De kracht van je hersenen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

De kracht van je hersenen

Bericht door Joop »

De kracht van je hersenen

Een goeie hersentraining

Schitterend, de Kracht van je hersenen. Lees, kijk en geniet.!!!

p.s. steeds naar beneden scrollen.

Vraag me niet hoe ze dat doen....maar het is wel leuk,


Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------

Lees hardop wat hier onder binnen de driehoek staat

Afbeelding

Je hebt waarschijnlijk 'A bird in the bush,'! gelezen en.......
heb je gezien dat 'the' er twee keer op staat?

Nu gaan we met de woorden spelen....wat lees je?
ATT000034.jpg
ATT000034.jpg (7.83 KiB) 3425 keer bekeken


In zwart staat GOOD, in wit staat EVIL (kan je het zien?)

Afbeelding

Deze is leuk...kan je zien dat er "optical" en "illusion" op staat

En wat zie je hier onder?


Afbeelding

Deze is wat moeilijk

Het woord TEACH en in spiegelbeeld het woord LEARN.

Het laatste woord? Wat zie je hier?

Afbeelding

'ME' EN 'YOU'...KON JE HET ZIEN?


TEST JOUW HERSENEN (HEB JE TWEE KEER NODIG? HAHAHA)

Afbeelding

TEST VOOR ALZHEIMERS

Tel iedere ' F ' in de volgende tekst:

FINISHED FILES ARE THE RESULT
OF YEARS OF SCIENTIFIC
STUDY COMBINED WITH
THE EXPERIENCE OF YEARS...


(en nu kijk je of je het goed hebt)


HOEVEEL?? 3?
FOUT......6....ECHT WAAR...KIJK NOG EEN KEER
VOORDAT JE VERDER GAAT... PROBEER HET MAAR


HEB JE OOK DE 'F's VAN DE 'OF's GETELD


MOOI HE? DEGENE DIE DAT KAN ZIEN BIJ DE EERSTE KEER IS EEN GENIE...hahaha...
DRIE IS NORMAAL EN 4 IS AL ZELDZAAM...



Kijk de draaiende vrouw. Als je haar rechtsom ziet draaien is dat een teken dat je linker hersenhelft actief is.... en Visa-Versa. Als je beide kanten kan zien is een teken dat je een IQ van 160 of hoger hebt.

Afbeelding

Meer nieuws van de Universiteit van Cambridge

Alle silme msenen knunen dit lzeen. Ik kon het neit glevoen teon ik het zag. Het fnemoeanl pwoer van je hrenesen deot alels op de jiutse vlogodre. Vloegns een sutide van de Unvireisadde van Cmabrigde, het maakt neit uit de vlogodre van de ltretes in een wrood, je meot aeleln zrgoen dat je de ereste en de latsate lteter op jisute pelk zet. De rset mag je een zoojte van mkaen. Dat kmot odmat je hrenesen neit lteetr per leettr, maar wel de gorep lteters bij eaklar. Luek he? Als je dit kan lzeen suutr door naar je virednen.

Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: De kracht van je hersenen

Bericht door Meestertje »

.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: De kracht van je hersenen

Bericht door Joop »

Bedankt meestertje, nu hebben we het ook in het Engels (en dat zonder vertaalmachine :wink: ). Groetjes Joop
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De kracht van je hersenen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Die "bird in the the bush" zag ik werkelijk niet en ik heb zitten tellen en tellen maar ik kwam, hoe ik ook telde, niet verder dan drie "F"s. :-D
Heel merkwaardig. Hoe kan dat nou toch? Dat twee keer "OF" staat er toch duidelijk. Waarom kijk je daar overheen? Is daar een verklaring voor?
De rest is makkelijk en die teksten waarbij alleen de eerste en de laatste letter van het woord op de juiste plaats hoeven te staan, kende ik ook. Dat is een bekend, maar eigenlijk ook heel merkwaardig verschijnsel. Nu lees ik ook net zo makkelijk in spiegelschrift als in normaal schrift, dus misschien is dat net zoiets.

Die draaiende dame vind ik mooi. Dat draaien én die dame, bedoel ik dan.
Ook nog nooit eerder gezien.
Ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar ik zie haar telkens om te beginnen rechtsom draaien. Maar wil ik haar linksom laten draaien, dan moet ik me daar met gesloten ogen even op concentreren en als ik mijn ogen dan weer opendoe, dan draait ze keurig linksom! Was mijn vrouw ook maar zo gehoorzaam... :roll: Maar of dat nu iets bijzonders is dat ik die juffrouw twee kanten op kan laten draaien, ik betwijfel het.

