Smitlloyd
Re: Smitlloyd
In Basra gefotografeerd. Weet niet welke het is geweest;
Re: Smitlloyd
Ik denk de voormalige "Smit Lloyd 5" Jos.
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Smitlloyd
Klopt! Hier op de foto als "Oriant Dimont" in de laatste face van haar werkzaam bestaan.
In 2008 gesloopt.
In 2008 gesloopt.
Re: Smitlloyd
Ooit liepen hier de Smitlloyd's van de helling deze foto's
heb ik vanmiddag genomen er is niets meer van over
Oceanco gaat hier een nieuwe jachtloods bouwen ook
moet er dan een jacht droogdok komen.
Cor Boer
heb ik vanmiddag genomen er is niets meer van over
Oceanco gaat hier een nieuwe jachtloods bouwen ook
moet er dan een jacht droogdok komen.
Cor Boer
- Bijlagen
-
- Giessen 001.jpg (63.94 KiB) 7710 keer bekeken
-
- Giessen 002.jpg (75.31 KiB) 7710 keer bekeken
-
- Giessen 003.jpg (87.54 KiB) 7710 keer bekeken
-
- Giessen 004.jpg (74.06 KiB) 7710 keer bekeken
-
- Giessen 005.jpg (94.6 KiB) 7710 keer bekeken
Re: Smitlloyd
Zeker een fraaie plaat.
De ex "Smit Lloyd 1" en de "Smit Lloyd 116" dus.
m.v.g., Roy
De ex "Smit Lloyd 1" en de "Smit Lloyd 116" dus.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Smitlloyd
Heren,
Kwam deze tegen in Bahrein in 2007.
De voormalige "Smitlloyd 24".
Op de laatste foto zijn nog duidelijk de "Krabben in love" waar te nemen.
Gr.Koos
Kwam deze tegen in Bahrein in 2007.
De voormalige "Smitlloyd 24".
Op de laatste foto zijn nog duidelijk de "Krabben in love" waar te nemen.
Gr.Koos
- Bijlagen
-
- ex Smitlloyd 24 (1).JPG (270.6 KiB) 7100 keer bekeken
-
- ex Smitlloyd 24 (2).JPG (238.73 KiB) 7100 keer bekeken
-
- ex Smitlloyd 24 (3).JPG (191.43 KiB) 7100 keer bekeken
-
- ex Smitlloyd 24 (4).JPG (281.1 KiB) 7100 keer bekeken
-
- ex Smitlloyd 24 (5).JPG (345.11 KiB) 7100 keer bekeken
-
- ex Smitlloyd 24 (6).JPG (253.91 KiB) 7100 keer bekeken
Re: Smitlloyd
Uit de Sleeptros van november 1968.
Foto: Bouchier
Specificaties gedeeltelijk overgenomen uit Tuglist van Piet Van Damme.
Prinses Margriet doopt Smit-Lloyd 101
Op 28 november 1968 heeft H.K.H. Prinses Margriet de doop en tewaterlating verricht van de “Smit-Lloyd 101”, het bevoorradingschip dat in aanbouw is bij N.V. Scheepswerf “De Hoop” te Lobith.
De “Smit-Lloyd 101” is het 18e schip , dat voor rekening van zijn rederij wordt gebouwd. Het nummer 101 duidt het begin van een nieuwe serie aan. Zoals bekend is de eerste reeks bevoorradingsschepen genummerd van 1 tot en met 17 (met uitzondering van de Smit-Lloyd 13, de naam van het contactorgaan van de rederij). De nummering van de onder Australische vlag varende bevoorradingsschepen begint met 31.
De Smit-Lloyd vloot is thans werkzaam op het Nederlandse en Engelse Continentale Plat, in de Adriatische Zee, in de Rode Zee, bij West-Afrika, Australië en Nieuw Zeeland. Smit-Lloyd (Australië) Pte. Ltd. Heeft reeds een schip in de vaart in West-Australische wateren. Een tweede schip volgt vlak voor de aanstaande Kerst, terwijl nog twee schepen in aanbouw zijn voor deze dochter van de K.J.C.P.L. en Smit-Lloyd.
