Maerskschepen en varen bij Maersk

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Tino Karunding

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door Tino Karunding »

Da's een goeie Jos.
Daar weet ik nog niks van want ik had dat mailtje ook nog maar net gehad.
Gr.Tino :o

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door jdbvos »

...ff over dat laatste in dat bericht.... :shock:

Fijn dat je dat gedoe met ons wilt delen, maar kom je daardoor niet in moeilijkheden ? :?
Mr. Maerskyleaks ! :lol:
Oost, west...ook best
rob niezing (R.I.P.)

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Hallo Tino,

Moeilijk hé, als je al een nieuwe rederij hebt, zou ik zeggen dikke neus.

Maar als je nog niks gevonden hebt, tja dan zou ik een nachtje niet slapen, want als het weer een heel klein
beetje slecht gaat dan...... krijg je weer dat zelfde gemekker.

Ik zou het er heel moeilijk mee hebben, want ze lopen over je rug, met hun werkschoentjes of het niks is.
( dure leren :( ).

Maar ja werk is werk, dat weer wel. ik zelf zou zeggen krijg het lazerus :mrgreen: :lol:

Gr. Rob
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1119
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door Co »

Dag Tino,
Wrang dus, maar "management technisch" natuurlijk geweldig :evil:
Jaag eerst iedereen (lees oudere ervaren = duurdere kracht) weg,
en kom dan leuk met "high performers" (lees jonger = goekoper).
Uit ervaring weet ik dat het in zo'n klimaat ook niet leuk is om nog te werken,
daarom lukt het vaak om mensen weg te pesten.
Sterkte en VEEL WERKPLEZIER.
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
albert s
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 dec 2005 17:06

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door albert s »

Even een aanvulling, verduidelijking op Tino’s bericht.

Vertrek regeling bij was Maersk was op vrijwillige basis, hoewel werk klimaat er dus duidelijk niet beter op werd of wordt. Dus enige druk was er wel.
Maar denk dus dat de gene die vertrokken zijn ook niet meer terug komen.
Heb geen idee of maersk alleen junior officieren wil aannemen of ook in de hogere rangen.
En inderdaad veel zekerheid heb je niet, kan volgend jaar weer opeens anders worden als ze minder winst maken ?? Of misschien hebben ze toch door gekregen dat opgeleidt personeel toch misschien wat extra mag kosten, en zijn geld opbrengt. Er zijn een aantal schepen waar toch weer een Europese top 2 of 4 heen moet of gaat om puin te ruimen.
Vaar nu op een ex braziel boot, en je kunt er boek overschreven als je zou willen.
Tino Karunding

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door Tino Karunding »

Inderdaad, vorig jaar was er alleen sprake van ontslag voor denen en engelsen met een tijdelijke aannamestop voor hollanders, geen ontslag,wel definitieve aanname stop. In overleg met de Stig is toen besloten om dezelfde regeling te vragen voor de hollanders,waardoor dus nu weer aangenomen wordt en wij niet in een uitsterfsituatie zijn gekomen.
Hoop dat we weer mogen groeien.

Volgens de man van de bond in Singapore hebben er ook een aantal de zak gekregen ivm 't niet spelen zoals 't hoort. Daarna is 't allemaal gaan veranderen.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het valt me wel op dat de schepen van Maersk er de laatste tijd er een beetje slecht onderhouden uitzien. :?
Oluf Maersk 2002@W.Kruit.jpg
Oluf Maersk 2002@W.Kruit.jpg (368.15 KiB) 4387 keer bekeken
Foto van W.Kruit.
IvoT.

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door IvoT. »

Tino Karunding schreef:Voor sjorren krijg je sjorploegen aan boord.
ik geloof dat ze op de schepen van ons die op Montreal varen, de crew dit zelf doet. Maar daar krijgen ze ook extra voor betaald.

Na vertrek lopen en zetten we alles nog eens een keer na. Ruimen we alle losse twistlocks, sjorstanken en turnbucles op.

Gr.Tino :wink:
In Rotterdam worden de schepen in de dienst naar Montreal (TA4 service) gewoon door ILS gesjord, dat doet de bemanning dus niet.

Momenteel trouwens de Maersk Miami voor de kant, de oude NLL Hongkong. Dit soort schepen zonder luiken met cellguides aan dek noemen wij ook wel 'borstelboten'. Waar die term vandaan komt weet ik overigens niet.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door jdbvos »

:lol:
...ze werden door de NedLloyders zelf al zo genoemd na uitgeven van de "artist impressions" vóór de bouw: als je ze (in gedachten) omdraait, zijn het net borstels....

Zo werden de (toen !) moderne gladdekkers zonder zeeg ook 'omgekeerde strijkijzers' genoemd...
:lol:
Oost, west...ook best
albert s
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 dec 2005 17:06

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door albert s »

Zover ik weet werden de schepen aan boord niet borstels, maar tandenborstels, genoemt, je had de kleine tandenborstels(5 stuks), Asia, europa, ociania, amerika, Afrika en de grote tandenborstels (2), Hong Kong en Honsu


Plaats reactie