Sleepboten

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sleepboten

Bericht door jdbvos »

Oost, west...ook best

IJsselmeer

Re: Sleepboten

Bericht door IJsselmeer »

Doe ik Harry?
groet Henk
IJsselmeer

Re: Sleepboten

Bericht door IJsselmeer »

Hartelijk dank jdb Vos ,prachtig deze opname en dan het geluid (Symphonie ) uit de pijp, is mijn dag goed, jammer dat er tegenwoordig meestal rupsjes in de machinekamer staan en dit niet meer gemaakt word .
Groet Henk
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Sleepboten

Bericht door K.Brouwer »

Jan,die karren stonden in al die Atl. schepen en de rest van diezelfde "witte bootjes". Ook in de Westzaan, Linda,Coria en noem maar op. Het aantal pk's was afhankelijk van de oplading en varieerde dacht ik van 750 tot 1200 pk. In al die jaren slechts een keer een vastloper gehad ( wat eigen schuld was ). Naaimachientjes waren het :lol: .

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
deckboy
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2011 11:37
Locatie: Middelburg

Re: Sleepboten

Bericht door deckboy »

Henk IJsselmeer,
Beetje nieuwsgierig misschien,
maar die avatar van jou is dat een oude Temi (1 of 2)?
groetjes,
Peter
Varen zij die varen lusten,
ik heb gevaren laat mij maar
rusten
IJsselmeer

Re: Sleepboten

Bericht door IJsselmeer »

Nu heb ik toch een vraag, men heeft het over een schip terwijl men het over een sleepboot hebt ,ik dacht altijd dat het verschil hier in zat , een boot die trek cq duwd een vaartuig en een schip kan men laden dus vloeistoffen of stukgoed , containers etc .
Zo is het zelfde met kapitein en schipper mijn inziens is kapitein een gezagvoeder van een vaartuig met eigen voortstuwing en een schipper is een gezagvoerder van een NIET zelf voortstuwend vaartuig .

Wie kan dit ontrafelen.

Groet Henk
IJsselmeer

Re: Sleepboten

Bericht door IJsselmeer »

Dekboy WAT VRAAG JE MIJ NU :shock: nee dat is de IJsselmeer die heeft 64 jaar zijn naam behouden tot hij zonodig gesloopt moest worden van de laatste eigenaar .
Groet Henk
IJsselmeer

Re: Sleepboten

Bericht door IJsselmeer »

Dit is de IJsselmeer Deckboy,
Groet HenkAfbeelding
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Sleepboten

Bericht door Harry G. Hogeboom »

aantal pk's was afhankelijk van de oplading
Hallo V+D......ik bespeur weinig oplading bij die Deutz kar....ik hoor ook geen turbo opikken als ie d'r een klappie bij gooit en het klinkt in mijn ( overigens een beetje MK dove!!) oortjes als een typische lekker tsjakkerende kar ZONDER oplading.....

WAT mis ik??? :oops:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sleepboten

Bericht door jdbvos »

je mist GEHOOR, Harry...! :-D
Als je héél goed luistert, hoor je ineens -net als vrougah- het zachte fluitje van een turbo-oplader...
Nog zo'n mooie, met heel weinig druk, die je nog niet de MK uit gilt...
Ik heb dat filmpje al zo vaak gehoord, en al zo vaak aan anderen getoond....Jammer dat het maar zo kort is...

Dit is ook zo'n mooie: http://www.youtube.com/watch?v=Eu-OLgQhEBE

maar er staan er al zoveel op internet....en de dagen worden weer korter en buiten wordt het weer natter en kouder....
De tijd voor zoeken op internet breekt aan, en de tijd om (bijv Kappie) weer verder in te scannen.... 8)
Oost, west...ook best


Plaats reactie