Het merendeel van deze schepen is, afgezien van bevoorradingsdiensten, ook ingezet voor locale verplaatsingen en het verankeren van booreilanden. Gezien de enorme ontwikkeling in het boren op zee, waar met steeds grotere boorinstallaties in diepere en moeilijke wateren exploratieboringen worden verricht, is de behoefte ontstaan naar een groter type schip, dan tot nu toe door Smit-Lloyd werd gebruikt.
Sterkste ter wereld
De “Smit-Lloyd 101” zal met haar vermogen van 6000 ipk het sterkste bevoorradingsschip zijn dat tot nu toe werd gebouwd. Het schip zal begin januari 1969 naar Borneo vertrekken waar het in charter van Brunei Shell Petroleum wordt gebruikt voor de bevoorrading, verankering en verplaatsingen van twee SEDCO-rigs, die nu in de wateren van Serawak, Brunei en Sabah werkzaam zijn.
De “Smit-Lloyd 101” zal worden voortgestuwd door twee Industrie diesel motoren elk met een vermogen van 3000 ipk. Zij is uitgerust met verstelbare schroeven, waar omheen straalbuisroeren zijn geconstrueerd.
Deze unieke constructie, tezamen met een zeer krachtige boegschroef, garanderen een buitengewoon gunstige manoeuvreerbaarheid. Voor werkzaamheden met de zware ankers van de booreilanden is de “Smit-Lloyd 101” uitgerust met een aantal krachtige lieren, terwijl als nieuwste snufje een rijdende kraan met een capaciteit van 100 ton aan boord is. Evenals bij andere Smit-Lloyd schepen zal een vijftal bulk cementtanks met een totale capaciteit van 120 ton onderdeks worden geïnstalleerd. Het draagvermogen van de “Smit-Lloyd 101” bedraagt 750 ton. Het schip zal een maximum snelheid van 15 knoop kunnen halen. Het is waarschijnlijk dat meer schepen van dit type zullen volgen.
Smit-Lloyd 101
Gebouwd in 1968 bij N.V. Scheepswerf “De Hoop”, Lobith. Bouwnr. 270.
IMO: 6903096 / (NLD) Brand: 12717 Z Rott. / (NLD) IVR 27.12717 / (SGP) ON 381617
L x B x D = 61,83 x 11,71 x 4,71 m. 845 brt. 2 verstelbare schoeven in straalbuis.
2 x 4tew 6 cilinder dieselmotoren van Industrie (Type 8D-800.HDN / nr. 4606 & 4607) 6000 ipk.
1969: “Smit-Lloyd 101”, Smit-Lloyd N.V., Rotterdam.
1977: “Smit Singapore”, Smit International South East Asia Pte. Ltd., Singapore.
1979: “Smit Singapore”, Smit International Shipping Investments First Inc., Panama
1984: “Smit Tokyo”, Smit International South East Asia, Nassau.
1986: “Singapore Salvor”, Hallstrom Holdings Pte. Ltd., Singapore.
1986: “Visal”, Canard Development Inc., Panama.
1988: “Dai Lanh”, Vietnam Union Salvage Corp., Ho Chi Minh City, Vietnam.
2011: Nog steeds aktief.
Foto: Bouchier
Specificaties gedeeltelijk overgenomen uit Tuglist van Piet Van Damme.
Prinses Margriet doopt Smit-Lloyd 101
Op 28 november 1968 heeft H.K.H. Prinses Margriet de doop en tewaterlating verricht van de “Smit-Lloyd 101”, het bevoorradingschip dat in aanbouw is bij N.V. Scheepswerf “De Hoop” te Lobith.
De “Smit-Lloyd 101” is het 18e schip , dat voor rekening van zijn rederij wordt gebouwd. Het nummer 101 duidt het begin van een nieuwe serie aan. Zoals bekend is de eerste reeks bevoorradingsschepen genummerd van 1 tot en met 17 (met uitzondering van de Smit-Lloyd 13, de naam van het contactorgaan van de rederij). De nummering van de onder Australische vlag varende bevoorradingsschepen begint met 31.
