Nieuwe sluis IJmuiden
Re: Nieuwe sluis IJmuiden
Kom eens met argumenten Arie en niet alleen maar met "verdachtmakingen" .
Groeten,K.Brouwer
Groeten,K.Brouwer
Re: Nieuwe sluis IJmuiden
Mijn opinie is,dat stilstand,achteruitgang is. Alles is onderhevig aan slijtage. Zo’n sluis kan men niet tot in eeuwigheid in bedrijf houden,dus waarom zou men geen grotere sluis bouwen? Wie weet komen er ooit grotere schepen naar Amsterdam. Als die zouden komen,zou men een kans missen. Let wel,als Dordtenaar heb ik niet veel met 020.
P.S. Koert,zijn de verhalen van Dammers en V.d.Heiden op? Ik heb er steeds van genoten,maar de kans om daar te varen voorbij laten gaan,omdat ik geen contract van een jaar wilde tekenen. Groeten,Arie.
P.S. Koert,zijn de verhalen van Dammers en V.d.Heiden op? Ik heb er steeds van genoten,maar de kans om daar te varen voorbij laten gaan,omdat ik geen contract van een jaar wilde tekenen. Groeten,Arie.
Re: Nieuwe sluis IJmuiden
Mijn opinie is,dat stilstand,achteruitgang is. Alles is onderhevig aan slijtage. Zo’n sluis kan men niet tot in eeuwigheid in bedrijf houden,dus waarom zou men geen grotere sluis bouwen? Wie weet komen er ooit grotere schepen naar Amsterdam. Als die zouden komen,zou men een kans missen. Let wel,als Dordtenaar heb ik niet veel met 020.
Koert,zijn de verhalen van Dammers en V.d.Heiden op? Ik heb er steeds van genoten,maar de kans om daar te varen voorbij laten gaan,omdat ik geen contract van een jaar wilde tekenen. Groeten,Arie.
Koert,zijn de verhalen van Dammers en V.d.Heiden op? Ik heb er steeds van genoten,maar de kans om daar te varen voorbij laten gaan,omdat ik geen contract van een jaar wilde tekenen. Groeten,Arie.
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
Re: Nieuwe sluis IJmuiden
Of er echt 5.000 banen bij komen moet afgewacht worden en wellicht wordt er een ietsie pietse overdreven, maar dat de haven van Amsterdam geen bestaansmogelijkheid heeft gaat ook wel weer wat te ver. Amsterdam is de 5e haven in Europa, groter dan Bremen en Le Havre.
In Duitsland zou je misschien de haven van Hamburg ook wel beter kunnen verplaatsen naar Cuxhaven en Bremen naar Bremerhaven, dat scheelt ook een eind varen op een rivier, maar het zal niet gebeuren.
Misschien zouden de activiteiten in de haven van Delfzijl logistiek gezien ook beter verplaatst kunnen worden naar de Eemhaven, maar dat zal niet gebeuren.
Misschien zouden de scheepswerven aan het Winschoterdiep ook beter verplaatst kunnen worden naar de Eemhaven of Harlingen, maar dat zal niet gebeuren.
De activiteiten van Vlissingen zouden misschien ook wel naar Rotterdam kunnen en de havens van Antwerpen naar de kust (Zeebrugge).
Hoeft er ook niet meer gesteggeld te worden over het onder water zetten van de Hedwige polder.
Ik denk dat logistieke oplossingen nooit de doorslag zullen geven, maar wel de historisch gegroeide situaties.
Schiphol zou misschien ook wel beter in Flevoland gesitueerd kunnen worden (Lelystad) omdat daar de ruimte is en het in het 'midden' van het land ligt, maar het gebeurt niet.
En zo kunnen we nog wel een poosje doorgaan.
groeten
Evert Sikkema
In Duitsland zou je misschien de haven van Hamburg ook wel beter kunnen verplaatsen naar Cuxhaven en Bremen naar Bremerhaven, dat scheelt ook een eind varen op een rivier, maar het zal niet gebeuren.
Misschien zouden de activiteiten in de haven van Delfzijl logistiek gezien ook beter verplaatst kunnen worden naar de Eemhaven, maar dat zal niet gebeuren.
Misschien zouden de scheepswerven aan het Winschoterdiep ook beter verplaatst kunnen worden naar de Eemhaven of Harlingen, maar dat zal niet gebeuren.
De activiteiten van Vlissingen zouden misschien ook wel naar Rotterdam kunnen en de havens van Antwerpen naar de kust (Zeebrugge).
Hoeft er ook niet meer gesteggeld te worden over het onder water zetten van de Hedwige polder.
Ik denk dat logistieke oplossingen nooit de doorslag zullen geven, maar wel de historisch gegroeide situaties.
