Marineschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Persoonlijk vind ik containerschepen een schitterende lijn hebben.
Maar dan wel door de ogen van een vis gezien.
Of je moet ze gewoon omdraaien natuurlijk. Werkelijk een schitterend lijnen plan........................

m.v.g. Roy

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Lekker doorgaan Bram,

Vooral de snelheid van die jongens spreekt me wel aan :D . Paar koel/vriesruimen er in en moet je eens zien hoe snel we die bananen op de markt zetten :wink:.

Groeten,
Bert de Boer
Bram

Marine

Bericht door Bram »

:D Hallo Kombuisers ,ik heb de boodschap begrepen we gaan gewoon door .

Bij de vorige serie had ik de HOOD neergezet ,hier haar vijand die haar naar de bodem heb geholpen
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Zo dat was dat moet er nog een zooi inscannen,dus tot van de week.
Groetjes Bram
ronny

Bericht door ronny »

Hoi Bram.

Zal die mappen van het weekend ook eens voor de dag pakken en er wat op zetten 3 mappen tot de nok toe vol met die platen.
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Omdat een oom van mij de gehele oorlog op de Tromp heeft gevaren
had ik ondersttand boek voor mijn verjaardag gevraagd.
Het is een prachtig boek met veel informatie maar tot mijn
teleurstelling staat er geen bemanningslijst in.
Zou deze nog boven water te halen zijn?
Gr. Arie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Twee oudjes op een aanzichtkaart

Afbeelding
Afbeelding

Gerrit
Groetjes Gerrit.
Bram

Marin

Bericht door Bram »

:D Hoi Ronny ,Uit de kunst man, hoe meer hoe liever.
Groetjes Bram :D
P.S Ik had je net gemist Arie,vandaar de ps,maar uiteraard is de Nederlandse marine ,hier op deze Topic natuurlijk heel erg welkom want daar heb ik echt niks :oops: van. Bemanningslijsten heb ik niet,omdat ik nooit bij de Marine heb gezeten{wel af en toe een nachie in Buenos Aires,als ik de weg kwijt was}geef ons maar meer van je oom.(Tof)
P.sGerrit en dat geldt voor onze hof fotograaf natuurlijk ook
Groetjes Bram :D
Gebruikersavatar
john.marlit
Berichten: 1339
Lid geworden op: 22 jul 2004 17:18
Locatie: zwartsluis

Bericht door john.marlit »

Bram ,Waarom klikt het niet zo tussen de koopvaardij en de marine,ik als baggerboer merk dat regelmatig op dit forum ,maar ja ikke niet weet nie,maar als ik zo eens hoor hoe het er bij die grote maatschapijen aan toe ging met uniformen rangen en standen dan was daar niet zoveel verschil met de marine denk ik dan in al mijn onwetendheid,mischien kun jij als oud zeeman mij dat een beetje uitleggen.

Trouwens in mijn ogen zijn die kruisers en zo best mooi gelijnde schepen echt op snelheid gebouwd,ondanks die zware bepantsering,er werd natuurlijk niet op een pk tje of wat gekeken.

Gr John M
Gr John M

Om de duit en de fluit draaid de hele kluit.
Bram

Marine

Bericht door Bram »

:D Hallo Johnie boy, Ik zal proberen om je een antwoord te geven op de vraag.
Tja het is eigenlijk heel simpel en toch moeilijk uit te leggen,zonder dat je andere mensen voor hun kop stoot,het heb een heleboel te maken met Uniform,dus rangen en standen opleiding en manier van werken,bij de marine was een ander soort dicipline strakker dan op de koopvaardij en helemaal de Kustvaart of de bagger,en de beoordeling daarvan door hogerhand zullen we maar zeggen,wij waren in mijn ogen althans, vrijer om beslissingen te nemen,naar inzicht en goed zeemanschap en je kan nou eenmaal niet alles via het boekje doen.om het simpel te zeggen,het is net zoiets als wat je vroeger had tussen Dek en machinedienst,alleen tussen koopvaardij en Marine werd het niet zo luchtig opgevat vandaar dat het altijd een soort concurentiestrijd was ,je kan het wel;; ik ben beter dan jij ,ja nee ja nee,helaas kan ik het niet beter uitleggen,want er kwam een hoop gevoel bij te pas,en als ik nu terug zie op mijn vaartijd dan denk ik tjonge tjonge wat konden we {allebei de partijen,toch lekker kinderachtig doen}
een beetje simpel uitgelegd mischien,maar wie het weet mag het zeggen
GroetjesBram :D
Gerard,

.

Bericht door Gerard, »

Ahoy John en Bram. Bram: Heel raak gezegd, ,,zonder iemand voor z`n kop te stoten``. Dat klopt, de echte reden kan wel tactisch aangevoeld worden, maar niet verteld. Het is wat Bram zegt: ,,Kinderachtig doen``, (geweest dan, we zijn volwassen geworden....) Mensen van de Marine zijn ook wat mij aangaat gewoon welkom, ook zij hebben een hoop meegemaakt en te vertellen. Vr.gr.gerard.


Plaats reactie