Chinese bemanning

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jos

Ik vond in de Lloydmail 1949 en 1970 nog twee bemanningslijsten van de Goeree interessand voor U?????????
Ik heb deze gescand
vriendelijke groeten Cor Boer Papendrecht

email corboer@tiscali.nl
boer_c@yahoo.com
boer_c@hotmail.com

Home page http://home.tiscali.nl/corboer

Prachtig, dat dit nog boven water komt!
Kapitein Slijper, Willem Scholten en mijn andere stapmaat Ceesie Verstrate.
Slijper tegen Willem Scholten: "Wanneer ga je nou eens naar de kapper?"
Willem: "U gaat zelf toch ook nooit naar de kapper?"
Was dus niet nodig bij kap Slijper.
All the best
Jos

Afbeelding

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Toen ik in Bilbao aan boord stapte.
Ceessie was toen nog zevende machinst.
En die ouwe maakte zijn laatste reis, had zijn hele leven bij de Lloyd gevaren en mocht nog een reissie bij Triton varen.
Hij had de hele oorlog gevaren, was ouwe op passagiersschepen geweest en ging heel relaxed lekker met pensioen na zijn reis op de Goeree.
Hij wilde dit zelf, een reissie op een bulkcarrier meemaken op de wilde vaart. Kapitein van Rossen.
Ik moest bij zijn vertrek in zijn hut komen, conduite bespreken, dat is altijd niet zo best, want dat werd alleen maar besproken als het negatief was.
Maar hij wou het toch met mij bespreken onder het genot van een drankje.
Want die ouwe had me goed in de peiling gehouden.
Je bent een prima derde stuurman, maar je bent TE voorzichtig.
En dat legde hij me ook uit.
Dit heb ik mijn hele leven onthouden, met als reslutaat dat ik nu soms een beetje te onvoorzichtig ben.

All the best
Jos

Afbeelding
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Allemaal,
Leuke verhalen ,
Ik ken de Chinezen alleen van Katendrecht.Als kind in de 2de wereldoorlog was er nergens snoep te koop, maar de Chinezen hadden het wel.Pinda Pinda Lekker Lekker.Ga maar door,ik lees het wel. :lol:
Gr.Adrie
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Adrie,
Het was:
"Pinda Pinda, Lekka Lekka".
Ze konden de L niet uitspleken. :lol:
All the best
Jos
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Jos,Je hebt gelijk.Beetje laat aan het worden,en ondanks de mist had ik het warm, dus veel dorst. :wink: En dan werken die Grijze cellen niet meer zo best. :lol:

Gr.Adrie
Jan v derLugt (RIP)

Chinese bemanning

Bericht door Jan v derLugt (RIP) »

Hallo Jos .
Ik heb op de site van Cor boer zitten kijken en dat is een hele leuke site
tenminste voor mij.Ik ben hele leuke dingen tegen gekomen.Oude kennissen van de visserij en de verhalen prachtig.Met vr dank en gr Jan.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jan, inderaad heel mooi, al die ouwe foto's van de Vlaardingse visserij. Dit zal Leen Don ook wel mooi vinden.


Cor Boer heeft alles van de "Goeree"
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

re cor boer

Bericht door cor »

Hallo jos

Dissie lookie berry good

Ik zal ook eens kijken om van de andere bulk schepen een scan te maken
weet je dat er een cd rom is van alle Lloyd schepen ook die bulkschepen
te weten Rotterdamsche Lloyd 1883-1947 en Koninklijke Rotterdamsche Lloyd 1947-1970 daarin staan ook de WRZ schepen

groeten Cor Boer
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Cor,
Die CD, daar ben ik wel benieuwd naar.
Het valt wel op, dat er we met slechts 3 stuurlui aan boord zaten, die met 7 wtk's waren opgescheept...
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

In Marsa el Brega gingen we platen staal lossen.
We lagen midden in de stad, maar mochten vanwege politieke onlusten de wal niet op.
Die stalen platen werden op wagens geladen met een paard ervoor, een paard en wagen dus.
Kees Bloemkool bestelt ook wel eens een paard en wagen in een keilewinkel, maar dat is iets heel anders.
Een kade met kinderhoofdjes en het regende al die tijd.
Die arme paarden konden dat niet trekken en gleden steeds uit als ze met zo'n plaat van twee ton achter hun kont af wilden zetten.
Ik heb wat afgevloekt aan dek als ik die klerelijers die paarden zag mishandelen, die steeds door hun hoeven gingen.
Dat dokken in Malta ging niet door, want Triton had uitstel kunnen regelen, zo ging dat vroeger...
We gingen betaalde ballast laden in Sardinië, en een paar Spaanse havens. Een of andere klei, die ze voor de glasindustrie gebruikten.
Ben effe de naam kwijt"¦
Bestemd voor Cleveland Ohio, de Lakes dus op.
Na leeglossing hebben we in Duluth nog net voordat de hele handel dichtvroor de laatste restjes corn uit de silo's inclusief de ratten geladen.
We maakten al driftige plannen, want het zat er dik in dat we in Duluth zouden overwinteren in het ijs, om van de Goeree een Chinees restaurant te maken.
Helaas ging dit niet door.
All the best
Jos


Plaats reactie