filmpjes

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door ferryvaneeuwen »

Films downloaden kan via Torrents. Een andere mogelijk is om gebruik te maken van de Nieuwsgroepen van de provider, als die tenminste aan die tak van sport doet. Zelf zit ik bij XS4ALL en de nieuwsgroep heet daar Newszilla. De namen zijn per provider verschillend.
Een Nieuwsgroep is een discussiegroep op het internet. Over bijna elk onderwerp is er wel een nieuwsgroep te vinden. Iedereen kan artikelen plaatsen (posten) en artikelen van anderen lezen. Een nieuwsgroep is een manier om in groepsverband informatie uit te wisselen met andere gebruikers. Er zijn duizenden nieuwsgroepen die elk over een eigen onderwerp gaan. Zo kunt u met andere mensen discussiëren over politiek, elkaar helpen met computerproblemen of bestanden uitwisselen.

Om met een nieuwsgroep mee te doen heeft u een nieuwslezer nodig. U kunt een e-mail programma als nieuwslezer gebruiken, zoals Outlook Express of Thunderbird.
In de nieuwgroepen worden ook bestanden zoals bijvoorbeeld films ondergebracht. Een dergelijke film wordt opgesplitst in duizenden kleinere delen die 'articles' worden genoemd. Om een film uit de nieuwgroepen te distilleren heb je een NZB bestand nodig. Dat is een bestand die op .NZB eindigt zoals voorbijvoorbeeld een torrent-bestand op .torrent eindigt. Een NZB-bestand is een verzameling regels die de download nieuwsreader instrueert waar die z.g. Message ID's staan en de namen ervan. De nieuwsreader voegt als aalles binnen is de bestanden samen tot de origingele bestand.

Vroeger was het downloaden uit de nieuwsgroepen een hels karwei waar ik niet verder op in zal gaan, maar het is nu een fluitje van een cent geworden. Met behulp van het gratis programma Spotnet zijn de NZB's te verkrijgen. De nieuwsreader die ik gebruik is Altbinz waarin de NZB geladen moet worden. Het programma gaat dan alle bestandjes binnenhalen en maakt er daarna één bestand van.

Het filmpje toont een voorbeeld van de beschikbare DVD's. Zet het filmpje wel op fullscreen door op de vier haakjes in een vierkant helemaal rechts in de ballk te klikken. Het beeld is niet best maar het is alleen maar om een indruk te geven.

Er is veel meer binnen te halen maar dat is meestal illegaal. Films downloaden voor eigen gebruik is in Nederland toegestaan bij wet dus dat is geen probleem.

Ferry

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: filmpjes!

Bericht door leo-shof »

Ik vond een filmpje op een ander forum http://adressa.no/tv/?id=23212
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
kokkemaat
Berichten: 798
Lid geworden op: 27 dec 2009 15:18
Locatie: Monster

Re: filmpjes!

Bericht door kokkemaat »

mooi he Leo...het lijkt de Monsterse vaart wel vroeger met die veilingschuiten :lol: :lol:
de zee spreekt me aan, de zee zingt me toe,
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door jdbvos »

Het heeft h-e-l-e-m-a-a-l nax met scheepvaart te maken, maar ik vond deze net terug op een oud DVD-tje.
...ben een beetje aan het opruimen na computervernieuwing ....
Maar ik blijf dit soort humor schitterend vinden....
PS, het is wél 365MB als je um daunloot, maar zondermeer de moeite waard
Oost, west...ook best
Jolly Sailor

Re: filmpjes!

Bericht door Jolly Sailor »

Jolly Sailor

Re: filmpjes!

Bericht door Jolly Sailor »

Hoe ze daar hun examen doen weet ik, volgens mij alleen gas intrappen en geslaagd.

http://www.youtube.com/embed/5RAaW_1FzY ... showinfo=0
Herman
Berichten: 518
Lid geworden op: 30 jul 2004 23:37
Locatie: Groningen

Re: filmpjes!

Bericht door Herman »

HEFTIG. :shock: :shock: :shock:
gr.Herman
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door jdbvos »

prachtig ! Uit het hondenleven gegrepen !

PS: NAX met scheepvaart te maken !

https://www.youtube.com/watch?v=nGeKSiCQkPw
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door jdbvos »

wat heb ik hier vroeger om moeten lachen....
...nog steeds, trouwens... :-D
Wat waren die lui hun tijd ver vooruit
Oost, west...ook best


Plaats reactie