Mooie Coastertjes
Re: Mooie Coastertjes
De Seven Seas heeft heel wat namen versleten voordat ze naar de sloop ging.
Wat te denken van Bulbul? IDNo: 6903333 Year: 1969
Name: SEVEN SEAS Type: Cargo ship
Flag: NLD DWT: 2219
Builder: Harlingen S&R
Location of yard: Harlingen
86 WORLD PEACE - 91 GALSEAS - 95 AGIOS ANDREAS - 96 AGIOS ANDREAS AR 1 - 98 KHARI - 00 JHON II - 01 SEA WAVE I - 01 AMAZE III - 03 BULBUL - 03 SPIRIT II - 03 FATEMA - 04 PUMMY STAR - 06 STONNY
End: 2006
Wat te denken van Bulbul? IDNo: 6903333 Year: 1969
Name: SEVEN SEAS Type: Cargo ship
Flag: NLD DWT: 2219
Builder: Harlingen S&R
Location of yard: Harlingen
86 WORLD PEACE - 91 GALSEAS - 95 AGIOS ANDREAS - 96 AGIOS ANDREAS AR 1 - 98 KHARI - 00 JHON II - 01 SEA WAVE I - 01 AMAZE III - 03 BULBUL - 03 SPIRIT II - 03 FATEMA - 04 PUMMY STAR - 06 STONNY
End: 2006
Re: Mooie Coastertjes
Wat te denken van Bulbul?
-----------------------------------------------Bulbul
------------------------------------------------
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 18 dec 2006 21:00
- Locatie: Den Helder
Re: Mooie Coastertjes
Jos
Even een vraag m.b.t tot de Levensau. Bij de gegevens zie ik staan brt 1200 ton, dwt 1898 ton. Ik heb altijd gedacht dat de "oude" tonne maat voor coasters om en nabij de 500 ton lag.
Is de Levensau nog onder de categorie coasters thuis te brengen? Zo maar een zondagmiddag vraag,
Groeten uit Nieuwediep
Peter Noppeney
Even een vraag m.b.t tot de Levensau. Bij de gegevens zie ik staan brt 1200 ton, dwt 1898 ton. Ik heb altijd gedacht dat de "oude" tonne maat voor coasters om en nabij de 500 ton lag.
Is de Levensau nog onder de categorie coasters thuis te brengen? Zo maar een zondagmiddag vraag,
Groeten uit Nieuwediep
Peter Noppeney
Kennis is macht, karakter is meer.
Re: Mooie Coastertjes
In 1960 was het geen coaster, Peter.
Later zijn de grenzen verlegd en werd het de 75-metergrens.
En tegenwoordig zijn er weer andere regels, dus iedereen beschouwd dit formaat schepen nu als coaster.
Later zijn de grenzen verlegd en werd het de 75-metergrens.
En tegenwoordig zijn er weer andere regels, dus iedereen beschouwd dit formaat schepen nu als coaster.
Re: Mooie Coastertjes
Ik weet niet precies wanneer die 75-metergrens is ingesteld, maar dit schip voldoet zo te zien aan deze eis.
IDNo: 6407559 Year: 1963
Name: ANITA VON BARGEN:
Type: Cargo Flag: DEU
Tons: 999 DWT: 2052
Length overall: 75.2
LPP: 68.3 Country of build: DDR
Builder: Neptun VEB
Location of yard: Rostock
[L as BARI III] - 76 NORDSUND - 79 GIRONDA - 96 AL HAJ FADEL - 00 HAJ FADI - 09 HAJ OMAR
BU Aliaga 1.2.10
© David GallichanIDNo: 6407559 Year: 1963
Name: ANITA VON BARGEN:
Type: Cargo Flag: DEU
Tons: 999 DWT: 2052
Length overall: 75.2
LPP: 68.3 Country of build: DDR
Builder: Neptun VEB
Location of yard: Rostock
[L as BARI III] - 76 NORDSUND - 79 GIRONDA - 96 AL HAJ FADEL - 00 HAJ FADI - 09 HAJ OMAR
BU Aliaga 1.2.10
Re: Mooie Coastertjes
Denk zo rond '77 Jos daar de Jan Willem serie toen gebouwd ging worden op die 75 mtr eis met al in het achterhoofd dat ze verlengt zouden worden naar de volgende eis. Ze zijn toen ook in '83 met 16 mtr verlengt.
