Tewaterlatingen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Hannes »

Mooie video die Jan daar aangereikt heeft, prachtig!
Daaruit blijkt dat we naast de weersituatie ook nog problemen met de plaatselijke "sterke arm" hadden, men kan die agent op de achtergrond duidelijk horen kraaien.
Ik stond ook in dat rietveld, mijn favoriete spotplek, en heb daar al meerdere tewaterlatingen meegemaakt.
Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat men daar weg gejaagd werd, de reden daarvan is mij niet helemaal duidelijk.

Als men daar in de toekomst niet meer mag fotograferen wordt het moeilijk om foto's van de tewaterlatingen bij Ferus Smit in Leer te maken, veel uitwijk-mogelijkheden heeft men daar niet.
Eventueel zou het gebied bij de sluis een optie kunnen zijn, eens kijken hoe het er daar uitziet.
Stuur em maar naar Wagenborg. Kunnen ze em inlijsten en in de messroom hangen.
Die foto mogen ze wat mij betreft hier vanaf dit forum gratis downloaden.
Mocht er behoefte bestaan, zijn de orginele foto's ook in groter formaat (2560 x 1920 pix) gratis verkrijgbaar.
Op mijn foto's zit geen copyright, ik stel ze voor iedereen vrij ter beschikking.

Groeten, Hans.

Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Tewaterlatingen

Bericht door lp »

:wink: Jammer dat Beatrix stopt. Ze was ook zeer goed in het dopen van schepen en zelf ook een verdienstelijk schipper. Ik heb begrepen dat het dopen van schepen geen mannen aangelegenheid is en alleen is voorbehouden aan vrouwspersonen, die een elegante hoed dragen. We hoeven er dus niet bang voor te zijn dat we (met alle respect) onze toekomstige koning, flessen champagne tegen schepen aan hoeven te zien gooien, maar dat dit door koningin Maxima zal worden gedaan.

Afbeelding
quo vadis
Bert (R.I.P.)

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Bert (R.I.P.) »

We hoeven er dus niet bang voor te zijn dat we (met alle respect) onze toekomstige koning, flessen champagne tegen schepen aan hoeven te zien gooien, maar dat dit door koningin Maxima zal worden gedaan.
Ben ik allesbehalve zeker van, bij de doop van de "KROONBORG" (15-9-1995) welke gedoopt zou worden door twee jonge dames, mislukte de doop tot twee maal toe. Prins Willem Alexander die hierbij ook aanwezig was werd ongeduldig, greep de fles en doopte het schip. Eén en ander werd later uitgelegd als "spontane hulp" , maar denk zelf dat ie zo snel mogelijk naar huis wou.

Gr Bert.Romeling
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Tewaterlatingen

Bericht door lp »

:lol: :lol: Hoe is het met de Kroonborg afgelopen :?:
quo vadis
Bert (R.I.P.)

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Heeft er niet onder geleden :wink: en vaart nog steeds het water dun.

Foto: "KROONBORG" aankomst Delfzijl (Juli 2012).

Bert.
Afbeelding
gert2012

Re: Tewaterlatingen

Bericht door gert2012 »

[quote="Bert"]Heeft er niet onder geleden :wink: en vaart nog steeds het water dun.

hier nog een mooie tewaterlating, zo doen ze dat in Brazil:
http://www.isaris.nl/ppm/dredging/index ... k3kg38NK4s
Bert (R.I.P.)

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Tewaterlating "EXEBORG" bij de werf Kon Niestern Sander te Delfzijl, op vrijdag 17 mei 2013 tijd 12.00 uur.

Bert.Romeling.


Afbeelding
Bert (R.I.P.)

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Tewaterlating "ARKLOW BANK" bij de werf Ferus Smit te Westerbroek, op vrijdag 15 November 2013, tijd 14.00 uur.


Bert.Romeling.

Afbeelding

Foto : Ferus Smit.
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Drentenier »

... en daar gaat ie dan.
Bijlagen
DSC02000.JPG
DSC02000.JPG (177.96 KiB) 11049 keer bekeken
DSC02002.JPG
DSC02002.JPG (190.12 KiB) 11049 keer bekeken
Groet,
Hans
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Tewaterlatingen

Bericht door Hannes »

Morgen 18-12-2013 omstreeks elf uur wordt de Reggeborg bij Ferus Smit in Leer te water gelaten.
Bij de laatste tewaterlating werden wij door de "sterke arm" weg gejaagd.
Toch wil ik morgen proberen wat plaatjes te schieten.
Voor de veiligheid heb ik vandaag al een plaatje van de Reggeborg gemaakt.

Groeten, Hans.
reggeborg.jpg
reggeborg.jpg (253.13 KiB) 10809 keer bekeken


Plaats reactie