Scheepswerven in Nederland.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
wkruit (R.I.P.)

Re: Scheepswerven in Nederland.

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

Joost.R schreef:
H & O.jpg
De Haan & Oerlemans. uitgave-1948
Ik ben blij dat er gereageerd wordt op dit topic. Ik ben nu niet echt in staat om er veel aan te doen i.v.m. een paar
dageb cursus in Rtd, maar ik heb nog genoeg in de planning zitten!
W!W

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Scheepswerven in Nederland.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

maar ik heb nog genoeg in de planning zitten!
Wat in het vet zit verzuurd niet Wim, het is een interessant onderwerp.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
wkruit (R.I.P.)

Re: Scheepswerven in Nederland.

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

Na twee dagen afwezigheid ben ik weer thuis. Tijd voor weer een paar Gronger werven!

Scheepswerf Bijholt te Foxhol. In 1983 overgenomen door Damen:
Afbeelding Afbeelding
Aardig te zien dat ze hier de term "sand-sucker" gebruiken. De term "suction hopper dredger" zou toch beter klinken voor een internationale cliëntèle...

In 2010 failliet verklaard, NV Scheepswerf "Foxhol" v.h. Gebr. Muller:
Afbeelding Afbeelding

Grtz W!W
Amphora r.i.p.

Re: Scheepswerven in Nederland.

Bericht door Amphora r.i.p. »

Wim,

Die sand-sucker in aanbouw was de "Schelde" van de Firma Goedhardt uit Dordrecht.

Gr. Cees
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Scheepswerven in Nederland.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik kan wel zien dat je naar een kursus in Rotjeknor bent geweest Willem, de foto's staan er beter op :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
wkruit (R.I.P.)

Re: Scheepswerven in Nederland.

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

Harry G. Hogeboom schreef:Ik kan wel zien dat je naar een kursus in Rotjeknor bent geweest Willem, de foto's staan er beter op :mrgreen:
:-D :-D 8) :-D
zeehond

Re: Scheepswerven in Nederland.

Bericht door zeehond »

de sleepboot borgraaf van adriaan volker op een paar fotos terug is later de frans van kooren geworden daar is het niet goed mee afgelopen zal bij de meeste wel bekend zijn hij staat op de foto voor 350 pk stond 8cyl bolnes in is 400 pk stonden ook in de zusterschepen waarvan de oudenborg nog lang met de bolnes heeft gevaren ik vond het altijd hele mooie boten als je ze op een oor voor een bak zag staan maar toen had je ook nog echte bakkeschippers gr joop
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Scheepswerven in Nederland.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

als je ze op een oor voor een bak zag staan maar toen had je ook nog echte bakkeschippers
EN........Joop verteld verder :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
zeehond

Re: Scheepswerven in Nederland.

Bericht door zeehond »

als je dus voor een baggerbak staat mag het schroefwater nooit op de kop van de bak komen dus een goede bakkeschipper stuurde dus naast het schroefwater dus liep de sleepdraad uit de midden viel de boot lekker op een oor deed het gewicht van de boot ook mee maar slepen is niet meer van deze tijd zullen de meeste wel zeggen. tegenwoordig is het allemaal duwen ook in de bagger is niks leuks aan. maar dat vind ik en ik zal wel ouderwets zijn gr joop
wkruit (R.I.P.)

Re: Scheepswerven in Nederland.

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

zeehond schreef:de sleepboot borgraaf van adriaan volker op een paar fotos terug is later de frans van kooren geworden daar is het niet goed mee afgelopen zal bij de meeste wel bkend zijn p
Bij mij dus niet...
W!W


Plaats reactie