Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
BaCo

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door BaCo »

Afbeelding

Ik kan het niet goed zien, maar ben jij dat helemaal links zittend, Bart de Goeij?
Was in 1977 a/b van de Tempest.
Foto geleend van facebook pagina, ex Wijsmuller schepen.

Wie is wie voor degene die nog meer namen weet?

Gebruikersavatar
Bart the second
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 mar 2006 16:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Bart the second »

jessus Baco,

Dit is een schot in de roos. Ik wist dat deze foto bestond en ben heel blij dat je hem geplaatst hebt, want ik heb hem niet...nu wel.
geweldig!!!

van links naar rechts staand!
Tjerk Tjeerde 2e wtk
Dirk van Bruggen 1e wtk
Ron Huizer matroos og
Egbert Kranghand elek
Achter het hoofd van de volgende en het hoofd weet ik niet meer
daarnaast een olieman en het jongetje
dan hurkend van links naar rechts:

Ik zij de gek, dus Bart de Goeij assistent wtk
Cor Nell rip! als 3e wtk
Jackie Tjoe als leerling stuurbeest
ubachs een matroos en nog een jongetje
ik ga ontzettend nadenken en dromen :)
meestertje....ik zeg het en ik blijf het zeggen in alle gevallen.
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update website Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Op de site van Bureau Wijsmuller - http://bureau-wijsmuller.nl/ - is vandaag de geschiedenis, voor zover bekend, van de "Stentor" 1958 – 1981 geplaatst.

http://bureau-wijsmuller.nl/?O-S/Stentor_1958_-_1981

In totaal staan er 21 kantjes, A4, met gegevens van sleepreizen en werkzaamheden online.

Ook de foto's zijn bijgewerkt, en er zijn een aantal schitterende foto's geplaatst.

Jammer genoeg zijn er een aantal jaren waarover helemaal niets bekend is qua sleepreizen of andere werkzaamheden.

Ik kon niets meer vinden, maar misschien komt er nog informatie binnen van mensen die hebben gevaren op de "Stentor".

We gaan even op een andere toer we gaan verder met zware lading schepen de Super Servant's.

Ik bezit relatief gezien vrij weinig materiaal van en over de Super Servant's.

Ik hoop dat er na deze aankondiging nog foto materiaal en of informatie binnen komt van en over de Super Servant's want er ontbreekt een hoop informatie.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. nog even het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de S komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de S die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles wat binnenkomt wordt geplaatst.

Groet,

Piet Voorburg
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Zoals in het vorige bericht aangegeven ben ik druk doende met de "Super Servant 1" en dan heb ik teksten staan, waarvan ik helaas niet de herkomst heb opgeslagen.
Dus nu ben ik op zoek naar informatie.

Dit is de tekst:

Vermoedelijk heeft de "Super Servant 1" problemen met de hoofdmotor.
Het betreft een overhaal op Gibraltar op de Super Servant 1, superintendent was Jan Zaagman.
Die overhaal is onder mijn leiding gedaan, Na mij is er iets met een drijfstang gebeurd, en daar is een monteur bij geweest.
Die heeft geconstateerd dat er een drijfstang niet vast heeft gestaan, de tijd weet ik niet meer ,maar het was maanden na de overhaal.
Daarna schijnt er een grote schade te zijn geweest,(na ongeveer 1 jaar na de overhaal) waarbij zelfs de cil balk van zijn plaats gedrukt is.
Op mijn vraag wat er gebeurd is hoorde ik iets over los staande drijfstangen, ik mocht niet naar boord en een andere monteur schijnt het opgelost te hebben maar ben nooit achter de reden van de schade gekomen.
Als een drijfstang of meerdere stangen niet goed vast staan draait dit niet lang laten we optimistisch zijn een dag, maar dan gaat het toch wel mis.

Wat ik weet is dat de "Super Servant 1" wat vaker problemen heeft gehad met de motoren, er zijn pracht foto's van.
Maar weet iemand in welke tijd dit stukje geplaatst kan worden?

Groet,

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
Bart the second
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 mar 2006 16:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Bart the second »

Tja piet,

de super had twee hoofdmotoren, dus welke?
moeilijk verhaal verder.
Een trunkmotor zoals de swd tm 410 heeft geen drijfstangen maar zuigerstangen. Het is ook prettig als er wat meer info in het bericht staat, zoals jaartal enz. Begrijp nog steeds en sjapoo daarvoor dat je alle info wil krijgen! Echetr ik ben wel voor het echte verhaal!

groets
bart
meestertje....ik zeg het en ik blijf het zeggen in alle gevallen.
johan dijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2012 13:30

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door johan dijk »

heren de cycloop was al zwaar beschadigt, toen hij nog de telco commander heete bijna afgeborreld in noorwegen. en een stern trawler midscheeps binnen gevaren in Bilbao waar niets anders dan een zakje cement aan besteed was.het schip werd niet voor niets snel verkocht door telco
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Johan kun je daar meer over vertellen wanneer en waar een en ander gebeurd was?

Groet,

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
johan dijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2012 13:30

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door johan dijk »

ik duik binnenkort ff in de boeken proet
van mijn grijze cellen moet ik het niet hebben :lol:
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update website Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Op de site van Bureau Wijsmuller - http://bureau-wijsmuller.nl/ - is vandaag de geschiedenis, voor zover bekend, van de "Super Servant 1" 1979 – 1993 geplaatst.

http://bureau-wijsmuller.nl/?Zware_Ladi ... _Servant_1

Bij het bewerken van de gegevens bleek dat het voor Bureau Wijsmuller, toen al, erg moeilijk was om de gegevens en informatie van de diverse "Super Servant's" uit elkaar te houden.

Het ene moment was de "Super Servant 1" in Japan en 3 dagen later was ze in de Verenigde Staten.

Ook in de scheepvaart berichten was de verwarring erg groot, het is ook best moeilijk als er schepen met de bijna de zelfde naam rondvaren om ze dan uit elkaar te houden.

Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd om alle informatie bij het juiste schip te plaatsen. Maar ik heb wel het gevoel dat er nog wel een flink aantal fouten in de geschiedenis staan.

En alleen met hulp van de oud opvarenden zal dat verholpen kunnen worden, dus bij deze, graag hulp om de geschiedenis helemaal goed te krijgen en compleet.

De bemanningslijst is ook bijgewerkt en aangevuld, maar ook daar mist er enorm veel.

De foto's zijn bijgewerkt, en er zijn een aantal schitterende foto's geplaatst.

De volgende die het digitale dok in gaat is de "Super Servant 2".

Ik hoop dat er na deze aankondiging nog foto materiaal en of informatie binnen komt van en over de "Super Servant 2" want ook over de "Super Servant 1" ontbreekt een hoop informatie.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. nog even het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de S komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de S die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles wat binnenkomt wordt geplaatst.

Groet,

Piet Voorburg
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Misschien is deze fraaie foto al eerder geplaatst? :wink:
Stentor-Nestor.jpg
Stentor-Nestor.jpg (96.11 KiB) 5446 keer bekeken


Plaats reactie