Het Kielerkanaal

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ruud (R.I.P.)

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Dick,
Bedankt voor het compliment, ook voor ons is het steeds weer leuk om zo'n vakantie nogmaals te beleven, en gaan wij weer erg graag terug naar dat mooie plekkie.
Ja eind mei[27e] staat weer gepland, om ons daar weer te gaan begeven, en zullen daar uiteraard weer de nodige foto's & video's maken, en natuurlijk ook hier plaatsen.
Maar wij gaan nu nog verder, met eindelijk die HUSKY RACER, die mocht vertrekken,nadat ze bijna 1 uur daar had gelegen.
IMO number : 9144720
Name of ship : HUSKY RACER (since 01-10-2008)
Call Sign : VQIM8
MMSI : 235642000
Gross tonnage : 9991 (during 2000)
DWT : 12950
Type of ship : Container Ship (during 1997)
Year of build : 1997
Flag : United Kingdom (since 01-03-2003)
Status of ship : In Service/Commission (since 27-08-2009)
HUSKY RACER ex MAERSK RIJEKA-MAERSK JARRY1997-AA (Large).jpg
HUSKY RACER ex MAERSK RIJEKA-MAERSK JARRY1997-AA (Large).jpg (118.96 KiB) 1543 keer bekeken
HUSKY RACER ex MAERSK RIJEKA-MAERSK JARRY1997-CC (Large).jpg
HUSKY RACER ex MAERSK RIJEKA-MAERSK JARRY1997-CC (Large).jpg (134.86 KiB) 1543 keer bekeken
HUSKY RACER ex MAERSK RIJEKA-MAERSK JARRY1997-GG (Large).jpg
HUSKY RACER ex MAERSK RIJEKA-MAERSK JARRY1997-GG (Large).jpg (124.95 KiB) 1543 keer bekeken
HUSKY RACER ex MAERSK RIJEKA-MAERSK JARRY1997-HH (Large).jpg
HUSKY RACER ex MAERSK RIJEKA-MAERSK JARRY1997-HH (Large).jpg (134.25 KiB) 1543 keer bekeken
HUSKY RACER ex MAERSK RIJEKA-MAERSK JARRY1997-MM (Large).jpg
HUSKY RACER ex MAERSK RIJEKA-MAERSK JARRY1997-MM (Large).jpg (111.69 KiB) 1543 keer bekeken
En kon ik eindelijk weer naar ons verblijf terug :wink: , nadat ik eerst wat verse broodjes bij de plaatselijke bakker had gehaald, en het ontbijt klaar gemaakt kon worden.
Wij zouden zo rond 10:45 weer terugkomen, dus later het vervolg van deze dag :!:

Jos Komen (R.I.P)

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Na de heerlijke verse broodjes en de gekookte eitjes (3min20sec) gingen we weer naar ons plekkie. :)
De LPG-tanker Marianne en de Veersedijk gezien vanaf het pontje.
Marianne.jpg
Marianne.jpg (144.08 KiB) 1522 keer bekeken
IDNo: 9474539 Year: 2009
Name: MARIANNE
Type: Tanker (LPG)
Flag: HKG
Tons: 3493
DWT: 4001
Length overall: 97.24
LPP: 89.9 Country of build: JPN
Beam: 16.5 Builder: Yamanishi
Marianne-1.jpg
Marianne-1.jpg (176.57 KiB) 1522 keer bekeken
De Egon W.
Egon W.jpg
Egon W.jpg (157.27 KiB) 1522 keer bekeken
HIER een filmpjee van de Marianne vanaf het pontje. :)

Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Harry G. Hogeboom »

nadat ik eerst wat verse broodjes bij de plaatselijke bakker had gehaald,
Zeg Ruud, als ik dat allemaal zo eens lees dan gaan jullie alleen maar naar dat Kielerkanaal om een beetje " te vreet'n en te zuup'n" en zijn die foto's van die bootjes slechts " een vlag om de lading te dekken" :lol:
Om de klip klap zie ik een plaatje van die Koomuh die zit te schranse'n :lol: en een lekker vet bekkie te haaal'n :lol: :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Harry, Harry.....ook een fotograag moet op zin tiet ''de inwendige mens verzorgen'' niet :oops: an?
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Waar ik helemaal niets van begrijp is ze op de Marianne 2 radars bij hebben staan. :roll:
(te zien op het filmpje)
Mooiste weer van de wereld, uitstekend zicht.
Kijken stuurlui tegenwoordig nog wel eens naar buiten, of zitten ze alleen maar achter de radar vastgeplakt? :shock:
All the best
Jos
Ruud (R.I.P.)

