Rederij van Ommeren
- Ron Bebelaar
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 28 okt 2005 20:56
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Re: Rederij van Ommeren
De Bestevaer
- Bijlagen
-
- bestevaer001 (Custom).jpg (102.75 KiB) 3086 keer bekeken
Ron Bebelaar
http://www.scheepvaartloopbaan.bebelaar.nl
https://www.vo-drechtschepen.info
http://www.scheepvaartloopbaan.bebelaar.nl
https://www.vo-drechtschepen.info
Re: Rederij van Ommeren
Anne en Ron bedankt, hier hebben we wat aan !.
Jan, het schip dat jij laat zien lijkt wel enige overeenkomsten te hebben, maar is niet het juiste schip. Toch bedankt voor het meespitten.
Is over die "Constance Catharina" van 1907 ook meer te vertellen ?.
Ze is blijkbaar maar kort bij V.O. in dienst geweest. Ik kan haar niet vinden in oorlogsverliezen gedurende de W.O.I.
Ik vraag eigenlijk best wel veel hè.............
Als het goed is heb ik met dit schip de G.H.V. vloot van V.O. op een rijtje staan.
Hebben we toch nog iets op een rijtje................
m.v.g., Roy
p.s. bedankt Ron. Blijkbaar een zeer klein klipperkoppie..........
Jan, het schip dat jij laat zien lijkt wel enige overeenkomsten te hebben, maar is niet het juiste schip. Toch bedankt voor het meespitten.
Is over die "Constance Catharina" van 1907 ook meer te vertellen ?.
Ze is blijkbaar maar kort bij V.O. in dienst geweest. Ik kan haar niet vinden in oorlogsverliezen gedurende de W.O.I.
Ik vraag eigenlijk best wel veel hè.............
Als het goed is heb ik met dit schip de G.H.V. vloot van V.O. op een rijtje staan.
Hebben we toch nog iets op een rijtje................
m.v.g., Roy
p.s. bedankt Ron. Blijkbaar een zeer klein klipperkoppie..........
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Rederij van Ommeren
Constance Catharina
Bouwjaar; 1907
Werf: N.V. Rotterdamsche Droogdok Mij, Rotterdam.
Bouwnummer: 6
BRT;1036
Nrt:650
Dwt;1720
Lengte;69,89
B:10,52
H;4,88
D;4,14
Machines; T3
Ketels; 2 Schotse ketels met 2 vuurgangen.
Vermogen; 800 ipk
Snelheid; 9
Geschiedenis;
1907/02/02 ; CONSTANCE CATHARINA , N.V. Stoomboot Constance Catahrina, Harlingen .
Beheer, N.V. Noord Nederlandse Scheepvaart Mij.
1915/11/00 -1916; CONSTANCE CATHARINA, N.V. Mij ss Woensdrecht, Rotterdam.
Beheer, N.V. Stoomvaart Mij De Maas, Rotterdam.
1916-1918- WOENSDRECHT, N.V. Mij ss Woensdrecht, Rotterdam.
Beheer, N.V. Stoomvaart Mij De Maas, Rotterdam.
1918-1922; WOENSDRECHT, N.V. Mij Kustvaart, Rotterdam.
Beheer, Phs. Van Ommeren.
1922-1924; REYNOLDSTON, Brynmor S.S. Co LTD. Swansea.
Management: Letricheux & David Ltd.)
1924-1928; CAROLVORE, D/S A/S Carolvore, Farsund-Norway
Management; Lundegaard & Stray
1928-1937; NORDMARK, Egon Oldendorff, Lubeck, Duitsland.
1945/05/09; In Bergen in beslag genomen door de Noorse Staat.
1945 ; LEKNES, Management; A. Schjelderup, schijnt niet als zodanig gevaren te hebben.
1947 ; NORDMARK, Egon Oldendorff, Lubeck, Duitsland.
1955/04/20-1958; FANAL, Paulsen & Ivers Schiffahrts- und Kohlenhandel Gmbh, Kiel.
1957/12/06; Opgelegd te Kiel.
1958/08/00; Gesloopt in Hamburg bij K.G. Lehr & Co.
Gegevens afkomstig van ; Lloyds, Marhisdata en Stegro.
Gekopieerd en geplakt uit een bestand met een andere lay-out, waardoor de uitlijning wat slordig is.
Grt.
Anne
Bouwjaar; 1907
Werf: N.V. Rotterdamsche Droogdok Mij, Rotterdam.
Bouwnummer: 6
BRT;1036
Nrt:650
Dwt;1720
Lengte;69,89
B:10,52
H;4,88
D;4,14
Machines; T3
Ketels; 2 Schotse ketels met 2 vuurgangen.
Vermogen; 800 ipk
Snelheid; 9
Geschiedenis;
1907/02/02 ; CONSTANCE CATHARINA , N.V. Stoomboot Constance Catahrina, Harlingen .
Beheer, N.V. Noord Nederlandse Scheepvaart Mij.
1915/11/00 -1916; CONSTANCE CATHARINA, N.V. Mij ss Woensdrecht, Rotterdam.