Schiphol zou misschien ook wel beter in Flevoland gesitueerd kunnen worden (Lelystad) omdat daar de ruimte is en het in het 'midden' van het land ligt, maar het gebeurt niet.
En zo kunnen we nog wel een poosje doorgaan.
groeten
Evert Sikkema
Re: Nieuwe sluis IJmuiden
Hallo allemaal,
Onder de kop:
GOEDE ARGUMENTEN OM HET PROJEKT ALSNOG TE STOPPEN.
SCEPTICI STAKEN STRIJD TEGEN NIEUWE SLUIS NIET.
werd op 1 december 2009 in het NHD het volgende bericht geplaatst
groet
Leo
Onder de kop:
GOEDE ARGUMENTEN OM HET PROJEKT ALSNOG TE STOPPEN.
SCEPTICI STAKEN STRIJD TEGEN NIEUWE SLUIS NIET.
werd op 1 december 2009 in het NHD het volgende bericht geplaatst
groet
Leo
- Bijlagen
-
- IMG.jpg (824.82 KiB) 2435 keer bekeken
Re: Nieuwe sluis IJmuiden
Nee Arie,de DvdH verhalen zijn nog niet op,doch zit nog steeds "uit te hijgen" van de vorige serie.
Ik kom vanzelf wel weer op stoom moet je maar denken,alleen wanneer?
Groeten,K.Brouwer
Ik kom vanzelf wel weer op stoom moet je maar denken,alleen wanneer?
Groeten,K.Brouwer
- Henk van der Moolen
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe sluis IJmuiden
Wat betreft het havengebeuren heeft de regering besloten om Nederland te verdelen in drie havengebieden.
1 Havengebied Amsterdam wordt havengebied Amsterdam centraal.
2 Havengebieden Rotterdam, Vlissingen en Terneuzen wordt havengebied Amsterdam Zuid.
3 Havengebieden den Helder,Harlingen, Delfzijl en Eemshaven wordt havengebied Amsterdam noord.
vriendelijke groeten Henk
1 Havengebied Amsterdam wordt havengebied Amsterdam centraal.
2 Havengebieden Rotterdam, Vlissingen en Terneuzen wordt havengebied Amsterdam Zuid.
3 Havengebieden den Helder,Harlingen, Delfzijl en Eemshaven wordt havengebied Amsterdam noord.
vriendelijke groeten Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Bij de slijter krijg je 41%.
Re: Nieuwe sluis IJmuiden
De Velsertunnel is een obstakel qua diepgang. Als je schepen breder maakt, hoeft dat niet te betekenen dat de diepgang van een schip toeneemt ?
Welke natuurkundige heeft hier een antwoord op ?
Welke natuurkundige heeft hier een antwoord op ?
- Wim van der Moolen
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
- Locatie: Heemskerk
Re: Nieuwe sluis IJmuiden
Hallo allemaal,
Nogmaals verwijs ik naar de site van Rijkswaterstaat, waarin veel vragen en antwoorden staan.
http://www.rws.nl/water/plannen_en_proj ... de_vragen/
Je moet ze wel lezen natuurlijk.
Groeten, Wim.
Nogmaals verwijs ik naar de site van Rijkswaterstaat, waarin veel vragen en antwoorden staan.
http://www.rws.nl/water/plannen_en_proj ... de_vragen/
Je moet ze wel lezen natuurlijk.
Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Re: Nieuwe sluis IJmuiden
Wat Jos stelt heb ik misschien al wel een jaar geleden ook als eens gesuggereerd.
Maar om nu schepen te bouwen die speciaal op de vaart naar Amsterdam toegesneden zijn. Dan moet een reder toch wel een erg lang contract af kunnen sluiten.
Zover mij bekend wordt dit bijvoorkeur niet meer gedaan.
Uitzonderingen bevestigen wel weer de regel, want de "Berge Stahl" vaart ook al weer decennia lang vast tussen Brasil en de Ertskade / Europoort.
Niet mooier, je vaart op een bulkfiets in vaste lijndienst.............
( Deed de Nedlloyd midden jaren 70 trouwens ook met spulletjes voor de Ogem naar de P.G. )
Ach ja, niets is eigenlijk uitgesloten.................
m.v.g., Roy
Maar om nu schepen te bouwen die speciaal op de vaart naar Amsterdam toegesneden zijn. Dan moet een reder toch wel een erg lang contract af kunnen sluiten.
Zover mij bekend wordt dit bijvoorkeur niet meer gedaan.
Uitzonderingen bevestigen wel weer de regel, want de "Berge Stahl" vaart ook al weer decennia lang vast tussen Brasil en de Ertskade / Europoort.
Niet mooier, je vaart op een bulkfiets in vaste lijndienst.............
( Deed de Nedlloyd midden jaren 70 trouwens ook met spulletjes voor de Ogem naar de P.G. )
Ach ja, niets is eigenlijk uitgesloten.................
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................