De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ron H
Berichten: 718
Lid geworden op: 15 dec 2005 07:55
Locatie: Minderhout (B)

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door Ron H »

Roy,

Op één na breedste dok op Google Earth gecheck, dat moet kunnen. Er liggen inderdaad twee bulkcarriers naast elkaar in. Ik zeg: doen.

Wat voor een bizarre investering zal dit weer opleveren?

Welk idee zit er achter het schip? Verwijderen van topsides van 72.000 ton !!!! Ik ken ze niet. De zwaarsten lijken mij de float-overs, maar deze zitten ook op maximaal 25.000 ton. De jackets halen dat niet eens. En de TLP's, die drijven zelf gelukkig. Is het schip dan voor de ca 20-30 gravity base structures wereldwijd (GBS) ? Ik ken de markt van het verwijderen van nog niet bestaande constructies blijkbaar nog niet....

Of is het een verzekeringsverhaal. Project alleen te verzekeren en haalbaar indien er een backup vaartuig is (alsof die dan vrij is..) ?
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door leo-shof »

Welk idee zit er achter het schip?

Misschien een beetje over de top in zijn bovenkamer ?
ik zeg maar wat , ik weet het ook niet
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door Roy »

Ik neem toch aan dat mensen die in het absolute topsegment van de offshore mark hun bovenkamer goed gebruiken.
Het lijkt mij van de zotte dat de Heerema'tjes, ondanks felle onderlinge concurentie, zulke onwijs grote investeringen laten leiden door de grootste te willen zijn. Je zou toch denken dat er dan echt een markt voor moet zijn.
Wat betreft het gewicht van de topsites; ik heb begrepen dat naast de topsites ook het jacket direct meegenomen moet worden. Zo komt men misschien aan het beoogde / benodigde lift vermogen. :?: :idea:
Hoe dat dan met die grote betonnen jackets / onderstellen / opslagruimte moet, is me even niet duidelijk. 'k Moet misschien toch nog even doorleren.
Wie heeft dat al gedaan........... :?: :wink: :?: :lol:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
belgonaut

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door belgonaut »

Ahoy,
Die dokdeuren zijn ook geen probleem.
Dat zijn gewoon drijvende afzinkbare pontons die met een paar sleepbootjes op z'n plaats gedrukt worden en volgepompt tot
boven het gewone peil.
Duikers controleren de sponningen, het dok wordt leeggepompt en waterdrukverschil doet de rest.
Volgens gCaptain is de breedte van dat nog te bouwen gevaarte 160 meter, er is dus nog een beetje graafwerk te doen.
Ik zou momenteel ook geen twee dokken naast elkaar weten waar ze boven de scheidingsmuur het tussenstuk kunnen bouwen.
Daewoo is een van de grootste en daar liggen de dokken achter elkaar. Zie overzicht.
http://www.dsme.co.kr/epub/publicize/exploreDSME.do
Grts, Belgonaut.
Ron H
Berichten: 718
Lid geworden op: 15 dec 2005 07:55
Locatie: Minderhout (B)

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door Ron H »

Het Bullwinkle platform in de GOM weegt ca 77.000 ton, incl. jacket, incl. dek, incl. (veel) heibuizen. Maar die laatste blijven voor het overgrote deel in de bodem achter.

De GBS'en wegen gevoegsmatig meer (boven water), maar die kunnen drijvend gemaakt worden. Vooral theoretisch dan....
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.
Bema

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door Bema »

Ik heb ooit eens, ik meen op topic offshore, de vraag gesteld of iemand wist of er er contracten waren voor de Pieter Schelte. Er werd toen nogal meewarig geantwoord dat die er, toen, nog niet waren. Tendens was: "grootheidswaanzin" Inmiddels weten we dat ze de 1e contracten binnen hebben (Brent), dus zo gek zijn die Heerema mannen niet. Ze gaan écht niet zoveel geld (de banken die het financieren trouwens ook niet!) investeren zonder daar een gegronde reden voor te hebben.
Ook als ze een nog groter hefschip gaan bouwen doen ze dat omdat er in de markt vraag naar is, ze zouden wel gek zijn omdat "in the blind" te doen. Ik persoonlijk denk, zeker als ze op een paar van die heftechnieken patent hebben aangevraagd, dat ze goud in handen hebben.
Hetzelfde geldt overigens voor de Balder en de Hermod, toentertijd werd, de andere Heerema, voor gek verklaard. Ik weet uit zeer betrouwbare bron, hij was op het feest waar het gevierd werd, dat er een feest werd gegeven 6 maand nadat ze te werk waren gesteld omdat de bouwkosten terug verdiend waren! Ik denk dat Allseas een binnen 1 a 2 jaar na ingebruikstelling ook zo'n feestje gaat geven!
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dit zijn " grensverleggende schepen"......die kre-eren hun eigen markt!! DAT is het inventieve EN de lef ervan en dat vraagt "visie" ( EN op tijd een banaan! :mrgreen: )
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jolly Sailor

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door Jolly Sailor »

De VS hebben een nieuw militair monsterschip - ‘het duurste ooit’

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/11/13/kij ... rste-ooit/
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Wat las ik "ergens" over een veeeel TE duur Nederlands " nie bang nie scheepie" :roll: geritseld door een stelletje politici die wat speelden met "Other people's Money"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Frans de Lijster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door Frans de Lijster »

Dat zijn maar peanuts bij de Gerald Ford vergeleken.

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )


Plaats reactie