Kosten levensonderhoud in het buitenland

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Wonen in Warffum

Bericht door gerard tenerife »

Dat is geen specht, maar een hop,
Wat heb ik allemaal teweeg gebracht, met een hop hop een specht te noemen. Mijn veronschuldiging Jos. Maar in iedergeval bedankt Theo, ik vond het ook al vreemd, we hebben ze hier het hele jaar, in de tuinen maar er zijn hier in de buurt geen echte bomen, alleen maar palmen en struiken, niets om voor een echte specht er eens lekker op los kan gaan, voor naald bomen moet je zeker 300M hoger zijn. Maar mijn buren, Finnen, Engelsen, Belgen, Spanjaarden, noemen em " woodpeckers" dus ik specht. Ik zal ze daar toch even op terecht stellen.
Groeten van Tenerife waar het best is uit te houden, ondanks dat 1000 pond nu maar 1180 euro is tegen 1450 in 2005.
Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Jos Komen (R.I.P)

Kosten levensonderhoud in het buitenland

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Op het topic Wonen in Warffum is dit uitgebreid aan de orde geweest, ik zal alle reacties maar naar dit topic verplaatsen.
Over het onderwerp Specht / Hop gaan we op het topic over Warffum gewoon door. :)
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: Kosten levensonderhoud in het buitenland

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik zie tot mijn verbazing dat de koffie in Braziel duurder is dan in Griekenland. :lol:
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Kosten levensonderhoud in het buitenland

Bericht door Brazuca »

Theo heeft het over 250 gram en Mart over een kilo.
De koffie hier in Braziel kost +/- R$ 4,50 voor een halve kilo
Bud

Re: Kosten levensonderhoud in het buitenland

Bericht door Bud »

Hoy Gerard,is het geen idee om je inkomsten wat op te krikken, door daar op dat prachtige eiland in jouw tuin een klein Bed,Breakfest,birds en boat te beginnen voor zo'n 4 mnd.[winter dan]voor kombuisbleekneusjes uit Holland ? tis maar een ideetje [of topic,jeetje ! ] M.V.Gr. Ger . Ik boek wel evt !!
Jos Komen (R.I.P)

Re: Kosten levensonderhoud in het buitenland

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Dick,
ik zag alleen maar wat prijzen en het lijkt me het beste als we hier de euro als standaard aanhouden, anders heeft het geen zin om verder te gaan.
Als je vroeger de wal op ging in een land waar je nog nooit geweest was, dan was de prijs van het eerste pilsje wat je buiten de poort pakte de standaard voor de rest van de avond. :)
Ach, ik doe ook alleen maar mijn best om een leuk nieuw topic te openen en het verplaatsen vanuit een ander topic gaat ook nooit helemaal naar wens.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Kosten levensonderhoud in het buitenland

Bericht door Brazuca »

Jos, Theo was in Braziliaanse Reais begonnen te rekenen, maar hier dan nog een keer in Euri.

1 Kilo koffie (export kwaliteit) in Braziel kost € 4,00
dickwfm

Re: Kosten levensonderhoud in het buitenland

Bericht door dickwfm »

Jos , mooi dat je dit topic in het leven hebt geroepen


Naar Euro omrekenen is het beste, wij hier in het noorden van de prov. Groningen kunnen goedkoop leven zo kosten in Roodeschool de groenten het minst.
Aardappelen 10 Kg. 5,00 20 Kg. 9,00 euro
Voor bepaalde zaken kun je beter even naar Bunde (D) rijden ca 90 Km. waar een fles rum 6,00 euro kost en idem voor Korn (jenever van 32%) 0,7 liter. En je reiskosten, als je auto op benzine rijd kun je gedeeltelijk terug verdienen door de lagere benzineprijs. En je bent er even een middagje uit zeggen wij hier in huis.

groet Dick
Jos Komen (R.I.P)

Re: Kosten levensonderhoud in het buitenland

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Kakelverse scharreleieren te koop vanmorgen in Warffum. :)
Eiers te koop.jpg
Eiers te koop.jpg (209.27 KiB) 3510 keer bekeken
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Kosten levensonderhoud in het buitenland

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Hebbie nie goud keken ,mien jong... ik heb het over een KILO koffie das 4 pakkies van 250 gram :oops: :|
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie