No Limit
Europese standaard voor de binnenvaart
Gisteren is in Straatsburg gestemd over de harmonisering van de technische eisen voor binnenvaartschepen. Het is goed dat de veiligheidsstandaarden overal in Europa dezelfde worden.
CDA-Europarlementariër Wortmann-Kool: " Het heeft jaren geduurd voordat over deze richtlijn die dateert uit 1997 overeenstemming is bereikt. Ik ben tevreden met de balans die er is gevonden tussen veiligheid enerzijds en regelgeving anderzijds. We moeten in het oog houden dat de binnenvaart sector bestaat uit kleine ondernemers die we niet kunnen opzadelen met ongebreidelde regelgeving en daarmee verbonden kostbare investeringen
uit Nieuwbank.nl
Gisteren is in Straatsburg gestemd over de harmonisering van de technische eisen voor binnenvaartschepen. Het is goed dat de veiligheidsstandaarden overal in Europa dezelfde worden.
CDA-Europarlementariër Wortmann-Kool: " Het heeft jaren geduurd voordat over deze richtlijn die dateert uit 1997 overeenstemming is bereikt. Ik ben tevreden met de balans die er is gevonden tussen veiligheid enerzijds en regelgeving anderzijds. We moeten in het oog houden dat de binnenvaart sector bestaat uit kleine ondernemers die we niet kunnen opzadelen met ongebreidelde regelgeving en daarmee verbonden kostbare investeringen
uit Nieuwbank.nl
- Stavenuiter
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
- Locatie: Enkhuizen
Re: No Limit
Schip breekt en zinkt op Maas
Een schip geladen met zand is dinsdagochtend op de Maas bij Lomm (Limburg) door midden gebroken en gezonken.
Vier opvarenden en een hond die aan boord waren, zijn in het water gesprongen, en op een nabijgelegen baggerschip opgevangen. Dat maakte de politie bekend.
Volgens de brandweer brak het schip tijdens het laden. Volgens de politie is er tot 7000 liter diesel gelekt uit het gezonken schip.
Een gespecialiseerde firma ruimt de brandstof die op het water drijft op. Dat gebeurt volgens de zegsman met een soort stofzuiger die de olielaag van het watervlak opzuigt. "Als dan nog een dunne laag achterblijft, worden absorptiedoeken gebruikt."
Het scheepvaartverkeer op de Maas is niet gestremd. Hoe lang de berging gaat duren, konden de woordvoerders van politie en Rijkswaterstaat nog niet zeggen. Rijkswaterstaat en de brandweer gaan het schip, dat volledig is gezonken, proberen te bergen.
Het is nog niet bekend wat de oorzaak is van het incident. "Dat gaan we nu achterhalen", aldus de zegsman. Ook wordt gekeken naar een mogelijke lekkage waardoor olie in het water komt. "We weten niet precies waar dat vandaan komt. In ieder geval niet uit de lading, want die bestond uit zand. Mogelijk lekt de motor."
Een schip geladen met zand is dinsdagochtend op de Maas bij Lomm (Limburg) door midden gebroken en gezonken.
Vier opvarenden en een hond die aan boord waren, zijn in het water gesprongen, en op een nabijgelegen baggerschip opgevangen. Dat maakte de politie bekend.
Volgens de brandweer brak het schip tijdens het laden. Volgens de politie is er tot 7000 liter diesel gelekt uit het gezonken schip.
Een gespecialiseerde firma ruimt de brandstof die op het water drijft op. Dat gebeurt volgens de zegsman met een soort stofzuiger die de olielaag van het watervlak opzuigt. "Als dan nog een dunne laag achterblijft, worden absorptiedoeken gebruikt."
Het scheepvaartverkeer op de Maas is niet gestremd. Hoe lang de berging gaat duren, konden de woordvoerders van politie en Rijkswaterstaat nog niet zeggen. Rijkswaterstaat en de brandweer gaan het schip, dat volledig is gezonken, proberen te bergen.
Het is nog niet bekend wat de oorzaak is van het incident. "Dat gaan we nu achterhalen", aldus de zegsman. Ook wordt gekeken naar een mogelijke lekkage waardoor olie in het water komt. "We weten niet precies waar dat vandaan komt. In ieder geval niet uit de lading, want die bestond uit zand. Mogelijk lekt de motor."
Re: No Limit
Toen ik het las en de vage foto zag dacht ik meteen aan de No Limit.
En ik niet alleen zie ik....
Mvg,
Eric
En ik niet alleen zie ik....
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Maar Roest Rust niet.
Re: No Limit
Ik denk,dat de leeftijd van het schip ook meegesproken heeft.Het bouwjaar van de Confid is 1972,de No Limit was redelijk nieuw,toen ze plooide. Groet,Arie.
Re: No Limit
Hoi Kombuizers en gasten.
Ik heb nog wat foto's van het gebeuren in juli 2004 en bij deze zet ik ze er op, ze zijn genomen op de dag dat het gebeurde en de dag erna. Wordt vervolgd:
Groetjes Willem
Ik heb nog wat foto's van het gebeuren in juli 2004 en bij deze zet ik ze er op, ze zijn genomen op de dag dat het gebeurde en de dag erna. Wordt vervolgd:
Groetjes Willem