Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
JPB

Zeesleepboot Holland -Radiohut

Bericht door JPB »

Op m'n vraag om gegevens / schema's van de ITT-Marine zender, die we in de radiohut aan boord van de historische Zeesleepboot Holland hebben staan,heb ik inmiddels wat gegevens binnen.
Na een verwijzing naar de site van Seefunker vond ik daar de foto's en gegevens van de DEBEG type ST1400,die weer was gefabriceerd bij Schwedische Standard Radio&Telefon AB.
Met deze gegevens kan ik nu weer verder zoeken.
JPB's Site is wat uitgebreid met een nieuwsfeiten rubriek over de Holland.
Op het volgende URL:
** http://members.home.nl/j.p.biersteker/ **
is e.e.a. te vinden.
Veel kijk- en luisterplezier.
Hans Biersteker

Herman Heijkoop

Reunie RH Radio Officieren school Amsterdam Klas76

Bericht door Herman Heijkoop »

Gezocht, ex-leerlingen van de Radio Holland school te Amsterdam welke in 1976 met hun studie zijn begonnen (Klas 76).

We hebben het voornemen om een reunie te organiseren medio mei/juni 2006 daar het dan 30 jaar geleden is dat we met onze studie zijn begonnen.

Wij zijn nog op zoek naar de volgende personen:
Joost Bergsma,
????? Jans(s)en (niet op de foto),
????? (de) Mol (niet op de foto),
Alex Romijn,
Nico Langeraad,
Marten Smidtman


Neem contact op met Herman Heijkoop h.heijkoop@hccnet.nl
http://home.hccnet.nl/h.heijkoop/reunie.htm

Afbeelding
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Daar had ik bij kunnen zitten in dat klasje, ik wou toendertijd marconist worden maar mocht het van m'n Pa niet (hij won dus..) Was dit nou een van de laatste opleidingen of ging het nog een paar jaar door ?

m vr groet, Leo.

PS: heeft iemand nog het Labskous recept van Kees Bloemkool op de pc staan ? Heb me eigen het rambam ernaar gezocht maar ik ben het kwijt.
Bij voorbaat dank !
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Bericht door Ton Pekel »

Het recept van Kees Bloemkool heb ik ook niet meer
Wel een recept uit "zeemanskost"
Misschien kan je daar wat mee Leo

Labskous.
1-1½ kilo uien, 1-1½ kilo aardappelen, 1 blikje cornedbeef, 250 gram vetspek in blokjes,
eventueel overgebleven vlees in blokjes gesneden, piccalilly, zure augurken, peper, zout
kruidnageltjes, wat nootmuskaat en een laurierblaadje.
Bereiding:
Spek zachtjes uitbakken. Aardappelen koken en uien smoren.
Na circa 20 minuten aardappelen, uien en de cornedbeef stampen, op smaak brengen met peper,
zout piccalilly, en het spek alles tot een lekkere smurrie stampen.
Serveren met in reepjes gesneden zure augurk en een kuiltje met pittige jus
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Dankiewel Ton,

was eigenlijk op zoek naar Kees B. met z'n: "en niet zo'n klein kut pannetje" etc, maar deze is ook nooit weg mooi om morgen uit te proberen!

m vr groet, Leo.
Kees Bloemkool

Bericht door Kees Bloemkool »

Hallo Manne,
Kees ziet dat Leo op zoek is naar mijn receppie.
Dat vindt Kees leuk om te hore!
Ik hept het op mijn leptoppie staan, dus hier kompie weer.
DE BALLLUUUUHHHHHHHHHHHHHHH

Hallo Manne,
Kees hept heel wat labscousies achter ze kieze.
Ze benne inderdaad allemaal net effe anders, de ene kanebraaier of de andere, dat scheelt een slok op een neut.
Maar die Kome loopt een beetje te zeike, want labskous mot je in een grote pan klaarmake en niet in zo'n klein kutpannetje.
Hier dus het recept van Kees:
Voor 12 persone
Scheur een groot blik cornetbief ope en pleurt dat met een pakkie boter in de braadpan.
Intusse heb je de piepers gejast en goed gaargekookt.
In die braadpan gooit je nou bij de cornetbief de gesneje prei en een fijngesneje winterpeen.
Nou effe die handel lekker late suddere af en toe een beetje doorroere en zelf een neut pakke.
Dan de hele handel in die grote bak gooie en nogmaals effe lekker miksen.
Gesneje augurrekies en zure uitjes erbij.
GEEN Amsterdamse uien!
Plakkie kaas erbove ken ook, hep met een kok gevare, die zei dat dit er een extra kasjet aan gaf en een andere kok zei: ben je helemaal van de pot gerukt? kaas op de labskous?
Maar manne, deze handel in de bak deponere met een pakkie boter erbove op en peneermeel, je ken ook oud brood verkruimele, want paneermeel is iets wat die walslurpen tegenwoordig daarvoor gebruike.
En as het van bove een mooi bruin korsie hept kenne we gaan hachelen.
Mahlzeit!
De Balluuhhh
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Dat is 'm helemaal Kees, dankiewel voor de moeite !

Wist trouwens niet dat jij een leptoppie had, eentje met een uitklapbaar toetsenboord en extra grote toetsen voor die dikke vingers van je :D :D
Geintje Kees, doe je iemand een plezier en dan gaatie je nog uit staan lachen ook :oops: In de volgende keilewinkel ben ik aan de beurt..

m vr groet, Leo.
Bob22

Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door Bob22 »

Wordt het niet tijd dat wij, telegrafisten van de Christelijke Nederlandse Koopvaardij, om met de directeur van RH school te spreken ook een eigen topic gaan beginnen. Uiteraard zijn de vonkentrekkers van de heidense maatschappijen ook welkom. (Dit alles uiteraard met toestemming van de hoge druk)
Ik zie vooral die vetpriesters met het plaatsen van foto's van grote brokken ijzer, waar veel kabaal uitkwam en nog heet waren ook.
Ik ga eens in mijn archiefje spitten of daar nog wat van Radiostations aanwezig zijn.

mvg

Bob
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

ok ex ORFB
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding

Dit oud zooitje had de callsign PCWI, nog mee gewerkt tot in 1981.


Plaats reactie