten met je 10 klavieren en de vingers die nog schoon zijn voorzichtig een Malthezer Korn pakken samen met een heerlijk pilsje eerlijk van het vat getapt echt lekker jam jam :lol: :lol:
Het is het staartstuk van een koebeet lekker geroosterd op een zacht vuurtje geserveerd met heerlijke goudgele frieten en dat voor de prijs van hfl 15,-- per portie,het zal navenant hoger zijn maar toch,ga het eens proberen.
Ik moest bij Lassen zijn voor wat weet ik niet meer en het kostte me nog al een moeite om ze te vinden maar uiteindelijk toch gevonden en het zag er keurig uit toen ik het uiteindelijk gevonden had een half uur te laat en met de dampen in mijn lijf maar goed het zaf er keurig uit,ook daar ga je naar kijken of er geld zit bedoel ik en dat zat er.
Dus aan tafel en lullen maar en twee uur later is het contract van ons eb onder tussen begint mijn maag aardug te knorren dus op voorspraak van vriend richting markt gereden een tafeltje gevonden en daar de bestelling gedaan.
Noe kan je van die moffen vertellen wat je wilt maar gezelligheid kunen ze maken en drie Malthezers en twee piljes later komt het eten op tafel en daar zat ik even tegen aan te hikken.
Maar goed toch mijn best gedaan en nog even naar huis gebeld dat ik al gegeten had dus weer de wagen in en richting kust :roll: :roll: maar het was lekker
gr
Reg
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Geachte lezers,

Er zijn geen woorden voor een zieke
van wie je weet,hij redt het niet
je streelt zijn wang,je ziet zijn ogen
je bent bevangen door verdriet.
Toch ben je dankbaar voor zijn einde
dat na zoveel moedig strijden kwam.
Omdat het niet alleen zijn leven
maar ook zijn lijden overnam.

Gisteravond is mijn vader Reg Boelhouwers rustig en vredig in bijzijn van zijn familie,overleden.

Ondanks zijn hartoperatie was hij fysiek niet in staat om te herstellen.

moge hij in vrede rusten

namens de familie,
Sven Boelhouwers
thedutch
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 jan 2007 15:19
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door thedutch »

Gecondoleerd en veel sterkte voor de familie !

Herman Molenaar
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door Gerrit »

Ik wens de familie heel veel sterkte met dit verlies.
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door Cor Leliard »

Geachte famlie,
Heel veel sterkte met dit grote verlies.
Cor Leliard
Il parle Il a parle
Gerard

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door Gerard »

Ook van mij gecondoleerd, en veel sterkte gewenst. Hij had een mooie droge manier van vertellen, en liet ons zien hoe de andere kant van de zeevaart in elkaar stak: Die van belader. We hebben altijd genoten van zijn verhalen. God hebbe zijn ziel. Gerard.


Plaats reactie