Het Suezkanaal
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Het Suezkanaal
En hier het eind resultaat.
- Bijlagen
-
- SuezKanaal202.jpg (439.85 KiB) 4447 keer bekeken
Re: Het Suezkanaal
Mooie foto Bob,
Hier eentje van het Suezkanaal bij nacht. Groeten,
Bertus
Hier eentje van het Suezkanaal bij nacht. Groeten,
Bertus
Re: Het Suezkanaal
.Canal projector: All ships passing the Canal should have onboard a canal projector placed on the axis of the bow, able to illuminate 1800 meters. Vessels carrying petroleum products (or inflammable substances), LPG/LNG, should have their own "gastight" projector. Also, ships with bulbous bow must have their own projector unless their bow is 10 ft below sea level, in order not to endanger lowering and lifting operations to eliminate high risk of accidents. Vessels that have their own projector should be of approved type and have a certificate of type test issued by a pertinent recognized authority, being in accordance with the Canal rules.
Please note: Ships should supply uninterrupted electricity for smooth and continuous operation of the projector. For safety reasons the electric cables and connections leading to the projector position, must be permanently fixed and installed. A gastight junction box must be permanently installed close to the projector. Irrespective if own or hired projector, two shore electricians will board to operate the projector during transit. Accommodation should be provided for them. Ship should comply with above conditions, otherwise subject to transit during day time only. In addition, if the defects are not restored until third consecutive transit a fine of USD 4.300 is imposed
Groets,
Mariner
- Henk van der Moolen
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
- Locatie: Amsterdam
Re:
Deze heb ik in 2006 al eens geplaatst,dus lang niet iedereen heeft hem gezien.
vr gr Henk
vr gr Henk
Henk van der Moolen schreef:
Vast Suez licht op de Sinoutskerk. De kunst was om de lichtbundels zo te richten dat ze 2 reflectors tegelijk beschenen aan beide kanten van het kanaal.
Er zaten 2 kopspiegel lampen in die naar achteren gericht stonden en in een paar spiegels schenen.
Die spiegels kon je verdraaien en dus daarmee de lichtbundels richten.
Alhoewel het licht hier bij stond kan je dat niet goed op de foto zien.
Deze foto was nog maar aan het begin van de doortocht genomen want een paar uur daarna stond je te sterven van de kou.
vr gr Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Bij de slijter krijg je 41%.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 07 nov 2011 10:33
- Locatie: Warmenhuizen
Re: Het Suezkanaal
Allemaal bedankt voor jullie foto,s.
Maar de vraag was hoe zat dat op de K.R.L boot De AMPENAN.
Zo ik het kan herinneren zat er een deur met 6x knevels vast voor in het schip.
Dus in het kabelgat kon je die knevels los draaien en naar binnen zwenken.
En dan kon je de lamp voor het gat zwenken.
Dat is wat ik weet.??????
Hoop dat iemand er is die dat kan bevestigen.????
M.V.G. Louie.
Maar de vraag was hoe zat dat op de K.R.L boot De AMPENAN.
Zo ik het kan herinneren zat er een deur met 6x knevels vast voor in het schip.
Dus in het kabelgat kon je die knevels los draaien en naar binnen zwenken.
En dan kon je de lamp voor het gat zwenken.
Dat is wat ik weet.??????
Hoop dat iemand er is die dat kan bevestigen.????
M.V.G. Louie.
Re: Het Suezkanaal
Hallo Louie,
Misschien dat Debby dat weet.
Via het topic K.R.L. kan ongetwijfeld een kort lijntje naar Debby trekken.
m.v.g., Roy
Misschien dat Debby dat weet.
Via het topic K.R.L. kan ongetwijfeld een kort lijntje naar Debby trekken.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Het Suezkanaal
Sinds de laatste posting hier in dit topic (3 jaar geleden) is er ook in het Suezkanaal een flinke renovatie gaande geweest.
Het zogenoemde Nieuwe Suezkanaal is breder en kent minder bochten dan het oude.
Daardoor kunnen meer schepen sneller door de waterweg varen. De vaartocht is verkort van 22 naar 11 uur.
De Nederlandse bedrijven Van Oord en Boskalis hebben meegewerkt aan het graven van het nieuwe kanaal, dat ongeveer 72 kilometer lang is.
Eind juli 2015 gingen de eerste drie vrachtschepen als test door het nieuwe kanaaldeel.
De bouw ervan kostte zo'n 8 miljard dollar (7,2 miljard euro) en duurde elf maanden.
Egypte hoopt dat de nieuwe route tegen 2023 15 miljard dollar per jaar oplevert. Het oude Suezkanaal was jaarlijks goed voor zo'n 5 miljard dollar.
Scheepvaartanalisten betwijfelen echter of de grotere capaciteit daadwerkelijk zal worden benut. Volgens hen werd zelfs voor de uitbreiding de maximale capaciteit van het Suezkanaal niet benut. In de afgelopen jaren liep het aantal schepen dat door het kanaal voer zelfs terug vanwege de matige groei van de wereldhandel.
