Drank en vrouwen...

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door Harry G. Hogeboom »

maar drank en vrouwen komen daar in de verhalen niet voor.
Daaaar zet ik toch een twijfelend ?? achter :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 121
Lid geworden op: 31 mar 2009 22:41
Locatie: Vreeswijk

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door Janna »

Ik wil nog verder gaan Harry - daar kan ik zonder enige twijfel niet juist achter zetten. :mrgreen:

Drank uiteraard niet tijdens, en voorafgaand aan-, het werk.
Maar daarbuiten wordt er best wel eens een biertje gedronken. Wat dat betreft verschillen zeelui en luchtlui niet zoveel.

En zeker vrouwen is een heel ander verhaal...
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door rspeur »

Volgens mij staan er nog wat mooie verhalen op het SMN topic, o.a. van Willem Oldenburg.
In ieder geval na begin 2010.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door K.Brouwer »

Inhakend op het verhaal van Koosn.

Bij Sao Francisco do Sul ging een bel rinkelen.Ben daar ruim 10 jaar na Koos eens geweest met de Laura Christina.Uiteraard tonijn laden.

Die havenstad was ondertussen opgeschaald naar de "normale" Brazzo haven dus daar valt niet zoveel over te vertellen :wink: .

Wel over een Surinaamse matroos welke al vlak voor z'n pensioen zat en een prachtige grijze krullenbol had. Een z.g.n. echte Oom Tom.

Zo rond de middag kwamen we aan op het loodsstation dus zat het er al dik in dat die dag na meren er niet meer gewerkt zou worden.
Dat klopte dus, en een lijstje met geldopname ( in USD) ging rond en om 17.00 kon iedereen z'n stapcenten bij mij komen ophalen,tekenen bij het kruisje 8) .

Het duurde nogal een poos voordat die Surinamer kwam opdagen ( ver voorbij 17.00) en net toen ik hem wilde vragen waarom hij zo laat was zag ik het...hij had een keurige bos pikzwarte krullen gekregen :mrgreen: .

Groeten,K.Brouwer
Gebruikersavatar
Sparkymul
Berichten: 526
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:14
Locatie: Warder

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door Sparkymul »

Mannen,

Correctie op mijn eerdere berichtje...

In de luchtvaart komen zeer zeker de verhalen van drank en vrouwen voor. Ik ging hier even de mist in...

Sparkymul
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10600
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door jdbvos »

Hadden die niet de "Five-mile-high-club" ? :-D
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hadden die niet de "Five-mile-high-club" ?
Ooooit...vroegaaah in de vorige eeuw was ik onderweg van Johannesburg naar Brussel in een Sabena kist ( was dat een DC8...zo'n grote met 4 karren toendertijd?? :oops: ).....aaahwel ik kan me nog 2 dingen herinneren van die vrij lange rit Zuid-Noord over donker Afrika in de nacht, met af en toe een " Kampvuurtje bij de Evenaar" in de zwarte duisternis beneden als je uit het raampie keek, de zon kwam op tegen de tijd dat we boven de Sahara waren en het uitzicht op de Noordelijke Afrikaanse kustlijn en de Midditeraneee zo Blauw zo Blauw van Toontje Hermans was indrukwekkend en facinerend.

De andere herinnering was...ergens boven de Congo....iedereen lag te pitten of te sluimeren en ik had een goed plekkie op 3 stoelen helemaal achterin..........eeen van de buschauffeurs scharrelde naar achteren tesamen met een stewardesje en verdwenen gezamelijk achter dat gordijntje van dat Kombuissie, waarschijnlijk " special service" van de cabin crew om een vers bakkie koffie te gaan zetten :lol: Toen die knakker weer achter dat gordijntje te voorschijn kwam wassie druk bezig om z'n witte hempie in de broekriem te frommelen.........hattie zeker gebruikt om de koffiekoppies me af te drogen :mrgreen: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Misschien wordt het reptielenbrein wel extra actief hoog in de lucht. :) (Zie topic oorlogsherinneringen in ruim 7).
In 1971 vloog ik met een DC-8 Combi van Swiss Air van Kloten naar Karachi, mijn eindbestemming was Chittagong, op de Voorne van Triton.
Zo'n combi is half vracht half passagiers, dus we zaten wel erg krappies.
Naast mij zat een in mijn ogen oudere vrouw van een jaar of 40.
Zelf was ik toen 26.
Om niet off topic te raken...we zaten allebei lekker te borrelen en toen overal de lichies gedempt werden om een tukkie te bouwen werd ze opeens heel opgewonden, en dat allemaal op die krappe stoeltjes. :wink:
Het bleef verder bij vrij worstelen met de kleren aan in die krappe ruimte en op een goed moment gingen we toch maar pitt'n.
De volgende ochtend na de landing speelde ze weer de ongenaakbare dame. :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door Harry G. Hogeboom »

na de landing speelde ze weer de ongenaakbare dame
Het arme mens werd ontnuchterd " In het scherpe en heldere tropische daglicht" :mrgreen: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Drankenvrouwen_zps5512085a.jpg
Drankenvrouwen_zps5512085a.jpg (43.33 KiB) 358 keer bekeken
Drank en vrouwen is altijd al een probleem geweest, getuige bovenstaand bericht uit 1938... :shock:
Met een vrachtauto naar het politiebureau. Zal wel een heel dik oud wijf zijn geweest. :-D


Plaats reactie