De Smit-Lloyd vloot is thans werkzaam op het Nederlandse en Engelse Continentale Plat, in de Adriatische Zee, in de Rode Zee, bij West-Afrika, Australië en Nieuw Zeeland. Smit-Lloyd (Australië) Pte. Ltd. Heeft reeds een schip in de vaart in West-Australische wateren. Een tweede schip volgt vlak voor de aanstaande Kerst, terwijl nog twee schepen in aanbouw zijn voor deze dochter van de K.J.C.P.L. en Smit-Lloyd.
Het merendeel van deze schepen is, afgezien van bevoorradingsdiensten, ook ingezet voor locale verplaatsingen en het verankeren van booreilanden. Gezien de enorme ontwikkeling in het boren op zee, waar met steeds grotere boorinstallaties in diepere en moeilijke wateren exploratieboringen worden verricht, is de behoefte ontstaan naar een groter type schip, dan tot nu toe door Smit-Lloyd werd gebruikt.
Sterkste ter wereld
De “Smit-Lloyd 101” zal met haar vermogen van 6000 ipk het sterkste bevoorradingsschip zijn dat tot nu toe werd gebouwd. Het schip zal begin januari 1969 naar Borneo vertrekken waar het in charter van Brunei Shell Petroleum wordt gebruikt voor de bevoorrading, verankering en verplaatsingen van twee SEDCO-rigs, die nu in de wateren van Serawak, Brunei en Sabah werkzaam zijn.
De “Smit-Lloyd 101” zal worden voortgestuwd door twee Industrie diesel motoren elk met een vermogen van 3000 ipk. Zij is uitgerust met verstelbare schroeven, waar omheen straalbuisroeren zijn geconstrueerd.
Deze unieke constructie, tezamen met een zeer krachtige boegschroef, garanderen een buitengewoon gunstige manoeuvreerbaarheid. Voor werkzaamheden met de zware ankers van de booreilanden is de “Smit-Lloyd 101” uitgerust met een aantal krachtige lieren, terwijl als nieuwste snufje een rijdende kraan met een capaciteit van 100 ton aan boord is. Evenals bij andere Smit-Lloyd schepen zal een vijftal bulk cementtanks met een totale capaciteit van 120 ton onderdeks worden geïnstalleerd. Het draagvermogen van de “Smit-Lloyd 101” bedraagt 750 ton. Het schip zal een maximum snelheid van 15 knoop kunnen halen. Het is waarschijnlijk dat meer schepen van dit type zullen volgen.
Smit-Lloyd 101
Gebouwd in 1968 bij N.V. Scheepswerf “De Hoop”, Lobith. Bouwnr. 270.
IMO: 6903096 / (NLD) Brand: 12717 Z Rott. / (NLD) IVR 27.12717 / (SGP) ON 381617
L x B x D = 61,83 x 11,71 x 4,71 m. 845 brt. 2 verstelbare schoeven in straalbuis.
2 x 4tew 6 cilinder dieselmotoren van Industrie (Type 8D-800.HDN / nr. 4606 & 4607) 6000 ipk.
1969: “Smit-Lloyd 101”, Smit-Lloyd N.V., Rotterdam.
1977: “Smit Singapore”, Smit International South East Asia Pte. Ltd., Singapore.
1979: “Smit Singapore”, Smit International Shipping Investments First Inc., Panama
1984: “Smit Tokyo”, Smit International South East Asia, Nassau.
1986: “Singapore Salvor”, Hallstrom Holdings Pte. Ltd., Singapore.
1986: “Visal”, Canard Development Inc., Panama.
1988: “Dai Lanh”, Vietnam Union Salvage Corp., Ho Chi Minh City, Vietnam.
2011: Nog steeds aktief.
- Bijlagen
-
- Smit-Lloyd 101.jpg (204.55 KiB) 6939 keer bekeken