Oude foto

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Oude foto

Bericht door cor »

Als het een schip van Nievelt Goudriaan was zou het best wel eens
de Alcor geweest kunnen zijn zie foto welke ik bij de topic Nievelt gecopieerd heb.
Dit schip had ook een tussendek en er is ook zo'n spijker voor ophalen en vieren
van de sloep.
Het schip had lucht kokers waaraan de laadbomen aan zaten

Cor Boer
Bijlagen
Alcor 1.jpg
Alcor 1.jpg (38.65 KiB) 12522 keer bekeken

Jos Komen (R.I.P)

Re: Oude foto

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De combinatie tussenruim met laadbomen voor de schoorsteen doet me aan dit type denken: de Bussum 1917.
Maar dat was een schip van Vinke Amsterdam, dus die komt niet in aanmerking. :wink:
Bussum 1917.jpg
Bussum 1917.jpg (33.26 KiB) 12510 keer bekeken
En dit allemaal naar aanleiding van het 50-jarig jubileum? van een oude hoofdmachinist, die er wel uitziet alsof hij veel in het zonnetje zat. :)
Toespraak van Neptunus en de tweede heeft onder dat gewicht aan tafel ook nog een lange speech klaarliggen.
"50 jaar geleden begonnen als zevende machinist op een zeiltanker" of zoiets. :lol:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Oude foto

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De ALCYONE zou het misschien kunnen zijn. :wink:
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Oude foto

Bericht door Jaap5 »

Zijn het wel gewichten op tafel? Er wordt niet gerookt. Het lijkt veel op voor die tijd heel normaal dat het kwispedoors zijn , Voor de jongeren onder ons. Iemand die pruimtabak pruimde moest z'n overtollig speeksel en ook wel zijn pruim kwijt Meestal had dan zo'pruimer een zelf gemaakt mooi rood koperen doosje met een dekseltje er op,en die nam hij overal mee naar toe. Zeker als er een borreltje aan te pas kwam, Nou die bakjes worden kwispedoors genoemd. In mijn geboortedorp woonden toen ik nog klein was en dat is heeeeeeel lang geleden nog al wat oude vissers. Als het op handje schudden aan kwam.bv met oud n nieuw, moest je er op verdacht zijn dat je niet ineens een natte tabakspruim in je handen geschoven kreeg. Groeten Jaap5
shipwis
Berichten: 602
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:19
Locatie: rotterdam

Re: Oude foto

Bericht door shipwis »

Jaap5 schreef: Als het op handje schudden aan kwam.bv met oud n nieuw, moest je er op verdacht zijn dat je niet ineens een natte tabakspruim in je handen geschoven kreeg. Groeten Jaap5
ahoi, Jaap5,
mijn opa was zo'n viezerik, gètver,
grtzzz, pete
Als woelig water tot rust komt,
wordt het langzaam helder.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Oude foto

Bericht door gerard tenerife »

mijn grootvader pruimde dus ook,Javaanse jongens dacht ik, (rookte ook pijp en sigaar) als zijn pruim wat smakeloos begon te worden, deed hij er peper op (hij werd 94) Hij had een mooie koperen pot als kwispeldoor, stond netje tussen de kachel en "zijn" stoel. Op mijn eerste schip de Amstepark in 1955 als dekjongen, werd er ook door de oudere nog gepruimd, Oome Jan mijn zeevader al goed in de 60 toen, pruimde ook. Waarom weet ik niet maar hij sliep in de boven kooi en ik beneden en als ik in bed lag kwam er ergelmatig wat langs mijn hoofd vliegen, keurig in de kwispeldoor. :shock:
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Oude foto

Bericht door Bob R.I.P. »

In USA is het bij de baseballspelers gebruikelijk om met een enorme pruim tabak in de mond te spelen. Blijkbaar smaakt het.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Fluks
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Oude foto

Bericht door Fluks »

Ik moest voor mijn opa wel eens een pakje BZ halen,als hij op de leugenbank zat.Het was altijd rendabel,vanwege het wisselgeld.Thuis tufte hij altijd in de kolenla.Hij lag eens 3 weken in het ziekenhuis,eer de verpleegsters door hadden,dat hij pruimde.Dat vonden wij erg knap.Groet,Arie.
zeehond

Re: Oude foto

Bericht door zeehond »

was het geen bzk moest ik ook halen gr joop
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Oude foto

Bericht door Drentenier »

Deze? :-D
Bijlagen
icoon.jpg
icoon.jpg (8.35 KiB) 8809 keer bekeken
Groet,
Hans


Plaats reactie