Seatrade Groningen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Seatrade Groningen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding

Kan iemand eens iets meer vertellen over het "Cadet Training" programma van Seatrade?
Doet alleen Seatrade dat of zijn er meer rederijen die een dergelijk programma hebben?

j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Seatrade Groningen

Bericht door j.haver »

Spliethoff volgens mij ook ; De D schepen hebben een 2e brug waar de leerlingen kunnen oefenen
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Seatrade Groningen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, dat weet ik, maar dit lijkt me toch anders. Zie bijvoorbeeld DEZE Facebookpagina.
Ik kwam erop omdat we hier op het forum een zekere Silvano van der Houwen ingeschreven staat. Hij heeft nog nooit iets gepost, maar hij is "cadet" bij Seatrade, dus ik hoop eigenlijk dat die reageert. Die kan ons alles vertellen. :-D
silvanovanderhouwen

Re: Seatrade Groningen

Bericht door silvanovanderhouwen »

goedenavond,

aangezien ik nu zo uitdrukkelijk genoemd word zal ik maar reageren.

Ik ben Silvano van der Houwen en ik ben 19 jaar. Ik heb hier dit profiel deels aangemaakt omdat ik altijd graag verhalen van andere mensen lees en deels omdat ik dacht dat het misschien leuk was om hier ooit foto's van mijn stage van vorig jaar te plaatsen. Dat laatste is er nog niet van gekomen. Ik zit momenteel in het laatste jaar van mijn opleiding aan het Scheepvaart en Transport College in Rotterdam.
Ik heb vorig jaar eerst twee en halve maand stage gelopen op de sleper Fairmount Summit. Wegens moeilijkheden aan mij kant en aan de kant van Fairmount is dat bij twee en halve maand gebleven. Ik heb daarna mijn stage naar volle tevredenheid bij Seatrade afgemaakt op de Spring Panda. Nu ga ik alweer bijna op stage, ditmaal weer bij Seatrade, maar nu waarschijnlijk op de Atlantic Klipper.
Om op de vraag van Theo te komen, ik heb aan boord niet echt iets meegekregen van een speciaal cadet training program, in die zin kan ik ook niet verder helpen. Ik heb ook even wat gezocht op internet en ik zie dat dit wel bestaat. Ik vermoed dat dit iets is voor met name Filipijnse stagiars, waarvan ik weet dat ze wel bij Seatrade varen. Naar mijn ervaring Nederlandse stagiars vallen hier in ieder geval niet onder.

mvg Silvano
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Seatrade Groningen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Hallo Silvano,

Bedankt voor je reactie! Die cadet training is dus typisch iets voor buitenlandse bemanningsleden. Overigens maakt Seatrade daar zo te zien wel veel werk van.
En foto's van stages, die zijn hier altijd van harte welkom. Wie weet zien we ze te zijner tijd nog eens.
Succes met de studie en met de komende stage.
silvanovanderhouwen

Re: Seatrade Groningen

Bericht door silvanovanderhouwen »

hierbij de beloofde foto's

mvg Silvano
Bijlagen
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 1 009.jpg
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 1 009.jpg (226.03 KiB) 8494 keer bekeken
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 1 011.jpg
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 1 011.jpg (213.57 KiB) 8494 keer bekeken
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 1 027.jpg
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 1 027.jpg (236.17 KiB) 8494 keer bekeken
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 1 051.jpg
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 1 051.jpg (191.6 KiB) 8494 keer bekeken
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 2 076.jpg
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 2 076.jpg (171.43 KiB) 8494 keer bekeken
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 2 086.jpg
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 2 086.jpg (192.11 KiB) 8494 keer bekeken
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 2 088.jpg
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 2 088.jpg (208.36 KiB) 8494 keer bekeken
silvanovanderhouwen

Re: Seatrade Groningen

Bericht door silvanovanderhouwen »

nog wat meer

mvg Silvano
Bijlagen
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 4 076.jpg
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 4 076.jpg (223.28 KiB) 8492 keer bekeken
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 4 077.jpg
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 4 077.jpg (168.85 KiB) 8492 keer bekeken
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 4 078.jpg
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 4 078.jpg (223.85 KiB) 8492 keer bekeken
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 4 079.jpg
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 4 079.jpg (236.78 KiB) 8492 keer bekeken
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 4 080.jpg
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 4 080.jpg (222.97 KiB) 8492 keer bekeken
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 4 081.jpg
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 4 081.jpg (172.16 KiB) 8492 keer bekeken
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 4 082.jpg
Herschaalde kopie van stage seatrade serie 4 082.jpg (235.71 KiB) 8492 keer bekeken
Bema

Re: Seatrade Groningen

Bericht door Bema »

Toch fantastisch dat er recente foto's opduiken van een schip waar ik +/- 25 jaar geleden onder D & vd H vlag op gevaren heb. 't Is inmiddels een oude dame!
Toen ik er op kwam had D & vd H de schepen net overgenomen van Cool Carriers en hebben we haar in de Dammers kleuren gezet dmv een héle grote verfspuit. Kostte een paar liter paint! Ze was geel/groen .. ooit.
1e paar reizen santos - rotterdam vv. In R'dam je maandbrief van de bank halen om te kunnen stappen in Santos ... t is niet voor niks dat de dikke maria hier nog steeds populair is!
Prachtige reizen gemaakt, roundtrip pacific, Equador/longbeach/kobe/tokio/paar havens Australie/oostkust usa. 2 trips en je werd weer afgelost ..
Ook weleens terug in ballast vanaf Japan naar Equador .. +/- 30 zeedagen economic speed, hoefden geen wacht te lopen. Als ik er nu aan terug denk ... zorgeloos is het 1e wat in me opkomt!
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Seatrade Groningen

Bericht door Allen »

Krantenknipsel.
Seatrade Cool-Express.jpg
Seatrade Cool-Express.jpg (280.36 KiB) 9957 keer bekeken
Grtn @Allen
silvanovanderhouwen

Re: Seatrade Groningen

Bericht door silvanovanderhouwen »

Bema,

de Spring Panda is inmiddels niet meer. de hele spring serie is afgelopen zomer het strand opgevaren om te slopen. de Spring Tiger was al gesloopt zo'n twee jaar geleden. En deze zomer de rest van de Spring schepen.
De Spring Bok, Bob, Panda,Deli en Dragon zijn gesloopt in Aliaga in Turkije
De Spring Bear, Tiger zijn gesloopt in Alang in India.

hieronder nog een foto van de Spring Panda op het strand(foto is van de site van de sloper)

mvg Silvano
Bijlagen
IT8ttW5MgeuLPuF.jpg
IT8ttW5MgeuLPuF.jpg (100.62 KiB) 9885 keer bekeken


Plaats reactie