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Harry,
Kijk dat zit zo :idea: , op z'n tijd moet je het nuttige met het aangename verenigen, en dat doen wij ruimschoots :lol: , wij zijn van dezelfde generatie,hebben beiden met veel plezier gevaren plus het feit dat wij 'er niet in zeiken',maar wij lusten beiden graag een neut,houden van lekker eten,en hebben dezelfde passie voor de scheepies,plus mooi weer, wat wil je dan nog meer :?:, en wat Mart schreef, da's zeer duidelijk, 'de inwendige mens moet toch ook verzorgt worden' :?: dat is nou net waar het omgaat tijdens zo'n trip, en proberen wij er nog jaren in te houden,zo lang het de gezondheid uithoudt, dus krijg je vaak nog van dit soort shots te zien :-D , dat wij er van genieten :lol: , en jullie ook een beetje :mrgreen: ,al geloof ik best dat er af en toe wat afgunst bij zit :oops: , maar da's logisch, zou Johan Cruijff zeggen :wink:
HarryW
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 mei 2005 11:11
Locatie: N Drenthe

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door HarryW »

"Waar ik helemaal niets van begrijp is ze op de Marianne 2 radars bij hebben staan"

Hallo Jos,

Dat heeft alles te maken met dat wat je voorgeschreven wordt.
In je reisvoorbereiding moet je afvinken dat beide radars bijstaan en goed werken.

Blijkt bij een incident dat je dat niet gedaan hebt dan heb je een hoop uit te leggen aan de oliemaatschappijen.
En dit heeft niets te maken met goed zicht of niet want zelf nadenken wordt je niet gemakkelijk gemaakt :wink:

Groet Harry
Thank You, till the next time Bye Bye
Jos Komen (R.I.P)

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bedankt Harry,
er wordt dus tegenwoordig vóór je gedacht als je stuurman bent. :wink:
Maar denken moet je aan een paard overlaten. :lol:
All the best
Jos
Ruud (R.I.P.)

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Wij waren dus weer om 10:45 aanwezig,na een heerlijk ontbijtje met een perfect gekookt eitje :-D en verse koffie :wink: , en kregen amper de tijd om rustig uit te pakken,en vielen gelijk met de neus in de boter, Jos meteen het pontje op om de MARIANNE vast te leggen, want het zou ook nu weer druk worden,zeg maar spitsuur, ik kon nog nét het kontje van de VEERSEDIJK en EGON W meepakken, maar de MARIANNE, daar was ik wel op tijd mee :lol:
VEERSEDIJK2001-BB (Large).jpg
VEERSEDIJK2001-BB (Large).jpg (139.62 KiB) 2588 keer bekeken
EGON W ex ISELMAR2004-AA (Large).jpg
EGON W ex ISELMAR2004-AA (Large).jpg (141.77 KiB) 2588 keer bekeken
MARIANNE2009-BB (Large).jpg
MARIANNE2009-BB (Large).jpg (152.47 KiB) 2588 keer bekeken
MARIANNE2009-CC (Large).jpg
MARIANNE2009-CC (Large).jpg (158.4 KiB) 2588 keer bekeken
Hier staat Jos op het pontje zijn gemaakte opnames van de MARIANNE te bekijken :wink:
MARIANNE2009-FÄHRE FISCHERHÜTTE-1 (Large).jpg
MARIANNE2009-FÄHRE FISCHERHÜTTE-1 (Large).jpg (137.84 KiB) 2588 keer bekeken
MARIANNE2009-GG (Large).jpg
MARIANNE2009-GG (Large).jpg (143.57 KiB) 2588 keer bekeken
MARIANNE2009-HH (Large).jpg
MARIANNE2009-HH (Large).jpg (118.33 KiB) 2588 keer bekeken
Vervolgens kwam de JEANNY voorbij, en voor mij een kans om een video te maken, en dat zou bevallen :lol:
IMO number : 8135459
Name of ship : JEANNY (since 01-10-2006)
Call Sign : PEIE
MMSI : 244719000
Gross tonnage : 605 (during 1970)
DWT : 830
Type of ship : General Cargo Ship (during 1970)
Year of build : 1970
Flag : Netherlands (since 01-07-2008)
Status of ship : In Service/Commission (during 1970)
JEANNY ex GITANA1970-AA(Large).jpg
JEANNY ex GITANA1970-AA(Large).jpg (143.54 KiB) 2588 keer bekeken
JEANNY ex GITANA1970-CC (Large).jpg
JEANNY ex GITANA1970-CC (Large).jpg (139.72 KiB) 2588 keer bekeken
Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=js6pE801rnM
Ditmaal met een achtergrond muziekje,dus geen mooi motorgeluid, want ik stond er doorheen te lullen, en dat willen jullie niet horen, de volgende keer zal ik daar voorzichter mee zijn :lol:
Ruud (R.I.P.)

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Ja ik had de smaak te pakken, nadat ik eerst al 's-morgens vroeg in aller stilte,met alleen de vogeltjes om mij heen, :-D een yachie voorbij zag komen, en dacht :lol: 'dit is mijn kans',dus vanaf nu meer video's gaan maken :wink:

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=vx0ukeDsgoc


Plaats reactie