Skipper (Patrick) op pad

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bud

Re: Skipper (Patrick) op pad

Bericht door Bud »

Hey Skipper,dat was een snel antwoord op m'n vraag,thanks !. Leuk zo'n kleine groep,blijft het persoonlijk en hecht. Jullie gaan zeker en vast plezier beleven op zo'n ,,nieuw,, schip,gun jullie wel wat meer exotische bestemmingen met minder zand.In de zandbak heb je vroeger wel genoeg tijd doorgebracht denk ik ? Hoop dat jullie passage van Puntland goed verloopt,geen frisse hoek momenteel en tot horens.Behouden vaart ,M.V.Gr. Ger .

Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 398
Lid geworden op: 05 jun 2006 19:37
Locatie: Waarschoot, Belgie

Re: Skipper (Patrick) op pad

Bericht door Skipper »

Nog niets spannends geschreven en dit onderwerp is 531 x gelezen. :?
Zo goed waren mijn vorige verhalen nog niet, want ik heb nog geen mensen gehoord die een boek uit willen geven.
Maar ach, dat heb ik eigenlijk niet nodig, want de reacties van de mensen op kombuispraat maken het leuk om te blijven schrijven.

Vandaag dus de vlucht gegevens binnen gekregen..... :-D
Vrijdag middag om 1430 met Emirates vliegen van Amsterdam naar Dubai.
Aankomst Dubai is om 2359. De ETA van de Momentum Scan in Jebel Ali is 12 Februari.
Dus zal na aankomst eerst naar een hotel zijn, paar uurtjes bijslapen en dan door naar boord toe.

I'll keep you updated.

Patrick
NAVIGARE NECESSE EST
Jos Komen (R.I.P)

Re: Skipper (Patrick) op pad

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Patrick,
ik kijk uit naar je verhalen en foto's. :)
Maar je hebt het over een aantal mooie reizen....
Um Qasr (Irak)
Bandar Abbas (Iran)

Het is daar in ieder geval mooi weer. :lol:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 398
Lid geworden op: 05 jun 2006 19:37
Locatie: Waarschoot, Belgie

Re: Skipper (Patrick) op pad

Bericht door Skipper »

Allen,

zie onderstaande link voor de uitzending van NOS nieuwsuur van gisteravond 8 Februari.
Hierin een kleine uitzending m.b.t. de heldhaftige redding van Afghaanse vluchtelingen in de Adriatische Zee met
de Momentum Scan.

http://nieuwsuur.nl/video/217552-vracht ... ingen.html
NAVIGARE NECESSE EST
Bud

Re: Skipper (Patrick) op pad

Bericht door Bud »

Skipper Patrick,zeer indrukwekkend relaas !! Had het al gelezen toen het gebeurd was en het stond al heel snel op kombuispraat ook, gave aktie van die crew,zullen nog wel een poos achtervolgd worden door de beelden,vooral omdat er kids bij betrokken waren en paniek doet soms rare excessen ontstaan in mensen !!Vaak kunnen deze mensen niet zwemmen,die hebben geen schoolzwemmen,zoals bij veel landen hier gebruikelijk is ! Hoop dat die ,,Kapitein,,surfles op z'n jetski heeft genoten,die moet haast wel een bruun spoor achtergelaten hebben !! Nu skipper,het ga je goed hoop ik ,misschien heeft de boot wel een Engelbewaarder gekregen,het is meen ik dezelfde !! Goede reis met de crew ,en tot horens Patrick !! M.Vr. Gr. Ger .
Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 398
Lid geworden op: 05 jun 2006 19:37
Locatie: Waarschoot, Belgie

Re: Skipper (Patrick) op pad

Bericht door Skipper »

Net gehoord dus warm van de pers.....Vlucht is 1 dag later gezet nu,
dus het wordt vliegen op Zaterdag. We horen en zien onze vlucht gegevens
vandaag of morgen tegemoet.

