SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Willem,
Denk aan je vingers, polsen, schouders en nek! GEEN RSI asjeblieft!
Zelf heb ik er (nog) niks aan, maar als je anders was gebouwd zouden we je moeten zoenen.
En anders ook wel, dat maakt tegenwoordig niets meer uit zeggen ze.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Hallo SMN'ers en andere belangstellenden,

Hierbij een link naar de SMN bemanningslijsten van Glijn die niet al onder de tweede link voorkwamen. Willem O. heeft de mutatielijsten voor mij gescand en bovendien netjes per schip uitgesneden.

https://www.dropbox.com/sh/8o4hkemmikpz ... dKFva?dl=0

Slecht leesbare lijsten heeft Willem overgetypt met behulp van een vergrootglas (waarvan akte). Van enkele van die lijsten, waar ik ook het origineel van had, heb ik Willem zijn versie erbij gezet met een "a" tje achter de naam van het schip, reisnummer, jaar en maand.

Het is bijna een verdubbeling van de lijsten waarvan ik tot nog toe alle namen van bemanningsleden op het volgende subtopic heb gezet:

http://www.joks.be/bemanning/

Jullie zullen begrijpen dat ik niet één twee drie alle namen van deze aanvulling per scheepsmaat ga inkloppen. Het waren al 10.000 reizen/namen en mijn bedoeling was hiermee zoveel mogelijk zoekenden via Google naar Kombuispraat te linken. Dat is gedaan voor zo'n circa 2.500 unieke namen en dat lijkt mij gezien de respons voorlopig wel voldoende. Bedankt Glijn en Willem!

Groetjes Joop
j.bruin1946
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2011 16:50

Re: SMN

Bericht door j.bruin1946 »

P.J.Schellingerhout schreef:Hallo Joks
Ik ga het nogmaals proberen om die bewuste foto van het Neder Eems voetbalteam te plaatsen.
Groeten co
Hallo SMN'ers,

Ik ben Hans (J.) Bruin, en ik herken mezelf op de foto! Wat leuk om dit weer terug te zien. Knielend tweede van rechts is ondergetekende. Rechts naast mij is Kees de Vries, bakker aan boord. Hij woonde vroeger in de straat achter me.

Toevallig ben ik op deze site terechtgekomen omdat ik voor m'n AOW aanvraag bewijzen moet dat ik bij de SMN in dienst ben geweest. Heeft iemand daar ervaring mee? Is een kopie van m'n monsterboekje voldoende?

Ik zal proberen om nog wat foto's van de Neder Eems vaart 1965 reis 27 (Nieuw-Zeeland) en reis 29 (China) te plaatsen.

Mijn complimenten voor deze website, het is fantastisch om al die oude verhalen weer terug te lezen en de mooie foto's te zien.

Groeten,

Hans - handlanger - Bruin
j.bruin1946
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2011 16:50

Re: SMN

Bericht door j.bruin1946 »

Hallo SMN'ers,

Bijgaand een paar foto's van de Nieuw Zeeland reis en de China reis van de Neder Eems in 1965. Ik ben benieuwd of iemand zichzelf herkend.

Groeten,

Hans - handlanger - Bruin
Bijlagen
Onderweg naar Tahiti
Onderweg naar Tahiti
Onderweg naar Tahiti 1965.jpg (123.83 KiB) 2525 keer bekeken
Ook naar Tahiti
Ook naar Tahiti
Onderweg naar Tahiti 1965_2.jpg (102.43 KiB) 2525 keer bekeken
Voetballen in Pt. Swettenham
Voetballen in Pt. Swettenham
Pt Swettenham 1965.jpg (126.26 KiB) 2525 keer bekeken
Ondergetekende, volgens mij in Djibouti (maar dat weet ik niet zeker).
Ondergetekende, volgens mij in Djibouti (maar dat weet ik niet zeker).
Djibouti 1965.jpg (117.47 KiB) 2525 keer bekeken
j.bruin1946
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2011 16:50

Re: SMN

Bericht door j.bruin1946 »

P.J.Schellingerhout schreef: P.S.
De op de foto van de Neder Eems met al dat eten op tafel, aan wezige heren zijn: Poeroet (slecht te zien maar het is hem wel ) in het midden moterman Govens en op de voor grond matroos A. Nuyens

Hallo Co,

Weet je zeker dat die foto uit 1966 is? Volgens mij ben ik dat op deze foto met de inlandse schone :-D , en ik voer op de Neder Eems in 1965. Weet je misschien ook waar die foto genomen is?
Bijlagen
Neder Eems 1965 China reis.jpg
Neder Eems 1965 China reis.jpg (202.8 KiB) 2512 keer bekeken
Bud

Re: SMN

Bericht door Bud »

Vandaag een verrassing gekregen; mijn oudste zoon zijn vrouw heeft pas twee oudtantes verloren,overigens na een heel lang leven. Nu is er tussen wat heel oude familiepapieren een oudoom opgedoken die getorpedeerd is aan boord van de s.s. Sembilang van de S.M.N.,en die is nooit meer thuis gekomen. Daar zitten nogal wat papieren tussen,rapporten en 'n telegram aan 't thuisfront van 1941,toen hij al 'n jaar niets meer had gehoord van thuis. Ga dit allemaal uitzoeken en binnenkort op de printer doen op deze site,dus ff geduld a.u.b. M.V.Gr Ger p.s. Ook wat foto 's van de boot en Genua !! Die boot is op 18 04 1942 aan zijn eind gekomen door de Italiaanse onderkruiper Leonardo da Vinci die er nogal wat heeft gekelderd voor hij zelf naar de haaien ging !!
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: SMN

Bericht door KJHvanBeek »

Op Wikipedia staat een verhaal over die onderzeeer Leonardo da Vinci.
Moet je ff Googlen naar submarine Leonardo da Vinci, dan komt het.
Zeer interessant.
Heeft ook de Empress of Canada getorpedeerd.
Etters !
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Weet je zeker dat die foto uit 1966 is? Volgens mij ben ik dat op deze foto met de inlandse schone

Hallo Hans
Ten eerste, hartelijk welkom op kombuispraat. Komen we elkaar weer eens tegen.
Die foto van jou met die inlandse schone, is gemaakt in Bangkok tijdens een van de vele feestjes die we hadden die reis.
Het was reis 29 16juni 1965. Was de reis dat we die bar hebben gemaakt waar, als ik me het goed herriner. jij het boordje Torntoo Inn nog van hebt gemaakt.Was een pracht reis en met een goed voetbal elftal. Maar ik denk dat je dat nog wel weet.
Groeten Co
Bijlagen
het bordje links boven
het bordje links boven
NE 1963 9.jpg (201.47 KiB) 2082 keer bekeken
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Ahoy Bertus

Ik kom alleen op de voetbal foto voor
En van Jaap Molenaar denk ik dat je gelijk hebt
Groeten Co


Plaats reactie