Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Mooi dat het je gelukt is Gerard...enne geluk er mee.Wat ik ff wil vertellen.....er zijn hier in stad verschillende liefdadige instellingen alwaar je voor een paar reais leuke 2e handse spulletjes kunt bemachtigen.Mijn belangstelling gaat meestal uit naar in goede staat zijnde videocasettes, maar ook in de engelse en duitse taal geschreven boeken hebben mijn interresse, die boeken meestal paperbacks kosten 1 RS oftewel 0.40 euro.De videoos doen 2 rs.
Soms verrast mijn ega mij op een ongevraagd boek, zoals gisteren.Ze kwam aandragen met een in zeer goede staat zijnde(als nieuw)
Lloyd's calendar van 1974... leuk om daar weer eens in te neuzen.Ook een luguber boek geheten''Götterspruch und Henkerhand'' van ene Ludwig Barring, met vele bloederige afbeeldingen hoe men vroeger ''toen geluk ook niet zo gewoon was'', zijn mede mens afslachte.KIJK LEES EN HUIVER... ze wisten het TOEN ook al, en meestal in naam van de ALLERHOOGSTE...ja ja.
Dit boek heb ik maar helemaal achteraan in mijn kast geborgen :oops:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door gerardN »

Hallo Mart,
Allereerst bedankt voor je reactie. Altijd leuk om veel te horen van de Kombuizenaars. Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met je reactie. Ik denk, dat je het hebt over de prijs in Euro's. We hebben het hier in mijn geval wel over nieuw uitgegeven boeken. De prijs vind je waarschijnlijk iets aan de hoge kant. Helaas kan ik daar niets aan doen, omdat de uitgever de prijs vaststelt. Die prijs is ook bepaald door het POD systeem (Printing on demand). De uitgever heeft op deze manier geen voorraad van misschien honderden of duizenden exemplaren en de koper bestelt zijn boek via internet of de gewone boekhandel met behulp van het ISBN-nummer. Het POD-systeem zal waarschijnlijk steeds meer zijn intrede doen, ook vanwege internet. Uitgevers zitten niet met een onverkochte voorraad, die anders in goedkope boekshops (Witte boekhandels, etc) voor een habbekrats de deur uitgaan en waar de uitgever dus dik verlies op lijdt.
groeten,
Gerard Nijmeijer (GerardN)
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Zeg Gerard,de prijs zal wel redelijk zijn aan jullie kant dan....ik koop nooit nieuwe boeken uit nederland, daar de verzendkosten bijna net zo hoog zijn als de boekprijs, de PRIJS van Theo was een uitzondering, daar een goede kennis het voor me meebracht.
Wat ik wilde zeggen is dat er wonderlijke lectuur hier op de rommelmarten verkrijgbaar is, voor een zacht zee prijsje.... mooi toch :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat is een mooie recensie, Gerard. Gefeliciteerd!
Ik zal je boek bestellen.
Of kan ik het beter bij jou bestellen?
Laat maar even weten.

Succes met nieuwe ondernemingen.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Kijk Gerard....aan zo'n klant hebbie wat aan... dat is een Griek(importado) met hollandse eurootjes :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door gerardN »

Hoi Theo,
Mooi, dat je het boek "Goeree in zwaar weer" wilt kopen. Zou je het via internet willen bestellen bij Boekscout.nl. Dat is de eenvoudigste manier. Dus dan ga je naar de winkel van Boekscout.nl. Veel succes.
Groeten van
Gerard Nijmeijer
(website: http://home.telfort.nl/gerardnijmeijer)
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door gerardN »

Kombuizers,
Even wat anders. Heeft iemand wel eens van het tijdschrift "Cornelis Douwes " gehoord?
gr.
GerardN
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door Allen »

Dag Gerard, dat is het:
"Orgaan van de vereniging oud-leerlingen der zeevaartschool Terschelling"
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door gerardN »

Hallo Allen,
Je hebt het goed. Ik kende het blad niet, maar nu wel. Het is een schitterend scheepvaartblad. Interessant en zeer mooi uitgevoerd.
gr.
GerardN
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Op 4 september ontving ik het boek en ik heb het inmiddels gelezen.
HIER heb ik mijn mening gegeven.


Plaats reactie