Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Regen op Tenerife en Baranca's

Van ochtend om 9.20 uur, waren de Bergen rond Las Escalona ( 950M) met wolken bedekt en het is dus heel goed mogelijk dat het daar en hoger regende. Geeft niet de toeristen liggen nog in bed.

Afbeelding

Gisteren middag was ik even op Tiede, met familieleden, strakke blauwe lucht en 27C. Op Las Canadas del Teide, dit is feitelijk een enorme krater op 2000 meter hoogte en met een circumvence van 48 Km, waar El Pico del Teide zich nogmaals een 1800 meter uit heeft opgestuwd. Het gebied heeft nog verschillende andere “vents” maar El Pico is de grootste. De laatste uitbarsting was in 1909, in de Chinyero Vent, N.W. rift. Waarom ik eigenlijk dit verhaal begon, was de regen. Wat er op de foto uit ziet als zand, is nog drijf nat, er moet dus vannacht regen geweest zijn hier en ondanks de warmte nog niet op gedroogt. Hier ligt dus in de winter sneeuw , als het smelt verdwijnt het meeste in de grond, maar je ziet ook riviertjes in het zand net als op het strand bij Eb.

Afbeelding

Die mooie bloem, rechts onder is een echium wildpreti of buglos roja, staat er vol mee deze tijd van het jaar.

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door dita »

Gerard,

Mijn wereld blijft opengaan.

Keep walking

Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Mijn wereld blijft opengaan.
you and me both, Martin. Het is verbazend hoeveel je leert hier op Kombuispraat, over landen waar je bent of niet geweest, inklusief Holland.
peddel maar rustig verder, Groeten Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Las Canadas del Teide

Nu we via regen en Barancas weer op Teide terecht gekomen zijn, gaan we maar even door en moet het wandelpad maar even wachten.

"Rochas Azul"
Deze freemd gekleurde (Azul, Ijsblauw in Nederlands?) rotsen zie je hier regelmatig op duiken. Hoe ze deze kleur hebben weet ik niet, de een zecht koper de ander sulfaat, hoe dan ook prachtig.

Afbeelding

En hier wat verder weg,

Afbeelding
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Martin....van bananen word je groot en sterk...kijk maar na mij :lol:
Bijlagen
018.jpg
018.jpg (27.35 KiB) 6525 keer bekeken
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Forestal Corona

Noorwegen, Canada, nee Tenerife!
Forestal Corona, 45000 Hct. strekt zich uit rond het Teide Nationaal park op hoogtes van 1000 tot 2000 meter.
Heeft vele wandelpaden met prachtige vergezichten. Hier ook de BBQ plaatsen. In de zomer (40C) kan het park gesloten zijn wegens brangevaar. 30% van het park is door brand verwoest in 2008 rond Masca, (nu weer aangeplant)
de brand was veroorzaakt door een man die in het bos werkte en loonsverhooging wilde hebben en het niet kreeg.

Afbeelding

Prachtige vergezichten tussen de bomen, aangegeven door een camera langs de weg, maar talloze andere van de wandel paden.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

La Canadas del Teide

Boven 2000 meter word de begroeing op merkelijk minder,

Afbeelding

Maar toch groeien er nog genoeg bloemetjes om het een vroolijk aanzicht te geven, volgens de boeken groeit hier ook een soort Canarian Edelweis, maar dat heb nog nooit gezien.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

VillaFlor

Villa Flor, op 1400 meter het hoogste dorp in Tenerife. Mooie stop plaats, op de heenweg voor een drankje en op de terugweg om wat te eten, beter en goedkoper dan boven op.

Afbeelding

Echium Wilpreti of Bugloss Roja
Groeit hier veel natuurlijk, bloeit om deze tijd van het jaar, ook tot op grote hoogte. Maar word ook geplant door Beien houders, de bloem trekt Beien aan en levert prima Teide Honing, wat overal verkocht word.

Afbeelding

Groeten van Tenerife Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door dita »

Gerard,
Je reportage is veel beter als die beschreven worden in de brochures van de reisbureaus.
Zou ik dan toch nog een keer naar Tenerif moeten.?
Werkelijk mooie vergezichten en planten waarvan ik nu meer te weten kom.
All the best.
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Bedankt Martin en alles is minder dan een uur bij mijn huis vandaan maar ik moet toegeven dat ik nog geen 1o% van het eiland gezien heb in 6 jaar dus kan ik nog vooruit, er is zoveel meer.
De meeste toeristen komen voor in het Engels de 3 S e en velen komen niet verder dan de pool. Dat was met mij gedurende mijn vaartijd ook wel een beetje het geval :oops: Ik heb veel meer van Finland en andere landen gezien gedurende mijn tijd als ketting vertegenwoordiger, overal met de auto naar toe, kris kras door het land, weekend in zomerhuisje aan het meer met sauna, natuurlijk, paddestoelen zoeken, beetje vissen, je kent het wel.
Zoetwater kreeften eten in een Maritiem retaurant in Tampere, waar ook een Engels menu was, waar gehaktballen werden aangeboden als "The Captains Balls" ik heb me maar bij de kreeften gehouden, je weet nooit :roll:
Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie