Autobussen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Autobussen

Bericht door Roy »

So khan tie wel wir efuh hè. :!: :lol:

gr., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Autobussen

Bericht door Bob R.I.P. »

Het blijkt dat de befaamde GMC bus van de NHADO (Bergen NH) nog altijd bestaat. De restauratie kost 30.000 euro en de gemeente Bergen wil sponsoren voor 375 euro. :evil: :evil: :evil:
Voor degeen die niet bekend is met deze bus. Jarenlang heeft deze GMC bus gereden tussen Alkmaar en Bergen/Bergen aan Zee/Schoorl.
Het was de enige GMCbus in Nederland. In het kader van de Marshall is deze bus hier gekomen. Veel trammelant, geen reserveonderdelen. De bus had in Bergen de bijnaam "Stofzuiger" vanwege het hoog gierend geluid van de motor.

mvg

Bob
Gmcbus.png
Gmcbus.png (55.66 KiB) 3493 keer bekeken
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Autobussen

Bericht door Roy »

Bob had me ook al een mailtje over deze bus gestuurd. Mijn antwoord bleef echter uit.
Bij deze dan maar. :wink:
Dat de gemeente Bergen hem voor €375,- bepaald niet uit de broek laat hangen zal voor een ieder duidelijk zijn. Hoe sympatiek de restauratie van deze unieke bus ook genoemd mag worden. Ergo, ik ken deze bus maar al te goed !.
Wat echter wel in ogenschouw genomen moet worden is het gegeven dat alle gemeenten veel minder geld uit Den Haag ter beschikking krijgen. Wat je niet hebt, kan je ook niet uitgeven.
Hier staat tegenover dat de gemeente Bergen veel welgestelde inwoners heeft. Dit zou een goed aanknopingspunt kunnen zijn om een actie binnen de gemeente op poten te zetten. Per slot van rekening is €.30.000,- wel te overzien. Niet dat ik ze in m'n pocket heb zitten, maar toch.
Ook organisaties als loterijen en charitatieve fondsen zouden benaderd kunnen worden om geld te genereren.
Gelijktijdig vraag ik me af of de diverse antieke autobussen en touringcar verenigingen wel genoeg aan de weg timmeren om deze bussen meer in te zetten bij evenementen, bruiloften en partijen. Ik denk dat in die hoek best wel wat omzet te halen valt. Maar dan moet de markt wel bewerkt worden. Ja, ze zijn zelfs gedurende verkiezingtijd prima te vercharteren aan diverse politieke partijen !. In feite maakt de kleur van de partij niets uit, een ieder die betaald is welkom.
In dit verband zie hoe de S.P. dat een paar jaar geleden deed. ( Toevallig een voormalige bus die hierin de Noordkop rondgereden heeft ).
Mogelijk moeten die behoudsvereningen een sterker en actiever bestuur hebben die goed weten hoe je de markt moet bewerken. Dat hoeven geen mensen te zijn die verstand van bussen hebben maar die wel enthousiast gemaakt zijn om deze projecten bestuurlijk vlot te slepen.
Het zijn allemaal maar ideetjes hoor, dus schiet de gaten er maar in. :!: :wink:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Autobussen

Bericht door Hannes »

Een rij moderne school bussen ergens op Long Island.

Groeten, Hans.
school bus.jpg
school bus.jpg (331.26 KiB) 3291 keer bekeken
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Autobussen

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo allemaal,

Gezien in Dublin, Ierland op 28 mei 2013. Shuttle bus tussen schip en centrum Dublin.

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Autobussen

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo allemaal,

Kreeg deze foto van mijn zoon met het verzoek die te plaatsen. De bus is al eerder geplaatst op dit topic.

Afbeelding

Locatie: Maashaven met de 'ss Rotterdam' op de achtergrond, Rotterdam op 28 juli jl.

Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Autobussen

Bericht door leo-shof »

Touringcar van J de Wilde uit Monster
op basis van een Volvo
chauffeur : B Switser
J de Wilde Monster.jpg
J de Wilde Monster.jpg (150.41 KiB) 2974 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Autobussen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

http://www.google.ca/search?q=Thomas+Sc ... 43&bih=670

Hier nog een partijtje Gele Schoolbussen; ik wou eerst een stel foto's gaan maken als de scholen weer gaan beginnen volgende week, maar dit is zeker zo gemakkelijk :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Autobussen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

ik wou eerst een stel foto's gaan maken
Lijkt me toch wel een goed idee. :)
Googlen kunnen we allemaal. :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Autobussen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Lijkt me toch wel een goed idee
Nou die hou je dan te goed Jos...........maaaar......als je EEEEEN gele schoolbus hebt gezien......dan heppie ze ALLEMAAL gezien..........geloof me nou maar. Vandaar die referentie naar die Goegel pagina.
Er stopt hier zo'n bus voor m'n opritje om de kindertjes van de overburen op te pikken naar en van school, maar als ik daaaaar foto'tjes van ga lopen maken, gaan ze lullen in de buurt over ouwe pensionada kereltjes en kleine kindertjes :lol: de wereld IS paranoid aan het worden.

Maaar omdat jij het bent krijg je van mij een echte en uit het Canadese schoolleven gegrepen geeeel schoolbussie! :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie