Containerschepen
Re: De grootste Containerschepen
de derde generatie van Hapag Lloyd's Hong Kong Express zal ook snel in de vaart komen............
Hongkong Express, Bremen
passing Cuxhaven, March 1991
57525 GRT, 42900 tdw, 2964 TEU
L 287,02 m / B 32,24 m
built 1972 at Bremer Vulkan, Bremen (No 978)
1992 sold to OOCL, renamed OOCL Frontier
1998 scrapped at Alang, India
IMO number: 9229843
1st name: HONG KONG EXPRESS
flag / nationality: Germany
owner: Hapag-Lloyd
operator: Hapag-Lloyd
completion year: 2002 / 10
shipyard: Hyundai Heavy Industries Ltd. Co, South Korea
yard / hull number: 1365
engine design: B&W
engine type: 12K98MC
power output (KW): 68.640
maximum speed (Kn): 25,3
overall length (m): 320,00
overall beam (m): 42,80
maximum draught (m): 14,50
maximum TEU capacity: 7506
container capacity at 14t (TEU): 6115
reefer containers (TEU): 700
deadweight (ton): 100.006
gross tonnage (ton): 88.493
Capacity: 13,169 TEU (Standard Containers/Twenty Foot Equivalent Unit)
Side by side: up to 19 rows of containers next to each other on deck
Stacked: up to 20 containers (maximum 11 below and 9 above deck)
Reefer plugs: 800
Length over all: 366m
Beam: 48m
Height: 66 Meter
Light ship weight: 42,637mt
Deadweight: 142,092mt
Max. draft: 15.5m
Main engine: 11K98ME7, MAN Diesel & Turbo (an economical 11-cylinder diesel engine with electronic control to reduce emissions)
Main engine output: 52,447 KW
(foto's van lappino )
IMO: 9501356
Captured: March 10, 2013 IMO: 9501356
Hapag Lloyd's "Hong Kong Express" making her maiden call at Busan New Port.
Hongkong Express, Bremen
passing Cuxhaven, March 1991
57525 GRT, 42900 tdw, 2964 TEU
L 287,02 m / B 32,24 m
built 1972 at Bremer Vulkan, Bremen (No 978)
1992 sold to OOCL, renamed OOCL Frontier
1998 scrapped at Alang, India
IMO number: 9229843
1st name: HONG KONG EXPRESS
flag / nationality: Germany
owner: Hapag-Lloyd
operator: Hapag-Lloyd
completion year: 2002 / 10
shipyard: Hyundai Heavy Industries Ltd. Co, South Korea
yard / hull number: 1365
engine design: B&W
engine type: 12K98MC
power output (KW): 68.640
maximum speed (Kn): 25,3
overall length (m): 320,00
overall beam (m): 42,80
maximum draught (m): 14,50
maximum TEU capacity: 7506
container capacity at 14t (TEU): 6115
reefer containers (TEU): 700
deadweight (ton): 100.006
gross tonnage (ton): 88.493
Capacity: 13,169 TEU (Standard Containers/Twenty Foot Equivalent Unit)
Side by side: up to 19 rows of containers next to each other on deck
Stacked: up to 20 containers (maximum 11 below and 9 above deck)
Reefer plugs: 800
Length over all: 366m
Beam: 48m
Height: 66 Meter
Light ship weight: 42,637mt
Deadweight: 142,092mt
Max. draft: 15.5m
Main engine: 11K98ME7, MAN Diesel & Turbo (an economical 11-cylinder diesel engine with electronic control to reduce emissions)
Main engine output: 52,447 KW
(foto's van lappino )
IMO: 9501356
Captured: March 10, 2013 IMO: 9501356
Hapag Lloyd's "Hong Kong Express" making her maiden call at Busan New Port.
Re: De grootste Containerschepen
De eerste Maersk triple-E is te water gelaten.
http://www.thesundayleader.lk/2013/03/1 ... -launched/
Gr.John
http://www.thesundayleader.lk/2013/03/1 ... -launched/
Gr.John
Re: De grootste Containerschepen
foto van Lapinno
Getting ready...Second "Triple E", DSME Hull # 4251, IMO 9619919...with some forward hull joints welding work still going on.
Getting ready...Second "Triple E", DSME Hull # 4251, IMO 9619919...with some forward hull joints welding work still going on.
Re: De grootste Containerschepen
Discovery wijdt een documentaire aan de bouw van de Triple-E klasse
http://www.worldslargestship.com/building-triple-e/
http://www.worldslargestship.com/building-triple-e/
Re: De grootste Containerschepen
En ik vond mijn bootje al zo groot, Peter Wessel.
Oud machinist, nu met de fut.
.http://www.varenisfijner.nl/mk_nedlloyd_dejima.htm
Maar het is weer even geleden.
Groetjes aan alle container liefhebbers.
Re: De grootste Containerschepen
Inderdaad, Peter....
De AbelTasman was het eerste 'echte' containerschip, en nam het schrikbarende aantal containers mee van 1683 stuks (als ik het me goed herinner.... )....
Deze E-schepen nemen er 10 x zoveel mee !!
De AbelTasman was het eerste 'echte' containerschip, en nam het schrikbarende aantal containers mee van 1683 stuks (als ik het me goed herinner.... )....
Deze E-schepen nemen er 10 x zoveel mee !!
Oost, west...ook best
Re: De grootste Containerschepen
Als ik zo naar de artist impression van de Triple E 's kijk, komt het op mij over dat ze bij wat tegen wind een behoorlijke hoeveelheid tonnen dan wel m² water "in" de bak krijgen.
Een overdekte bak en een hoger schot om de bovendekse containers te ontzien, lijkt mij toch wat juister gekozen.
We zullen zien hoe de schepen er in praktijk uit komen te zien.............
m.v.g., Roy
Een overdekte bak en een hoger schot om de bovendekse containers te ontzien, lijkt mij toch wat juister gekozen.
We zullen zien hoe de schepen er in praktijk uit komen te zien.............
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: De grootste Containerschepen
Ahoy,
In Tradewinds staat een ander verhaal over die EEE bakken van Maersklines.
Het zal wel weer een welles nietes verhaal worden, maar waar rook is, is vuur.
Is Maersk back-pedalling on Triple-E mega-ships?
Brokers say attempts to shed eight 18,000-teu boxships costing $1.5bn have failed but the owner’s chief executive, Soren Skou, says there are no orderbook changes
Maersk Line has been trying to cut its losses in the mega-ship arena.
http://www.tradewindsnews.com
Groetjes, Belgonaut.
In Tradewinds staat een ander verhaal over die EEE bakken van Maersklines.
Het zal wel weer een welles nietes verhaal worden, maar waar rook is, is vuur.
Is Maersk back-pedalling on Triple-E mega-ships?
Brokers say attempts to shed eight 18,000-teu boxships costing $1.5bn have failed but the owner’s chief executive, Soren Skou, says there are no orderbook changes
Maersk Line has been trying to cut its losses in the mega-ship arena.
http://www.tradewindsnews.com
Groetjes, Belgonaut.