Jo Tankers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Norse Leo

Portugal

Bericht door Norse Leo »

Harry / Eric, goede morgen

Inderdaad vandaag een wisselvallig Portugal, hier in Lissabon regent het op dit moment, maar dat is hard nodig voor onze buren in de Alentejo.
Nee Dirk werkt hier in Portugal, en ik ben wel eens bij hem op visite, heen en weer pendelend tussen Cascais en Manta Rota.
Dirk heeft o.a. ook een kantoor in Sines, dus ik pik wel eens een "visje" met hem in de buurt van Melides, Sines of St Andre.
De Chinezen hebben op sommig gebied nog een achterstand, maar geloof me, dat zijn ze erg snel aan het inhalen. Dan praat ik natuurlijk over het "ontwikkelde" deel, rond Shanghai /Beijing / Quandong etc.,de rest van China, is nog net zo "achter"(lijk), als in 1966 / 1967, toen ik (bij gebrek aan belangstelling van de overige expats)het voorrecht had om gedurende ruim een jaar mijn werkgever te mogen vertegenwoordigen in de P.R.o.C (midden in de culturele revolutie, "the year of the hungry tiger"), fijne tijd gehad!!?? Ik heb nog steeds de kriebels, als ik na al die jaren weer landt, en voet op Chinese bodem zet, maar dat is een ander verhaal. En Europa wordt steeds zwakker!
Er zijn nu nog maar 6 landen die "betalen" aan Brussel ( Frankrijk / UK / Duitsland / Zweden / Nederland en Oostenrijk).
De overigen (ook Spanje Portugal en de Belgen) "krijgen" uit Brussel en het worden er steeds meer!
Portugal heeft er in ieder geval iets goeds mee gedaan en er 10 nieuwe voetbalstadions van gebouwd, voor het EK van vorig jaar!
Dus dat gaat hardstikke goed, over zeven jaar in Roemenie zeker??
Helaas moet ik tegen de Europese grondwet stemmen, want het gaat uiteindelijk toch weer naar "ieder voor zich" , hoe vervelend ook.
Lang genoeg gemopperd (daar ben ik trouwens door Jos voor ingehuurd)
Straks gaat de zon weer schijnen

Groeten
Leo

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Mopperen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Leo,

Doet de groeten aan Dirk bij het volgende vissie. Heb met Chinezen gevaren gedurende de Culturele Revolutie, m'n blik was toen op zuigers gericht en flessen bier, maar was wel een hele ervaring.

Wat ik feitelijk FF zegguh wou is dat het tegenwoordig al staande de vergadering voor "mopperen" wordt versleten als je niet met de hele meute meelult en een wat nuchtere kijk op de zaken hebt. "De mensen" houden daar niet van.
Om met de woorden van m'n beste vader te spreken " Dan hadden ze d'r ook wel een boezekool op kunnen zetten" (Hij maakte dat referentie naar het lichaamsdeel waar bij de meeste mensen het verstand behoort te zitten!!! maar af en toe zou je zweren dat het hol is!!) Vooral bij politici begint dat tegenwoordig op te vallen :roll: :wink:
mazzel :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 887
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:26
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

J Tankers

Bericht door Nick »

Heren
We kunnen praten als brugman
Maar ik had het al eerder verwacht van de Jo Tankers
Maar we hebben het in fiete allemaal zelf gedaan
We moetn na drie maanden varen naar huis naar moeder de vroeuw ander weten de kinderen niet wie we zijn
Ik moet misnten zoveel hebbben ander doe ik het niet
overwerk dat moet wel even betaald worden anders geen overwerk voor mij En kijknu eens de laatse maandenpolitie sataakt brandweer staakt waar voor meer loon
Die gasten uit de filipijne India China ze willen werken dat is alles
Geld in huis en brood op de plank dat is hun belanrijk niets anders
Als wij eens van mentalitiet veranderen dan zouden misschien
de rederijen de hollanders steeds dienst houden
Ik zelf in de jaren tachtig voor Jo tankers gevaren en
het was toen alhet zelfde liedje
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Da's gelul.
Wij hebben als Nederlandse zeevarenden net zoveel rechten en plichten als een Nederlander met een walbaan.
Wanneer gaan die Philippijnen dan hier het lopende band werk doen?
Ze kunnen alle baantjes wel inpikken, als het maar brood op de plank geeft,.....
Een reder die uitvlagt en zijn Nederlandse bemanning moetwillig aan de wal schopt, is voor mij een verrader.
Zou ik iemand van Jotankers als klant krijgen, dan zouden ze van mij dood kunnen vallen.
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 887
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:26
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Jo tankers

