Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
aegis R.I.P.

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door aegis R.I.P. »

Hallo Gerard,

Als je info heb doe het bij je berichten zelf ben ik 4x op La Palma en 1x op Tenerife geweest en de vulkanische oorsprong boeit mij mateloos.

Ook kijk ik op de site van het IGV spain(Google) waar je de aardbevingen kan volgen de plaats en de sterkte.

Hopelijk blijven de uitbarstingen alleen op zee en niet op het land.

groet Feike.

Ruud (R.I.P.)

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

gerard tenerife schreef:Santa Cruz de Tenerife


Ik kon het niet na laaten om even een plaatje van dit uithang bord te schieten. Het bracht herinneringen op van vroeger, toen was er een cafe "de drie Hoefijzers" op de Groenmarkt in Amersfoort, het cafe werd gerund door drie dames en het cafe werd daarom in de omgang "De Drie Sneetjes" genoemd, hier dus geen sneetjes maar "poppen"

Groeten van Tenerife, Gerard
Ahoy Gerard,
In Amstelveen had je vroeger ook een café dat werd gerund door 3 zussen,meen ik,en werd ook de 3 sneetjes genoemd, later zijn er 2 naar Hilversum gegaan, en zijn in het café van Theo Kaak "Hertog Theodoor" gaan werken,waren echte ladies,nou ja zo deden zij zich voor,altijd goed gekleed,gekapt etc,dat was precies wat Theo wilde.
Theo Kaak[R.I.P] geboren in Groenlo, was waarschijnlijk de grootste Ajax-fan in die tijd,en voorzitter van de Nederlandse Bartender Club,die hij zelf had opgericht,een gentleman 'puur klas',en had in die tijd ook nog Café Maartenshof in Hollandse Rading,en ik had de eer vaak met hem naar wedstrijden van Ajax te gaan,en altijd veel avonturen met hem heb mogen beleven,zo iets vergeet je nooit meer :!:
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Mart Hoogedoorn »

In ''the Frensh Quarter'' in New Orleans(twee jaar mijn thuishaven en van de Carmen A...ook al stond Monrovia op haar kont) Had je de ''Tree Sisters'', een van de vele seafood restaurants...daar kon je een lekkere lobster tail eten en doorspoelen met lekker bier of vinho :roll: Ook wel was er een ''pies of skinn'' te organizeren.Laatste uitdrukking geleerd van de visser vrienden in Yarmouth NS, Harry's mooie eiland :wink: Tijdens mijn onvrijwillig verblijf met de Brantpoint aan de ketting... maar daar had je weer ''The Skooner'',een bierhol met potige kelners in leren voorschoot en geldbuidel(afrekenen bij levering...en niet mekkeren) tenminste als ik weer wat stukkies koper had verkocht e.d :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

naar wedstrijden van Ajax te gaan
Hallo Ruud, heb ik nu eindelijk "die andere" Ajax suporter gevonden :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mooi verhaal en Mart ook, wat een uithangbord al niet te weeg brengt :o
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

El Hiero

Heeft zelfs het Canadese TV nieuws gehaald, in de UK word er over gezwegen tenminste op de TV, (ik kijk hier Engelse en Spaanse TV., daar gaat het alleen maar over de Euro en Griekenland/Italie :( )

Gisteren werden 65 schokken gemeten met de sterkste om 06.19 bij de kust van Frontera van 3 op 21 Km diep. Gedurende de nacht werden er 15 schokken waargenomen met een sterkte van tussen 1.5 en 2.8. De sterkste om 4.58 van 2.8 NW van Frontera op 20 Km diep.en de laatste om 07.43 van 1.9 op 17 Km diep. Ik begrijp dus als de schokken maar dieper dan 17 Km blijven, bij deze sterkte, er weing van te merken is op het eiland en er weinig of geen schade aangericht word.
Volgens de Spaanse Sateliet "Demos-1" is de "vlek" (zie foto Dick) nu 34 HA groot met een Dia. van 650 meter.
De Ramon Margalef is ook weer terug gekeerd nabij de kust van La Restinga, voor verdere onderzoekingen, na gisteren zo'n beetje de heel dag op 22 Km afstand 216 van La Restinga te hebben door gebracht.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ik wil je niet verontrusten Gerard, maar het was geloof ik Nostradamus of een andere knakker die voorspelde dat op de canarische eilanden een vulkaan stond dicht bij het water en als deze zou gaan werken de helft ervan in zee zou storten en een vloedgolf zou veroorzaken van vele meters hoog en alles langs de kusten van de atlantic oceaan zou er van langs krijgen.Heb dit eens in het grijze verleden ergens gelezen, maar kan niets terugvinden op zijn site.
Ik hoop maar dat het een sprookje blijft... wie weet hier meer over...Theo?
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Brazuca »

Mart, Dan moet ik mijn appartementje in Miami Beach maar snel verkopen, voordat het in een Tsunami verwoest wordt. :wink:

Een recentere foto van de "Jacuzi";
Afbeelding
er komt nu ook vast materiaal mee naar boven...

Gerard, ik zou maar op veilige afstand blijven, en aan de goede kant van het eiland.
Wat is de afstand tussen El Hierro en Tenerife ?
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

vloedgolf zou veroorzaken van vele meters hoog
Waarom denk je dat ik op 400 meter hoog woon? 8) :-D :-D :-D en de afstand van hier naar El Hiero is ongeveer 80 mile.
weer een mooie foto Dick, heb ik hier nog niet gezien.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Gerard ik ben ergens ook wel blij dat de vrouwe naar haar thuishaven terug wilde na jàren aan de kust gewoont te hebben.Wonen nu op 640 meter, ge wit mar nooit met al dat gedoe met schuivende platen en vulkanen die een ander gaatje zoeken :roll: Alleen kan ik nu de zon niet meer in de zee zien sodemieteren....dàs wel jammer :oops:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

.Wonen nu op 640 meter,
Ligt er maar net aan hoe je het ziet Mart, mijn zoon zegt, Dad, als de Tsunami je niet krijgt, dan krijgt de Vulkaan je wel,
Niemand hier maakt zich er erg druk over, net zoals in Holland, als je achter de dijk woont, beneden de zeespiegel dan maak je je daar ook niet te druk over.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie