Maerskschepen en varen bij Maersk
Re: Maerskschepen en varen bij Maersk
Mærsk Mc-Kinney Møller is vanmorgen op 98-jarige leeftijd overleden.
Re: Maerskschepen en varen bij Maersk
nou ja, dan is hij niet in de moedermelk gestikt, niet dan?Ab Plugge schreef:op 98-jarige leeftijd overleden.
groets, pete
Als woelig water tot rust komt,
wordt het langzaam helder.
wordt het langzaam helder.
Re: Maerskschepen en varen bij Maersk
MAERSK
- Bijlagen
-
- Maersk 2012-08-10.jpg (192.89 KiB) 6114 keer bekeken
Grtn @Allen
Re: Maerskschepen en varen bij Maersk
Goedemiddag heren,
niet wetende of ik hier wel op de juiste plek zit, maar ik ben sinds kort (2maandjes) opzoek naar platen van de Maersk Runde.
Dit is een UT 704 Sleper die in de jaren 80 heeft gevaren.
Momenteel vaart ze als Sao Mai 01.
Met de verkregen info wil ik dit schip gaan nabouwen. Omdat de casco's van alle UT 704 schepen gelijk zijn heb ik die al klaar, maar kan dus niet verder op dit moment.
Mvg Maurice van Loon
niet wetende of ik hier wel op de juiste plek zit, maar ik ben sinds kort (2maandjes) opzoek naar platen van de Maersk Runde.
Dit is een UT 704 Sleper die in de jaren 80 heeft gevaren.
Momenteel vaart ze als Sao Mai 01.
Met de verkregen info wil ik dit schip gaan nabouwen. Omdat de casco's van alle UT 704 schepen gelijk zijn heb ik die al klaar, maar kan dus niet verder op dit moment.
Mvg Maurice van Loon
Re: Maerskschepen en varen bij Maersk
Hallo Maurice, long time no see !!!.
De 1e twee Smit Lloyd boten met de nummers 118 & 119 waren ook suppliers van dat type.
Ze waren door S.L. van Australische eigenaren bareboat gecharterd met recht op 1e koop. Toen Maersk er belangstelling voor bleek te hebben zijn ze via S.L. aan Maersk verkocht.
Infeite hebben ze dus deel van de vloot uitgemaakt, terwijl het gewoon een papieren kwestie was.
Deze info heb ik van de toemalige directeur van S.L., wijlen de heer Armand Pruimboom, in gezelschap van ook wijlen Paul de Smit, verkregen.
Mogelijk kom je op de S.L. site van Jaap Kooi ook nog wat te weten.
Succes, m.v.g., Roy
De 1e twee Smit Lloyd boten met de nummers 118 & 119 waren ook suppliers van dat type.
Ze waren door S.L. van Australische eigenaren bareboat gecharterd met recht op 1e koop. Toen Maersk er belangstelling voor bleek te hebben zijn ze via S.L. aan Maersk verkocht.
Infeite hebben ze dus deel van de vloot uitgemaakt, terwijl het gewoon een papieren kwestie was.
Deze info heb ik van de toemalige directeur van S.L., wijlen de heer Armand Pruimboom, in gezelschap van ook wijlen Paul de Smit, verkregen.
Mogelijk kom je op de S.L. site van Jaap Kooi ook nog wat te weten.
Succes, m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Maerskschepen en varen bij Maersk
heel wat anders als de schepen in mijn tijd
tour a/b van de Eleonora Maersk
http://www.youtube.com/watch?v=86bMcXKUSPg
tour a/b van de Eleonora Maersk
http://www.youtube.com/watch?v=86bMcXKUSPg
- Henk van der Moolen
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
- Locatie: Amsterdam
Re: Maerskschepen en varen bij Maersk
Ik heb de hele 17 minuten bekeken.
Indrukwekkend, dat wel, maar ik heb geen enkel bemanningslid gezien, geen hutten, geen eetsalons, scheepsbar, zwembad enz.
Varen deze schepen al geheel zonder bemanning dan, of zijn ze niet belangrijk genoeg om te filmen?
Dan toch veel liever op een oude VNS-er naar Afrika of zo en een hoop lol.
vr gr Henk
Indrukwekkend, dat wel, maar ik heb geen enkel bemanningslid gezien, geen hutten, geen eetsalons, scheepsbar, zwembad enz.
Varen deze schepen al geheel zonder bemanning dan, of zijn ze niet belangrijk genoeg om te filmen?
Dan toch veel liever op een oude VNS-er naar Afrika of zo en een hoop lol.
vr gr Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Bij de slijter krijg je 41%.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 29 dec 2012 03:37
Re: Maerskschepen en varen bij Maersk
Accommodatie is niet belangrijk tegenwoordig. Een luie stoel om 's avonds even in te zitten lezen kan er niet meer af. Een bar is niet nodig want de schepen staan droog. Nee, varen is niet meer zoals vroeger helaas. Wel is er internet. Dus iedereen schiet 's avonds zijn hut in om te mailen, facebooken etc. De gezelligheid zoals velen van u zich nog herinnerd is er niet meer.