Bericht door Nick »

Hi eric
Nee dat is het niet
Ik woon nu in England en werk voor mij zelf
Werkte in Nederland ook een tijd voor mijzelf
En wij doen precies het zelfde
Ook ik kijk waar het goedkoopste is
en wie ik het minste moet betalen
Heb niet alleen met de werknemers te doen maar ook met het belasting geld En het is precies zo als ik het zeg De Nederlanders Englse Duitser en Fransen Willen minder doen maar wel meer geld op de bak hebben staan Die Filipijn en Indiers zijn gewoon gemakkelijker werken voor wat ze krijgen en niet ouwehoeren Heb heb het vaak genoeg gehoor aan boord na drie maand ouwe kan ik verlof aanvragen het is nu al driemaande dat ik weg ben van mijn vrouw en kind wil nu naar huis was alweer lang genoeg Toen ik begon met varen was het zeven acht maanden van huis het langste wat ik ooit weg ben geweest als ik me het nog goed herinner was 11 maanden en geen gezuer van nobody na drie maand ik wil verlof want ben al zo lang weg je vloog gelijk de laan uit voor twee andere was het in die tijd je was aan boord en bleef daar tot dat het schip terug naar Nederland ging
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Eric,
Het zal wel droog en warm zijn in Portugal en ga ervanuit dat je even last van de warmte hebt.
Even een casa de cerveza Portguesa koudzetten en je bekijkt de wereld weer door een heel andere bril.
Het laatste wat ik via het forum vernomen heb is dat de Nederlandse stuurlui en wtk's bij JO gewoon in dienst blijven.
Lijkt me ook logisch, want die hebbben ervaring op deze schepen, het lijken me geen bootjes waar je met alle diploma's aan boord stapt, als je alleen maar op droge schepen gevaren hebt en dan meteen aan dek volledig de verantwoording krijgt.
Dat heet ervaring en de stage lopers lijken me ook nog en kans te maken om daar later te gaan varen.
Ze zijn echt niet zo stom om de gehele bemanning te vervangen door Russen of Flippen die alleen maar hun papiertjes hebben en 13 maanden aan boord blijven, zoals ik vroeger ook deed.
En als je een huisje kan verkopen, de koop is gesloten en je client blijkt iets met Jo-tankers te maken te hebben, dan laat je hem toch niet doodvallen?
Ik weet nog steeds niet waar ik me over twee jaar ga vestigen.
Ga mijn huis verpatsen en ergens, waar ook ter wereld mijn ouwe dag samen met Akkie doorbrengen.
Als ik maar een snelle internetverbinding heb om te blijven kombuizener en ga daar het boek schrijven, wat ik al jaren van plan ben.
Niet die detective, maar dat boek wordt nog een verrassing.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 887
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:26
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Jo tankers

Bericht door Nick »

Hallo Jos Komen
Ik zie dat je er ook verstand van hebt
Ik las het bericht van eric avnavond de eerste keer
Zodoende maar je heb gelijk het varen op een chem tanker is niet zo eenvoudig als men denkt ik had op de rijnchem tank vaart al ervaring
op gedaan en dat was indertijd de enige reden dat ik bij Jo tanker werd aangenomen op de solicitatie dag waren er vijftig mensen voor dat bedrijf en er werden allleen maar tien mensen aangemonsterd
allen had ervaring met chem tankers er waren mensen bij die langer ervaring met tankers dan ik maar niet met chem tankers het is a apart deelt van de tank vaart
Maar ik blijf bij wat ik al eerder zij :D
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Nick,
Ik heb helemaal geen verstand van Chemicalientankers.
Ik heb vroeger op tankers gevaren en kan me er iets bij voorstellen.
Lijkt me een vak apart om met deze gecompliceerde schepen te varen.
Dit leer je niet op de zeevaartschool, dit is alleen praktijkervaring op doen op deze schepen.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 887
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:26
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Jo tankers

Bericht door Nick »

Hallo Jos
Ja het was een vak apart
Wat betreft de zeevaart school nooit geweest
Ik heb mijn leren en ervaring op zee gedaan
En mijn papieren in Panama gehaalt was toen iets makkelijker
ouwe Teun Vet zei vroeger altijd met theorie is ales mogelijk maart in de praktijk is het altijd anders.
Bij wat voor tank rederij heb jij gevaren
Groetjes Nick
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Nick,
Op mijn site www.scheepspraat.nl staan al mijn "ouwe bootjes".
All the best
Jos


Plaats reactie