Doxford Scheepsmotor

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door v+d »

Nou, nog een keer en dan moeten we maar weer over gaan tot de orde van de dag!
Wij zijn dacht ik allemaal fan van KOMBUISPRAAT en proberen er gezamelijk bijdragen aan te leveren.
Natuurlijk zijn de berichten van de een wat leuker of mooier om te lezen als de berichten van een ander.
Dat heeft m.i. ook met je persoonlijke interesses te maken en dat is maar goed ook.
Als het hier alleen maar over motoren zou gaan of over kompasjes of seinsleutels werd het gauw eentonig.

Het moet hier toch geen wedstrijd worden tussen twee Fanclubs en dat is het gelukkig ook niet.
Jos heeft een prachtig forum op poten gezet en laten wij het nu niet afbreken maar gewoon op koers houden zoals we dat vroeger ook deden met al onze verschillen , dwarse koppen en eigenwijze ideen.

Kom op met de sterke en nog sterkere verhalen of gewone verhalen uit het dagelijkse zeemansleven, velen onder ons zijn(bijna) aan de laatste torn bezig, we hebben geen tijd om ruzie te maken :wink:

Jos Komen (R.I.P)

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dat heb je weer mooi gezegd, Jan! :-D
Humor tussen serieuze onderwerpen door is al 12 jaar typisch Kombuispraat.
Dit komt soms niet helemaal goed over bij bepaalde personen en om dit dan uit te leggen aan iemand die geen gevoel voor humor heeft is echt een Mission Impossible. :wink:
Onlangs had ik het ergens over tafelgesprekken.
Zodra er twee wtk's samen aan tafel zaten begonnen ze altijd meteen over klepzuigers en zuigerklepjes.
Daar probeerde ik aan boord altijd een stokje voor te steken door dan over het sexuele leven van een sprinkhaan in de Sahara te ouwehoeren of iets dergelijks. :)
Zoiets komt op Kombuispraat dus regelmatig voor en dat proberen we erin te houden. :wink:
Denis

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Denis »

Inderdaad, ik ben opgegroeid tussen wtk's mijn vader was al jong HWTK bij van Geest, heb zelf als wtk gevaren , en met een beetje pech mijn zoon over een jaartje ook, als ik bij mijn ouders was ging het altijd over boten en dan het liefst over motoren de rest van de familie werd daar wel eens gestoord van. Fijne gasten,die machinisten, maar zet er twee bij elkaar en ze worden het nog niet eens over de kleur van een sinas appel.
En toch is het een mooi vak.

Gr
Denis
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Roy »

Nou,.................. da's simpel...................: groen.................. :!: :|

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
belgonaut

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door belgonaut »

Ahoy,

En daar zijn de appeltjes van oranje weer..........enz.

vr.gr. Belgonaut.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door ferryvaneeuwen »

Tjee, let ik even niet op en dan vinden er achter mijn rug gelijk allerlei ongeregeldheden plaats..... Dit verklaart een aantal zaken die mij al eerder bevreemdden. Jammer. Als er een fanclub van Harry bestaat of opgericht gaat worden dan wil ik daar graag meteen lid van worden.

Ferry
Lemans
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 apr 2010 22:38

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Lemans »

alles goed en wel maar mis die dieselverhaaltjes wel een beetje

gr A
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Roy »

Ja, maar dit topic is nu wel afgesloten.
Over het hoe en wat zullen we het maar niet meer hebben, maar ik ervaar het als een grote aderlating....................

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
harry49
Berichten: 249
Lid geworden op: 12 mar 2005 22:08
Locatie: Oostzaan

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door harry49 »

Ik ben het met de vorige spreker eens.......
Groet Harry. :(
Afbeelding
Ton de draaier
Berichten: 115
Lid geworden op: 16 okt 2011 21:39
Locatie: noordkop

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Ton de draaier »

Goedemiddag... Alphons heeft een geweldig stuk werk en info achter gelaten, plus vele uren genoeglijk discussieren over het wel en wee van de Doxfordmotor.. Dat Alphons soms een kort lontje heeft zij hem vergeven... Dat de Doxford niet het beste ontwerp was, moge óók duidelijk zijn. Dat Harry zo zijn eigen Sallandse humor heeft ,en die niet voegt met die van Alphons is ons allen bekend, maaar laten we niet vergeten Heren, dat als we een eregalerij hier op kombuispraat op zouden moeten richten, de foto's van zowel Harry als Theo, evenzo die van Alphons op de eerste drie plaatsen zouden hangen!! Hun verhalen (én hun karakter én humor niet te vergeten) hebben kombuispraat tot een uniek forum gemaakt... Mensen met zoveel kennis, zoveel weetjes en zoveel humor verdwijnen..... er komt niets voor in de plaats....... Alphons in het bijzonder; bedankt voor vele uren lees en discussievoer...
Met vriendelijke groeten Ton van der Sluijs

"Geen as is zo lang, of er zit wel een eind aan"


Plaats reactie