Maar iedereen had daar zo z'n eigen omschrijving van . Op de Eva Danielsen ( 75 mtr) waarschuuwde de loods het binnenvaart verkeer per VHF met de opmerking...pas op, ik ben die grote kuster, wat iedereen direkt begreep .
Groeten,K.Brouwer
Maar iedereen had daar zo z'n eigen omschrijving van . Op de Eva Danielsen ( 75 mtr) waarschuuwde de loods het binnenvaart verkeer per VHF met de opmerking...pas op, ik ben die grote kuster, wat iedereen direkt begreep .
Groeten,K.Brouwer
Re: Mooie Coastertjes
Inderdaad Koert, Spliet kwam toen met die onooglijke badkuipen van meer dan 6000 ton, zoals de Bickersgracht.
De B-schepen. IDNo: 7929645 Year: 1981
Name: BICKERSGRACHT Type: Cargo ship
Flag: NLD DWT: 6195
Length overall: 80.2 LPP: 74.9
Country of build: JPN
Location of yard: Shimizu
99 VALMIN - 01 ORION B. - 06 BICKERSGRACHT - 07 ARCTIC WIND
De B-schepen. IDNo: 7929645 Year: 1981
Name: BICKERSGRACHT Type: Cargo ship
Flag: NLD DWT: 6195
Length overall: 80.2 LPP: 74.9
Country of build: JPN
Location of yard: Shimizu
99 VALMIN - 01 ORION B. - 06 BICKERSGRACHT - 07 ARCTIC WIND
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14378
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Mooie Coastertjes
Weet je wel zeker dat dit een Spliethof boot is Jos?, die hadden toch vroegaah altijd het Plimsolmerk op de schoorsteen. Dit fraaie jacht heeft een Plimsol merk op de romp, dus kan het geen Spliet boot zijn , of hebben ze dat veranderd sinds ik aan deze kant van de plas woon
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Mooie Coastertjes
Ongetwijfeld zullen er Splietliefhebbers zijn die deze B-schepen wel mooi vinden, we lagen in 1979 met de Inger van W&B ergens in Finland voor een B-boot en vond toen dat de verhoudingen volledig zoek waren van een schip van 75 meter lang en 6200 ton Dwt.
Hier een B-boot die ik wél mooi vind, al is het alleen maar vanwege dat spitse neusje. IDNo: 5053935 Year: 1950
Name: BROUWERSGRACHT Type: Cargo ship :
Flag: NLD Tons: 498 DWT: 837
Builder: Bodewes, G. & H.
Location of yard: Martenshoek
64 BEURSPLEIN - 65 ILSE SUHR - 75 GEORGIOS B.
sank in tow 48.56.08N/3.11.04W 14.12.75 [Guernsey-Volos, scrap iron]
Hier een B-boot die ik wél mooi vind, al is het alleen maar vanwege dat spitse neusje. IDNo: 5053935 Year: 1950
Name: BROUWERSGRACHT Type: Cargo ship :
Flag: NLD Tons: 498 DWT: 837
Builder: Bodewes, G. & H.
Location of yard: Martenshoek
64 BEURSPLEIN - 65 ILSE SUHR - 75 GEORGIOS B.
sank in tow 48.56.08N/3.11.04W 14.12.75 [Guernsey-Volos, scrap iron]
Re: Mooie Coastertjes
Kennen jullie de Noordzee of de Oostzee van Noordlijn-Equator ?
Bijna 10.000 T laadvermogen, en een diepgang van bijna 10 m....
Een KHV-schip, 75m tussen de loodlijnen....
Was op die Noordzee een tijdje 'vaste hwtk'......
Wát een gedrocht was dat....!
PS de hfdm was ca 4000 pk, maar op 2500 pk begrensd
Ook nog héél wat mee meegemaakt, maar dat staat elders....
Bijna 10.000 T laadvermogen, en een diepgang van bijna 10 m....
Een KHV-schip, 75m tussen de loodlijnen....
Was op die Noordzee een tijdje 'vaste hwtk'......
Wát een gedrocht was dat....!
PS de hfdm was ca 4000 pk, maar op 2500 pk begrensd
Ook nog héél wat mee meegemaakt, maar dat staat elders....
- Bijlagen
-
- noordzee Durban 18.JPG (205.11 KiB) 2197 keer bekeken
-
- noordzee Alblasserdam 2c.JPG (277.67 KiB) 2197 keer bekeken
-
- Noordzee-ruim- en tankplan.jpg (533.61 KiB) 2197 keer bekeken
-
- Noordzee Sydney.jpg (245.73 KiB) 2197 keer bekeken
Oost, west...ook best