Wordt vervolgd.
NAVIGARE NECESSE EST
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 633
Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
Contacteer:

Re: Skipper (Patrick) op pad

Bericht door Jaco »

Goeie avond,

Doe de groeten aan Kapt Martin Remeeus.
Zag dat hij aan boord zat met die drenkelingen.

Heb met hem gevaren bij Moerman,op de Jumbo.
Was in 1987 of 88..........
Weer een tijdje terug !!!

Maar doe hem de groeten.
Groeten Jaco

Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Skipper (Patrick) op pad

Bericht door Ton Pekel »

Hallo Patrick,
Goeie vliegreis straks en veel werkplezier aan boord
Ik lees straks met plezier de notities/verhalen/etc evt met een fotootje aangevuld.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
vetputter

Re: Skipper (Patrick) op pad

Bericht door vetputter »

Zo ff via de account van mijn vader..... weet iedereen ook gelijk wie hij is. :wink:

Laatste avond thuis.
Met een dubbel gevoel zit ik weer thuis, zoals vele andere dit ook kennen. Het gevoel van blijdschap om weer naar zee te gaan
en het gevoel van verdriet om achter kaap kont weg te gaan. Vele zijn mij voorgegaan en vele zullen mij nog volgen naar de roep van
de zee en het werk wat op ons wacht. Koffertje gepakt en ready, laatste toilet artikelen gekocht en in de koffer, laptop opgeladen en
in de laptop tas, paspoort / monsterboekje / keuringspapieren / vaarbevoegdheidsbewijs / etc. check bij me. Denken denken denken....
wat zijn we nog vergeten. Koffer nog een keer open en nog eens alles kijken. Kleren voor morgen eruit dus en schoenen ook. Ohhh ja,
reisgegevens en gegevens van de agent uitprinten. Toch wel nodig want tegenwoordig gaat er veel electronisch. Ook weer gedaan.

Zo alles gedaan en geregeld....thuis heb ik sowieso geen zorgen, want mijn vrouw thuis heeft alles onder controle daar. Morgen ochtend
om half 11 de deur uit en om 1050 de trein van Rotterdam Lombardijen naar Schiphol. Ja idd Rotterdam, want ik ben meestal de avond voor
het vliegen bij mijn ouders. Mijn vrouw brengt mij morgn naar de trein. Mensen mogen veel klagen over de NS, maar de sneltrein verbinding van
Rotterdam CS naar Schiphol is super. Lang leve de Fyra. Men betaalt wel 5 euro meer, maar binnen 15 minuten staat men wel op schiphol.
Super dus....Meestal ook geen vertragingen, omdat de Fyra op de hoge snelheidslijn door het Groene Hart gaat.

Zenuwachtig ben ik niet, maar spannends is het wel. De voorbereidingen was super, want ik heb een aantal dagen op kantoor kunnen door-
brengen. Dus ik ben al aardig op hoogte van het reilen en zeilen binnen het bedrijf. Nu nog bootje varen, laden en lossen en dit zo snel,
goed en veilig mogelijk....maar dat is mijn hobby, dus hier zullen we geen problemen mee hebben.

Ik weet niet wanneer ik met het eerste stukje gaat komen, maar dat komt wel goed. Luitjes hopelijk veel plezier. Adios en tot over 3 maanden.

Groeten,
Patrick
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Tewaterlating Marvel Scan op 11 maart in Kampen

Bericht door Vaerderij »

Tewaterlating Marvel Scan

Op vrijdag 11 maart 2011 omstreeks 14:30 uur zal er bij Scheepswerf Peters in Kampen het ms Marvel Scan, te water worden gelaten.

De Marvel Scan behoort tot het Type Sole 10.000, laadvermogen 10.000 tdw, waartoe ook de Momentum Scan behoort.

Tijdens het tv interview met kapitein Martin Remeeus, over de redding van 241 Afghaanse schipbreukelingen, waren de Marvel Scan en Peters Shipyards reeds in beeld.

Meer informatie
http://www.canadafeederlines.com/

Anne


Plaats reactie