Piraterij
Re: Piraterij
Tuurlijk Mart, DAT zijn eigenlijk de bad guys.''de boy's en girls in den haag en consorten''
Voor alle duidelijkheid: ik word een beetje moe van dit soort gezeur.
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Piraterij
Gewoon een paar keer geen potje na de wacht en op tijd naar je mandje gaan Jos......DAn trekt het wel weer weg ........neeee...NIET die arme Mabeltje een schop gevenik word een beetje moe van dit soort gezeur.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Piraterij
Het gaat hier over een geslaagde actie van een Engels oorlogsschip die met een helicopter piraten wist te verdrijven van een schip onder Nederlandse vlag, waar waarschijnlijk heel weinig of geen Nederlanders op varen.
Wat heeft dit in hemelsnaam met de Nederlandse regering te maken?
Stel je nu even voor dat er een paar Nederlandse mariniers aan boord geweest zouden zijn.
Ik schat de aanvalskracht van een zwaarbewapend snelvarend piratenbootje toch hoger in dan de verdedigingskracht van twee mariniers die op een groot containerschip wel precies op de juiste plek moeten staan om eventueel terug te kunnen schieten.
Ik baal net zo hard als iedereen op Kombuispraat van de huidige piraterij op zee, heb het zelf ook een paar keer meegemaakt op de rede van Lagos.
Maar om iedere keer weer vanachter je pc steeds dezelfde spierballentaal te laten horen zoals: "Uit het water schieten die handel, kijk maar naar de Russen en de Chinezen, die weten er wel raad mee", dat vind ik dus een beetje overbodig.
Het is een internationaal probleem en er wordt ook internationaal op gereageerd.
Helaas in onze ogen te weinig.
Er is heel veel Knowhow op Kombuispraat, als je via google een vraag hebt over van alles en nog wat op nautisch gebied kom je vanzelf op Kombuispraat terecht.
Maar het piratenprobleem oplossen kunnen we hier helaas alleen maar tijdens het potje na de wacht.
Dit was Brandhout,
Goedenavond.
Wat heeft dit in hemelsnaam met de Nederlandse regering te maken?
Stel je nu even voor dat er een paar Nederlandse mariniers aan boord geweest zouden zijn.
Ik schat de aanvalskracht van een zwaarbewapend snelvarend piratenbootje toch hoger in dan de verdedigingskracht van twee mariniers die op een groot containerschip wel precies op de juiste plek moeten staan om eventueel terug te kunnen schieten.
Ik baal net zo hard als iedereen op Kombuispraat van de huidige piraterij op zee, heb het zelf ook een paar keer meegemaakt op de rede van Lagos.
Maar om iedere keer weer vanachter je pc steeds dezelfde spierballentaal te laten horen zoals: "Uit het water schieten die handel, kijk maar naar de Russen en de Chinezen, die weten er wel raad mee", dat vind ik dus een beetje overbodig.
Het is een internationaal probleem en er wordt ook internationaal op gereageerd.
Helaas in onze ogen te weinig.
Er is heel veel Knowhow op Kombuispraat, als je via google een vraag hebt over van alles en nog wat op nautisch gebied kom je vanzelf op Kombuispraat terecht.
Maar het piratenprobleem oplossen kunnen we hier helaas alleen maar tijdens het potje na de wacht.
Dit was Brandhout,
Goedenavond.
VK 22-12-2011 Bescherming koopvaardij
Ik ben het volkomen met je eens Jos.Jos Komen schreef:Maar om iedere keer weer vanachter je pc steeds dezelfde spierballentaal te laten horen zoals: "Uit het water schieten die handel, kijk maar naar de Russen en de Chinezen, die weten er wel raad mee", dat vind ik dus een beetje overbodig.
Daarom ook nog maar eens een andersoortig bericht uit de krant van donderdag 22 december.
Anne
Re: Piraterij
Piraterij,
vroeger een beroep, maar nu lees je ook zaken die in ieder geval opmerkelijk zijn.
Zeven burmese bemanningsleden van een thais vissersschip hebben hun thaise kaptein en de thaise machinist in stukken gehakt en aan de haaien gevoerd ,dat gebeurde in october.
Ze zijn betrapt omdat de motor uitviel en de kustwacht een kijkje kwam nemen.