Een schip genaamd “Long life Egypt” vaart door het nieuwe stuk na de openingsceremonie
Juist de handel tussen China en Noord-Amerika is van belang, en niet de diepte of capaciteit van het Suezkanaal, zei Neil Davidson van adviesburo Drewry Maritime woensdag tegen The Wall Street Journal. "Het is mij niet duidelijk hoe de Egyptische overheid aan haar schattingen komt."
6 Augustus 2015De Egyptische luchtmacht brengt een eerbetoon en op de voorgrond zie je het standbeeld van een gravende man
Ahmed Kamaly, econoom bij de Amerikaanse universiteit in Caïro, omschreef die schattingen tegen Reuters als "wensdenken". Hij zei: "Er is geen haalbaarheidsstudie gedaan, of zelfs bekend, die de levensvatbaarheid van het project beoordeelt."
Het project is eerder een prestigekwestie, een "groot nationaal project om het eenheidsgevoel in het land te verbeteren", aldus Kamaly.
Hier het containerschip Thalassa Avra welek ook het nieuwe gedeelte inzegend net na de opening.
Volgens de analisten is de concurrentiestrijd met het Panamakanaal, dat momenteel wordt uitgerust met nieuwe, veel grotere sluizen, een belangrijke reden voor de uitbreiding.
Dirk Visser, scheepsvaartanalist bij het Nederlandse bedrijf Dynamar, zei tegen The Wall Street Journal dat Suez alleen een aantrekkelijk alternatief voor het Panamakanaal zal blijven als de tolkosten niet stijgen.
Het zogenoemde Nieuwe Suezkanaal is breder en kent minder bochten dan het oude.
Daardoor kunnen meer schepen sneller door de waterweg varen. De vaartocht is verkort van 22 naar 11 uur.
De Nederlandse bedrijven Van Oord en Boskalis hebben meegewerkt aan het graven van het nieuwe kanaal, dat ongeveer 72 kilometer lang is.
Eind juli 2015 gingen de eerste drie vrachtschepen als test door het nieuwe kanaaldeel.
De bouw ervan kostte zo'n 8 miljard dollar (7,2 miljard euro) en duurde elf maanden.
Egypte hoopt dat de nieuwe route tegen 2023 15 miljard dollar per jaar oplevert. Het oude Suezkanaal was jaarlijks goed voor zo'n 5 miljard dollar.
Scheepvaartanalisten betwijfelen echter of de grotere capaciteit daadwerkelijk zal worden benut. Volgens hen werd zelfs voor de uitbreiding de maximale capaciteit van het Suezkanaal niet benut. In de afgelopen jaren liep het aantal schepen dat door het kanaal voer zelfs terug vanwege de matige groei van de wereldhandel.
Een schip genaamd “Long life Egypt” vaart door het nieuwe stuk na de openingsceremonie
Juist de handel tussen China en Noord-Amerika is van belang, en niet de diepte of capaciteit van het Suezkanaal, zei Neil Davidson van adviesburo Drewry Maritime woensdag tegen The Wall Street Journal. "Het is mij niet duidelijk hoe de Egyptische overheid aan haar schattingen komt."
6 Augustus 2015De Egyptische luchtmacht brengt een eerbetoon en op de voorgrond zie je het standbeeld van een gravende man
Ahmed Kamaly, econoom bij de Amerikaanse universiteit in Caïro, omschreef die schattingen tegen Reuters als "wensdenken". Hij zei: "Er is geen haalbaarheidsstudie gedaan, of zelfs bekend, die de levensvatbaarheid van het project beoordeelt."
Het project is eerder een prestigekwestie, een "groot nationaal project om het eenheidsgevoel in het land te verbeteren", aldus Kamaly.
Hier het containerschip Thalassa Avra welek ook het nieuwe gedeelte inzegend net na de opening.
Volgens de analisten is de concurrentiestrijd met het Panamakanaal, dat momenteel wordt uitgerust met nieuwe, veel grotere sluizen, een belangrijke reden voor de uitbreiding.
Dirk Visser, scheepsvaartanalist bij het Nederlandse bedrijf Dynamar, zei tegen The Wall Street Journal dat Suez alleen een aantrekkelijk alternatief voor het Panamakanaal zal blijven als de tolkosten niet stijgen.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Re: Het Suezkanaal
Wellicht hing aan het kanaal van 1869 een koloniaal geurtje, ofschoon De Lesseps' naam altijd verbonden zal blijven met dit kanaal. Niettegenstaande de 30.000 doden, was het toch een feestje voor Ferdinant; nadien nog een dunnetjes maar zonder resultaat overgedaan in Panama, zo'n 22.000 slachtoffers achterlatend. In de geschiedenisboeken komt deze misdaad nauwelijks aan bod.