Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Brazuca »

Mart Hoogedoorn schreef:Alleen kan ik nu de zon niet meer in de zee zien sodemieteren....dàs wel jammer :oops:
Dat is toch wel heel moeilijk in Brazilië dat ten Westen van de Atlantische oceaan ligt... :wink:

Afbeelding

Hier lukt het bijna (dat de zon in de zee ondergaat), in Cabedelo (Paraíba), waar alle locale barretjes aan de praia do Jacaré tijdens zonsondergang de Bolero spelen.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Santa Cruz de Tenerife

Deze moet er ook nog even tussen, een mooi sfeer plaatje, geschoten door mijn klein zoon. Op de achtergrond de Independence of the Seas. Op de voorgrond Fietspad en wandelpad ( veel joggers) met zit banken, dan loopt er een weg langs de haven, de weg gaat in de toekomst verdwijnen ondergrond en alles word dan wandelpad, van Auditorio tot Loods station. De tunnel is men op het ogenblik aan het aanleggen (40 milioen euro) maar er zijn wat moeilijkheden want hij komt 3 meter onder de zeespiegel te liggen, bij laagwater.

Afbeelding

in de haven is het intussen heel wat drukker geworden, de Bentago Express is nu aan het laden. En genoeg wolkjes aan de horizon.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

Ze zijn nogal wat van plan op T !

Bouwen ze meteen ook maar het vliegveld ondergronds ?
:mrgreen:
Oost, west...ook best
Bud

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Bud »

Mart,alles daarover is te vinden op ,canary islands el hierro volcna alert level raised.............,op you tube,en nog veel meer filmpjes.. Gerard hoop voor jou dat het gaat stabiliseren daar omdat het een doemscenario kan opleveren waarby Nederland dan ook zwaar de sigaar is .zie al een muur van mogelyk 1000 mtr.water het kanaal inkomen,al word het maar 100 mtr. komt de deltawerken in myn tuin te liggen !! Ooit gaat het fout gezien het verleden zich herhaald.. Met vriendelyke groet Ger. p.s.en op google,El hierro ook update over de seismische activiteit aldaar !!!
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Dicky clever boy......ik bedoelde dat figuurlijk heb er echt nooit opgelet...zat tegen die tijd aan mijn zoveelste pilsje in de strand kiosk :lol: :roll: :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Bouwen ze meteen ook maar het vliegveld ondergronds ?
Als het effe kan, Jan.
Het grootste probleem hier is niet om hoe het zeewater er buiten te houden, maar om hoe de onderaardse rivieren om te lijden zodat ze in de zee uit kunnen spuien. Tenerife heeft veel onder grondse rivieren die van de bergen aflopen. Met zware regenval komt er dan een enorme druk op het water te staan, door het hoogte verschil.
Maar goed het begint lekker op te schieten, president van de Canary Islands, Melchior, is vanmiddag even wezen kijken en hij was blij. We hebben in twee weken ook verkiezingen :(
Verder iedereen bedankt voor de interesse in dit onderwerp.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

El Hiero
Ben blij met het interesse in dit onderwerp, maakt het de moeite waard.
De Jaccuzzi is vandaag min of meer verdweenen, men neemt aan dat de krater, waar naar schatting nog maar 70 Meter water boven staat, zich zelf heeft afgedicht. Of dit goed of slecht nieuws is weet niemand. Men is nu bang dat er mogelijk een verdere uitbarsting kan plaats vinden in El Golvo, het gebied nabij Frontera waar de meeste aardbevingen plaats vinden.
Tussen middernacht en 09.00 zijn nabij Frontera 18 schokken gemeeten tussen 1.5 en 3 op dieptes van 17 en 23 Km.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Santa Cruz de Tenerife

Ik had al eerder opgemerkt,dat behalve de Ferry's het in de haven erg rustig was. :( Hier de oude haven, met een Coaster (te ver weg) en een paar heel lang opgelegde Freezer Trawlers (Russen dacht ik) wel een heele boel jachten.

Afbeelding

Wij nemen afscheid van de Independence of the Seas, de familie en Santa Cruz, :cry: we gaan naar huis in Valle San Lorenzo. :lol:

Afbeelding

Groeten van Tenerife Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Hannes »

Tenerife heeft veel onder grondse rivieren die van de bergen aflopen.
Hallo Gerard,

Ik had mij al eens zitten te verbazen over het feit, dat ondanks de droogte en de warmte op Tenerife, blijkbaar toch enorm veel water gebruikt wordt.
Grote fonteinen, grasvelden sproeien, bomen gieten en dan nog het persoonlijke watergebruik, wat waarschijnlijk ook niet gering is.
Ik kan mij nog vaag aan een paar lange zomers in Nederland in de 70er jaren herinneren.
Men waarschuwde op een gegeven moment dat men zuinig met water om moest springen.
Als ik het goed heb, werd in sommige gebieden zelfs het traditionele autowassen op zaterdag een tijdje verboden.


Groeten, Hans.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Brazuca »

Afbeelding
Nog een actuele foto van de vulkanische activiteiten nabij El Hierro


Plaats reactie