Wie weet ?
Re: Wie weet ?
Ach Jos: m'n pa was zo'n ouwerwetse kaptein/eigenaar, dus krijg je alles met de paplepel ingegeven.
'k heb dus alle (KHV-)rangen gehad, behalve kapitein....Schijn je diploma's voor te moeten hebben.....
Kok zijn, was niet zo'n groot succes, vooral m'n hete-bliksem was niet echt een populair item.....
Tot m'n ma vertelde dat ik het "zout naar behoefte" over moest laten aan degene die het op moest eten....
....en dat stoofpeertjes vanzelf rood worden als je ze (heel) lang laat pruttelen, kwam ik ook proefondervindelijk uit bij een extra lange passage door de Kruisschans-sluis van Antwerpen.....
'k heb dus alle (KHV-)rangen gehad, behalve kapitein....Schijn je diploma's voor te moeten hebben.....
Kok zijn, was niet zo'n groot succes, vooral m'n hete-bliksem was niet echt een populair item.....
Tot m'n ma vertelde dat ik het "zout naar behoefte" over moest laten aan degene die het op moest eten....
....en dat stoofpeertjes vanzelf rood worden als je ze (heel) lang laat pruttelen, kwam ik ook proefondervindelijk uit bij een extra lange passage door de Kruisschans-sluis van Antwerpen.....
Oost, west...ook best
- Jan Hendrik
- Berichten: 946
- Lid geworden op: 22 mar 2006 07:27
- Locatie: Melbourne
Re: Wie weet ?
Jan,
Je had dus de Vulcanus nummer 1 deze werd in Hamburg gebouwd in 1956 als Erich Schroder en in 1972 omgebouwd naar een vuilverbrandings schip,
deze deed dienst als Vulcanus tot 1983 en werd toen Vulcanus-1
Intussen werd in 1982 in Papenburg een opvolger gebouwd, n.l. de Vulcanus 2.
Hoewel onder de vlag van Singapore was het toch een Nederlandse mij.
Deze heeft als zodanig dienst gedaan tot dat ze werd omgebouwd tot een tankertje in 1990/91.
Dus einde verhaal verbranding op zee.
Hierbij een plaatje van het laatste schip toen ze Melbourne bezocht (fotograaf onbekend).
Ze kon een paar duizend ton vloeibare troep meenemen en dat werd op 200 miles uit de kust verbrand.
Het andere schip waaraan je refereerde was de Mathias.
Cheers
Jan
Je had dus de Vulcanus nummer 1 deze werd in Hamburg gebouwd in 1956 als Erich Schroder en in 1972 omgebouwd naar een vuilverbrandings schip,
deze deed dienst als Vulcanus tot 1983 en werd toen Vulcanus-1
Intussen werd in 1982 in Papenburg een opvolger gebouwd, n.l. de Vulcanus 2.
Hoewel onder de vlag van Singapore was het toch een Nederlandse mij.
Deze heeft als zodanig dienst gedaan tot dat ze werd omgebouwd tot een tankertje in 1990/91.
Dus einde verhaal verbranding op zee.
Hierbij een plaatje van het laatste schip toen ze Melbourne bezocht (fotograaf onbekend).
Ze kon een paar duizend ton vloeibare troep meenemen en dat werd op 200 miles uit de kust verbrand.
Het andere schip waaraan je refereerde was de Mathias.
Cheers
Jan
Re: Wie weet ?
Ennuh............, d'r was er nog één !. Dat was de "Vesta".
Dit schip is later omgebouwd tot zandwinzuiger zoals er meer in / voor Zeeland rondvaren.
Die kreeg de naam "Spauwer" en is hier op het forum al uitgebreid besproken.
Die is n.l. lelijk aan haar eind gekomen met inbegrip van de schipper. Dat dit in het Zeeuwse erg gevoelig ligt moge duidelijk zijn.
m.v.g., Roy
Dit schip is later omgebouwd tot zandwinzuiger zoals er meer in / voor Zeeland rondvaren.
Die kreeg de naam "Spauwer" en is hier op het forum al uitgebreid besproken.
Die is n.l. lelijk aan haar eind gekomen met inbegrip van de schipper. Dat dit in het Zeeuwse erg gevoelig ligt moge duidelijk zijn.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Wie weet ?
Jan ik ben blij dat je je kookkunsten '' in de familie'' hebt gehouden
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
- Cor Leliard
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
- Locatie: Breda
Re: Wie weet ?
Heren,
Wie kan mij wat gegevens over de Louise Smits geven van Genchart,
lengte,wanneer gebouwd etc etc.
Heb me suf gezocht doch helaas niet voldoende gegevens kunnen vinden.