Beheer, N.V. Stoomvaart Mij De Maas, Rotterdam.
1916-1918- WOENSDRECHT, N.V. Mij ss Woensdrecht, Rotterdam.
Beheer, N.V. Stoomvaart Mij De Maas, Rotterdam.
1918-1922; WOENSDRECHT, N.V. Mij Kustvaart, Rotterdam.
Beheer, Phs. Van Ommeren.
1922-1924; REYNOLDSTON, Brynmor S.S. Co LTD. Swansea.
Management: Letricheux & David Ltd.)
1924-1928; CAROLVORE, D/S A/S Carolvore, Farsund-Norway
Management; Lundegaard & Stray
1928-1937; NORDMARK, Egon Oldendorff, Lubeck, Duitsland.
1945/05/09; In Bergen in beslag genomen door de Noorse Staat.
1945 ; LEKNES, Management; A. Schjelderup, schijnt niet als zodanig gevaren te hebben.
1947 ; NORDMARK, Egon Oldendorff, Lubeck, Duitsland.
1955/04/20-1958; FANAL, Paulsen & Ivers Schiffahrts- und Kohlenhandel Gmbh, Kiel.
1957/12/06; Opgelegd te Kiel.
1958/08/00; Gesloopt in Hamburg bij K.G. Lehr & Co.
Gegevens afkomstig van ; Lloyds, Marhisdata en Stegro.
Gekopieerd en geplakt uit een bestand met een andere lay-out, waardoor de uitlijning wat slordig is.
Grt.
Anne
- Bijlagen
-
- Constance Catharina 1907 (1915-1916)-small.jpg (78.78 KiB) 3064 keer bekeken
Re: Rederij van Ommeren
Anne en Jolly bedankt.
Het lijkt er op dat het V.O. plaatje, m.b.t. de G.H.V. nu wel rond is.
m.v.g., Roy
Het lijkt er op dat het V.O. plaatje, m.b.t. de G.H.V. nu wel rond is.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Rederij van Ommeren
Voor meer foto's van de "Constance Catharina", zie: http://www.shipmotions.nl/RDM/RDM/RDM-006.html.
Mvg, Johan.
Mvg, Johan.
Re: Rederij van Ommeren
Graag gedaan, Anne.
Ik hoop dat ik ooit nog eens zo arrogant kan worden, dat ik kan zeggen:
"RDM-schip? Eerst op de RDM-website kijken!".
Maar zover is het nog lang niet! Veel van wat er nu is (tegen de 5000 foto's), is echter met ook jullie hulp tot stand gekomen.
Mvg, Johan.
Ik hoop dat ik ooit nog eens zo arrogant kan worden, dat ik kan zeggen:
"RDM-schip? Eerst op de RDM-website kijken!".
Maar zover is het nog lang niet! Veel van wat er nu is (tegen de 5000 foto's), is echter met ook jullie hulp tot stand gekomen.
Mvg, Johan.
Re: Rederij van Ommeren
De City Service tankers zijn weer eens in het nieuws, maar van wanneer tot wanneer hebben deze schepen bij Maasvliet gevaren ?.
Hadden ze aanvankelijk ook R'dam op de kont staan ?. En zo ja, tot wanneer dan ?.
Tja, en dan liep ik toch weer tegen enige "vergeten" V.O. tankers aan.
Er is een stoom tanker met hulpzeilen geweest onder de naam "Gallia".
Ook een zeelichter met de naam "Frisia" die ook op de Rijn komen kon. Het staat me bij dat er meer zeeschepen waren waar de naam op IA eindigden. Deze schepen niet te verwarren met met de Rijn- en binnenvaart tankers van V.O. natuurlijk !.
Wie kan hier meer over vertellen ?.
m.v.g., Roy
Hadden ze aanvankelijk ook R'dam op de kont staan ?. En zo ja, tot wanneer dan ?.
Tja, en dan liep ik toch weer tegen enige "vergeten" V.O. tankers aan.
Er is een stoom tanker met hulpzeilen geweest onder de naam "Gallia".
Ook een zeelichter met de naam "Frisia" die ook op de Rijn komen kon. Het staat me bij dat er meer zeeschepen waren waar de naam op IA eindigden. Deze schepen niet te verwarren met met de Rijn- en binnenvaart tankers van V.O. natuurlijk !.
Wie kan hier meer over vertellen ?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Rederij van Ommeren
Misschien bedoel je deze, Roy?
Weliswaar geen stoomtanker... IDNo: 4028143 Year: 1914
Name: GALLIA Type: Tanker
Flag: NLD
Tons: 1113
Builder: Pot
Location of yard: Bolnes
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-9
24 KYODO MARU
Disposal Data:
ac/b (USN) 18.08N/120.35E 6.1.45
Weliswaar geen stoomtanker... IDNo: 4028143 Year: 1914
Name: GALLIA Type: Tanker
Flag: NLD
Tons: 1113
Builder: Pot
Location of yard: Bolnes
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-9
24 KYODO MARU
Disposal Data:
ac/b (USN) 18.08N/120.35E 6.1.45