KNRM
Re: KNRM
Da's ook een mooie aanvulling Rene
Cor Boer
Cor Boer
Re: KNRM
Als ik weer eens met de roeiers mee mag en we komen in de Leuvehaven maak ik een nieuw plaatje voor je.
René
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Re: KNRM
Station Lelystad.
De eerste foto’s van de proefvaart van de reddingboot Bert en Anneke Knape zijn opgedoken op internet. De schenkster van de boot is ondanks haar hoge leeftijd onlangs persoonlijk naar de werf van Habbeké gekomen om de nieuwe reddingboot te bezichtigen en zich te laten informeren over de bouw. De reddingboot zal in het najaar officieel in gebruik genomen worden. Lees meer informatie op de site van KNRM Lelystad.
De eerste foto’s van de proefvaart van de reddingboot Bert en Anneke Knape zijn opgedoken op internet. De schenkster van de boot is ondanks haar hoge leeftijd onlangs persoonlijk naar de werf van Habbeké gekomen om de nieuwe reddingboot te bezichtigen en zich te laten informeren over de bouw. De reddingboot zal in het najaar officieel in gebruik genomen worden. Lees meer informatie op de site van KNRM Lelystad.
quo vadis
Re: KNRM
... maar weer eens een fototjuh plaatsen ... laatste tijd nogal druk gehad ... met vakantie enzo
- Bijlagen
-
- Insulinde.jpg (94.44 KiB) 5920 keer bekeken
Re: KNRM
... inderdaad Oost-Mahorn ... welke schipper is mij onbekend ... de foto is genomen in de vroege jaren zestig van de vorige eeuw ....
Re: KNRM
Gezien de datering zal dat idd Klaas geweest zijn. Mees ging in oktober 1955 namelijk met pensioen.
De 'Insulinde', (1927), was van 1927 -1965 de vaste stationsboot van Oostmahorn, ging in 1965 over naar de reserve-vloot en werd in 1969 verkocht aan het Scheepvaartmuseum Amsterdam. Momenteel is het Reddingmuseum in Den Helder eigenaar.
De werd 'Insulinde' gedoopt omdat de bouw gefinancierd was met een grote gift uit voormalig Nederlands- Indië.
Onderstaand de 'Mees Toxopeus;
Maar dat is weer een heel ander verhaal!
Groets,
Mariner
De 'Insulinde', (1927), was van 1927 -1965 de vaste stationsboot van Oostmahorn, ging in 1965 over naar de reserve-vloot en werd in 1969 verkocht aan het Scheepvaartmuseum Amsterdam. Momenteel is het Reddingmuseum in Den Helder eigenaar.
De werd 'Insulinde' gedoopt omdat de bouw gefinancierd was met een grote gift uit voormalig Nederlands- Indië.
Onderstaand de 'Mees Toxopeus;
Maar dat is weer een heel ander verhaal!
Groets,
Mariner
Re: KNRM
Tja de goeie ouwe "Insulinde".
Heeft jaren in A'dam achter de werkplaats / opslagloods van de K.N.H.R.M. gelegen. Je kon haar vanuit de trein zo zien liggen.
Het had nogal wat voeten in de aarde om de "Insulinde" naar Den Helder te halen. Het casco was n.l. niet zo braaf meer en deftig ingeteerd op de splash zone. Dien ten gevolge had men haar twijfels of ze Den Helder wel zou halen.
Dat is achteraf toch nog allemaal goed gekomen en pronkt ze voor het museum aan het steiger.
Best wel een mooi gezicht al die oude reddingboten.
Nu de "Dorus Rijkers" er nog even bij en het plaatje is vrijwel compleet. Voor zover het kompleet te noemen is................
m.v.g., Roy
Heeft jaren in A'dam achter de werkplaats / opslagloods van de K.N.H.R.M. gelegen. Je kon haar vanuit de trein zo zien liggen.
Het had nogal wat voeten in de aarde om de "Insulinde" naar Den Helder te halen. Het casco was n.l. niet zo braaf meer en deftig ingeteerd op de splash zone. Dien ten gevolge had men haar twijfels of ze Den Helder wel zou halen.
Dat is achteraf toch nog allemaal goed gekomen en pronkt ze voor het museum aan het steiger.
Best wel een mooi gezicht al die oude reddingboten.
Nu de "Dorus Rijkers" er nog even bij en het plaatje is vrijwel compleet. Voor zover het kompleet te noemen is................
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................