Da ge bedankt bent, dat witte.
groeten uit Breda Cor
Wie kan mij wat gegevens over de Louise Smits geven van Genchart,
lengte,wanneer gebouwd etc etc.
Heb me suf gezocht doch helaas niet voldoende gegevens kunnen vinden.
Da ge bedankt bent, dat witte.
groeten uit Breda Cor
Il parle Il a parle
- jandezeeman
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 21 jul 2005 22:09
- Locatie: Hellevoetsluis/Doha
Re: Wie weet ?
Gerard,
Louise Smits IMO 73333896
Gross Tonnage 2669
Summer DWT 3786
Gebouwd in 1973 bij YVC Slikkerveer.
Schijnt te varen onder de naam VALENTIN I
Gr, Jan
Louise Smits IMO 73333896
Gross Tonnage 2669
Summer DWT 3786
Gebouwd in 1973 bij YVC Slikkerveer.
Schijnt te varen onder de naam VALENTIN I
Gr, Jan
Op een stille zee kan iedereen stuurman zijn.
Re: Wie weet ?
Nou, dat zit nog...
Die Louise Smits van 1973 was oorspronkelijk bij De Groot & Van Vliet voor Deense rekening gebouwd als TOBIAS LONBORG en ging pas in 1977 naar Smits/Genchart als Louise Smits. In 1984 werd dat simpelweg Louise en in 1992 werd dat TRI BOX, onder welke naam ze nu nog zou varen. Dat is dus een gewoon vrachtschip.
In 1965 werd er een koelschip bij De Groot & Van Vliet gebouwd voor Marinus Smits. Die kreeg de naam Louise Smits - Imo nr. 6500208
Die was 1201 brt en 1853 dwt.
79,80 m over alles en 11,30 m breed.
Klaarblijkelijk een dubbelschroever want er worden 2 diesels genoemd, goed voor 15 knopen.
In 1977 - dus toen die Tobias Lonborg van 1973 werd overgenomen - ging deze Louise Smits naar Italië als Frigo Harmony.
In 1990 werd het de Alex Reefer, onder de vlag van Saint Vincent & the Grenadines, maar aan de eigenaars, Samos Shipping, te zien Grieks.
In 1998 werd dat de Cherokee onder diezelfde vlag en nog steeds Grieks, anders noem je je toko vast niet Zorba Ltd.
In 2001 werd ze in Aliaga, Turkije, gesloopt.
Dus nou mag jij zeggen welke je zoekt, Cor.
Die Louise Smits van 1973 was oorspronkelijk bij De Groot & Van Vliet voor Deense rekening gebouwd als TOBIAS LONBORG en ging pas in 1977 naar Smits/Genchart als Louise Smits. In 1984 werd dat simpelweg Louise en in 1992 werd dat TRI BOX, onder welke naam ze nu nog zou varen. Dat is dus een gewoon vrachtschip.
In 1965 werd er een koelschip bij De Groot & Van Vliet gebouwd voor Marinus Smits. Die kreeg de naam Louise Smits - Imo nr. 6500208
Die was 1201 brt en 1853 dwt.
79,80 m over alles en 11,30 m breed.
Klaarblijkelijk een dubbelschroever want er worden 2 diesels genoemd, goed voor 15 knopen.
In 1977 - dus toen die Tobias Lonborg van 1973 werd overgenomen - ging deze Louise Smits naar Italië als Frigo Harmony.
In 1990 werd het de Alex Reefer, onder de vlag van Saint Vincent & the Grenadines, maar aan de eigenaars, Samos Shipping, te zien Grieks.
In 1998 werd dat de Cherokee onder diezelfde vlag en nog steeds Grieks, anders noem je je toko vast niet Zorba Ltd.
In 2001 werd ze in Aliaga, Turkije, gesloopt.
Dus nou mag jij zeggen welke je zoekt, Cor.
- Cor Leliard
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
- Locatie: Breda
- jandezeeman
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 21 jul 2005 22:09
- Locatie: Hellevoetsluis/Doha
Re: Wie weet ?
Ik heb bij deze Louise Smits, de gegevens gevonden.
Nadat ze Tribox heeft geheten, werd het Valentin I.
Gr,
Jan
Nadat ze Tribox heeft geheten, werd het Valentin I.
Gr,
Jan
Op een stille zee kan iedereen stuurman zijn.
- Cor Leliard
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
- Locatie: Breda
Re: Wie weet ?
Jan,
Hartelijk bedankt,
Neem maar een lekkere koude toeter
groeten uit een fris Breda 6 graden
Cor
Hartelijk bedankt,
Neem maar een lekkere koude toeter
groeten uit een fris Breda 6 graden
Cor
Il parle Il a parle