Zonder machinistjes kom je niet ver
vroeger een beroep, maar nu lees je ook zaken die in ieder geval opmerkelijk zijn.
Zeven burmese bemanningsleden van een thais vissersschip hebben hun thaise kaptein en de thaise machinist in stukken gehakt en aan de haaien gevoerd ,dat gebeurde in october.
Ze zijn betrapt omdat de motor uitviel en de kustwacht een kijkje kwam nemen.
Zonder machinistjes kom je niet ver
Re: Piraterij
[quote="v+d"]Piraterij,
vroeger een beroep, maar nu lees je ook zaken die in ieder geval opmerkelijk zijn.
Zeven burmese bemanningsleden van een thais vissersschip hebben hun thaise kaptein en de thaise machinist in stukken gehakt en aan de haaien gevoerd ,dat gebeurde in october.
Ze zijn betrapt omdat de motor uitviel en de kustwacht een kijkje kwam nemen.
Zonder machinistjes kom je niet ver
misschien was het niet zoo"n beste machinist?,heb er ook wel eens over gedacht.
mvg. Geert
vroeger een beroep, maar nu lees je ook zaken die in ieder geval opmerkelijk zijn.
Zeven burmese bemanningsleden van een thais vissersschip hebben hun thaise kaptein en de thaise machinist in stukken gehakt en aan de haaien gevoerd ,dat gebeurde in october.
Ze zijn betrapt omdat de motor uitviel en de kustwacht een kijkje kwam nemen.
Zonder machinistjes kom je niet ver
misschien was het niet zoo"n beste machinist?,heb er ook wel eens over gedacht.
mvg. Geert
Re: Piraterij
Somalia Report
Onderstaande website geeft heel veel informatie over de wateren bij Somalie en wordt door veel diensten gebruikt als nieuwsbron.
http://www.somaliareport.com
Jaap
Onderstaande website geeft heel veel informatie over de wateren bij Somalie en wordt door veel diensten gebruikt als nieuwsbron.
http://www.somaliareport.com
Jaap
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 23 jun 2011 21:55
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Piraterij
Ben ik niet met je eens. Zorg dat op de brug een 2-tal .50's, M16's en Stingers zijn. Dan bij onraad die 2 Mariniers optrommelen en vanaf de brugvleugels die lui onder vuur nemen. Dan is het zo over.Jos Komen schreef:Stel je nu even voor dat er een paar Nederlandse mariniers aan boord geweest zouden zijn.
Ik schat de aanvalskracht van een zwaarbewapend snelvarend piratenbootje toch hoger in dan de verdedigingskracht van twee mariniers die op een groot containerschip wel precies op de juiste plek moeten staan om eventueel terug te kunnen schieten.
Maar dat mag weer niet hé?
Re: Piraterij
Hallo Jur,
ik had het over een groot containerschip, voordat die gasten met een M50 op de stuurboord brugvleugel gereed zijn om te schieten zitten die piraten al weer aan bakboord of hangen onder de kont.
Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar zoiets stel ik me daarbij voor.
Het is een heel end lopen tegenwoordig op die brugvleugels.
All the best
Jos
ik had het over een groot containerschip, voordat die gasten met een M50 op de stuurboord brugvleugel gereed zijn om te schieten zitten die piraten al weer aan bakboord of hangen onder de kont.
Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar zoiets stel ik me daarbij voor.
Het is een heel end lopen tegenwoordig op die brugvleugels.
All the best
Jos
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 23 jun 2011 21:55
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Piraterij
Die dingen ( de .50's) moet je natuurlijk niet eerst optuigen als er onraad is. Gewoon optuigen voordat je het gebied invaart, op iedere brugvleugel een. De M16's en Stingers in een afsluitbare kast waar beide Mariniers de sleutel van hebben. Binnen een halve minuut zijn ze ready to fire.
Verder moet in het gebied altijd 1 Marinier op de brug zijn, terwijl de ander slaapt vlak onder de brug. Bij alarm is die 2e zo boven. Daarna is het prijs schieten.
Verder moet in het gebied altijd 1 Marinier op de brug zijn, terwijl de ander slaapt vlak onder de brug. Bij alarm is die 2e zo boven. Daarna is het prijs schieten.