Mijn IQ? In 1947 werd die door de geleerden bij mij voor het eerst berekend om te zien naar welke school ik moest. Ze vonden toen 126 - ik heb de brief nog waarin mijn vader dat werd medegedeeld. Dat betekende dat ik elk onderwijs moeiteloos moest kunnen volgen. "Prognose zeer gunstig" stond er ook nog. En "een zeer goede aanleg voor de mathematische vakken". Nou, dat kon dan wel zo zijn, maar de geleerden hadden er geen rekening mee gehouden dat ik op school nooit ook maar ene bliksem zou uitvoeren en dus logen de rapportcijfers er niet om. Ik heb ze zelfs nog, rapporten met een 2 en een 4. Wat een schande. Nadat ik van pure ellende naar zee was gegaan en later op de zeevaartschool terechtkwam, bleken de geleerden toch redelijk gelijk te hebben gehad. Toen had ik met de wis- en zeevaartkunde geen enkele moeite.

Maar ik bedoel maar: niemand moet zich ooit blindstaren op IQ. Score je de ene keer 120, dan is het heel goed mogelijk dat je een volgende keer 100 of 130 scoort. Een score van 160 is onzin. De moderne IQ tests geven een score van 110-120 als "bovengemiddeld", dan 120-130 als "begaafd" en vervolgens alles boven de 130 als "hoogbegaafd". Dan maakt het weinig meer uit hoe hoog dat dan wel is.

Telkens blijkt ook dat het helemaal niet zo leuk is om hoogbegaafd te zijn; die kinderen hebben vaak problemen. Veel beter is het om wat boven het gemiddelde te zitten. Goed in het leven staan en goede sociale vaardigheden zijn belangrijker dan IQ. Ik ken daar een afschrikwekkend voorbeeld van uit mijn eigen omgeving. Bij mij in de klas zat een zekere Jan P. Die jongen was zo verschrikkelijk pienter, dat hield je niet voor mogelijk. Hij droeg een brilletje met glazen als jampotbodems en zat altijd achterstevoren in de klas, alleen maar te grinniken. Intussen pikte hij alles op en haalde alleen maar negens want tienen gaven ze liever niet. Jan ging naar de universiteit om dingen te studeren die anderen moeilijk vonden, maar hij niet en werd alsmaar geleerder. Maar toen hij klaar was en aan het werk ging - eerst bij Philips, later bij de Spoorwegen - werd dat niks want hij deed niks anders dan grinniken en iedereen uitlachen. Hij kon absoluut niet met mensen samenwerken. Jan eindigde in een psychiatrische inrichting, mocht later naar huis, maar zat toen alleen nog maar in een verduisterde kamer piano te spelen - want hij was ook nog een begaafd pianist - tot hij zich op zekere dag in die kamer ophing. Kun je beter het gemiddelde IQ van 100 hebben - of 95, of 105 - en een tevreden mens worden.

Maar het is wel zo dat we intussen heel wat weten van de ruimte, van sterren en planeten en zonnestelsels op vele duizenden lichtjaren afstand, terwijl we van de menselijke hersens nog vrijwel niets weten. En dat is interessant, net als al deze testjes.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: De kracht van je hersenen

Bericht door Brazuca »

Die dame blijft intrigeren, ik keek er gisteravond naar toen draaide ze linksom, vanmorgen even gekeken en nu draait ze rechtsom...
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De kracht van je hersenen

Bericht door jdbvos »

...elke keer als ik ff wegkijk, en dan weer trug, draait die trut de andere kant om.....

Het stikt op dit forum van de hoogbegaafde mensen !!! :roll:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: De kracht van je hersenen

Bericht door Cor Leliard »

snap er de ballen niet van,bij mij blijft ze rechtsom draaien.
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: De kracht van je hersenen

Bericht door leo-shof »

bij mij is het al niet anders Cor
en die F's zat ik ook gewoon over heen te lezen
mijn dochter daar in tegen had het wel gezien

grLeo
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: De kracht van je hersenen

Bericht door Brazuca »

Als ik nu op de voeten van de mooie dame concentreer begint ze linksom te draaien, maar pre-dominant draait ze over rechts...
by the way, ik had 4 F's gevonden
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: De kracht van je hersenen

Bericht door Joop »

Tijdens een psycholigische test voor het werk jaren geleden kreeg ik een briefje voorgelegd nadat ik had verteld dat ik linkshandig was.
Op dat briefje stond een zinnetje, wat ik allang weer ben vergeten.
Ik moest het aantal keren tellen dat er de letter i in voorkwam.
Ik telde er te weinig maar het was toch goed zei de psycholoog.
Alleen mensen die een neiging tot woordblindheid hadden telden het juiste aantal.
Dat scheen vaker voor te komen bij linkshandigen.


Plaats reactie