Heel boos

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

Zo, nou zijn we met z'n allen fijn even héél boos geweest. Dat lucht lekker op. Het bloed stroomt ook weer eens wat sneller door de aderen en dat kan voor een keer helemaal geen kwaad........


Ferry

v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Heel boos

Bericht door v+d »

Jos, man windt je niet op, prachtige foto's en ook nog bruikbaar voor derden die er goed of slecht weer omheen lullen :lol:
Wellicht denken ze dat je er goed voor betaald wordt, dat is namelijk ook altijd een probleem. Niets van aan trekken, gewoon op koers blijven!

Opgaan in de grijze massa, waarom zouden wij dat doen? Doe maar eens lekker gek, nu kan het nog :-D
Jos Komen (R.I.P)

Re: Heel boos

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bedankt voor alle positieve reacties, ben nu niet boos meer.
Boos zijn is slecht voor hart en bloedvaten, dus neem maar een neut in de Ambuggie. :)
Salute!
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

Tja, het maaiveld. Nee, bescheidenheid is nooit aan mij besteed geweest en dat wekt natuurlijk her en der wel wrevel maar daar had ik altijd maling aan. Vroeger werd ik nogal eens op z'n Rotterdams voor kapsoneslijer uitgescholden maar dat vond ik niet erg. Met bescheidenheid kom je niet zo erg ver in het leven. En mijn motto was ook 'liever sterven dan mijn bek' houden. Dat heeft me wel eens opgebroken maar soit.

Daarom vind ik het liedje van Peter Blanken 'Het is moeilijk bescheiden te blijven' wel aardig hoewel dat cynisch bedoeld was. Hij is in ieder geval ook ooit als zeeman begonnen.


Ferry
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Heel boos

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Nogmaals....walslurpen mien jong,zoiets kun je dus verwachten :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14433
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Heel boos

Bericht door Harry G. Hogeboom »

'
liever sterven dan mijn bek' houden. Dat heeft me wel eens opgebroken maar soit.
Wel allemachtig Ferry, hep jij dat ook!!! :mrgreen:

Toen ik in 1980 bij van Rees de zak had genomen omdat ik naar Canada ging, hield mijn toenmalige baas en mentor en later hele goede vriend Dhr. Kees v d W. ( R.I.P.) een toespraakje, hij had een ontiegelijk gevoel voor humor EN een hele heese stem en besloot z'n relaas in de microfoon met :
" En het zal je daar in het verre Canada best goed gaan met je gezin"...........en NET toen iedereen wilde klappen..........voegde hij er aan toe : " ALS je af en toe op het goede moment leert om je klep eens dicht te houden" :mrgreen: :lol:

Ik lachte net zo hard als iedereen, het heeft me TOCH geen windeieren gelegd dat laatste advies toendertijd. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Heel boos

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Soms vraag je je af of je nu eigenlijk heel boos moet worden, of dat je je alleen maar moet verwonderen of erg droevig worden. Zo'n geval heb ik nu aan de hand. Boos worden zal weinig helpen. Ik moet de bureaucratie gaan bevechten, of liever: het tegen een computer opnemen. Het volgende is het geval.

Op 3 september jl., reisde ik per trein van Groningen naar Den Haag en vervolgens, na een oponthoud van ongeveer twee uur, verder naar Schiphol. Dat was althans mijn bedoeling. Nu reis ik sowieso maar eenmaal in de zoveel jaar per trein in Nederland, dus verwacht van mij geen grote bekendheid met het Nederlandse spoorwegnet. En als ik per trein naar Schiphol ga, is dat vrijwel altijd vanuit Rotterdam. Zodoende heb ik ergens in mijn hoofd zitten dat je éérst station Den Haag krijgt en pas daarna Schiphol. Ik koop dus in Groningen een enkele reis naar Schiphol. Dat is op zich al geen sinecure. Vroeger ging je naar het loket en zei tegen die juufrouw: "Enkele reis Schiphol eerste klas, alstublieft." Waarna je, na betaling van de passageprijs, je kaartje toegeschoven kreeg en dat was dat. Nu moet je in de slag met een machine die een eenmalige OV-chipkaart voor je moet uitrpinten. Gelukkig had ik daar in de dagen daarvoor al enige behendigheid in gekregen, dus ik stap met een geldig kaartje Groningen-Schiphol in de trein. Daar hebben ze van die mooie schermen waarop je precies de route kunt aflezen en wat zie ik: eerst komt Schiphol, dan Leiden en dan Den Haag. Mij ontbrak dus dat laatste stukje Schiphol-DenHaag. Voor mijn ticket betaalde ik € 42,50. Had ik meteen een ticket Groningen-Den Haag gekocht, dan had ik slechts 70 centen meer betaald, namelijk € 43,20. Maar koop je op Schiphol een enkele reis 1ste klas naar Den Haag, dan betaal je geen 70 centen, maar € 13,60.
Al die prijzen wist ik uiteraard niet toen ik daar rustig in de trein van Groningen naar Schiphol zat; die heb ik vandaag pas opgezocht, toen ik zo boos werd.

Ergens nog voor Zwolle komt de conducteur controleren of iedereen wel betaald heeft, dus ik geef hem mijn kaartje en vertel hem dat ik me vergist heb en dat ik na Schiphol nog twee stations verder wil, naar Den Haag, dus hoe kunnen we dat oplossen?
Geen probleem, zegt hij. Hij schrijft een bon waarop hij zegt dat ik door wil reizen van Schiphol naar Den Haag. Ik kan het verschil niet contant bij hem betalen, maar als ik een adres kan tonen, sturen ze me een acceptgiro thuis. Toen ik zei dat ik in Griekenland woonde, zei hij dat hij niet wist hoe ze dat dan gingen oplossen en noteerde mijn Griekse adres.

Dat was op 3 september. Vandaag, 3 oktober, dus exact een maand later, krijg ik de volgende, op 4 september door een computer uitgespuwde, niet gesigneerde brief ...

Afbeelding

Watdaar staat, klopt van geen kanten en dat ga ik natuurlijk niet betalen. Ik ga uiteraard met die lieden in de slag. Durft iemand in te schatten wat mijn kansen zijn om die slag te winnen ...? :shock:
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door rspeur »

Niet bedoeld om je nóg kwaaier te maken Theo, maar dit soort oplichting is bij onze spoorwegen eerder regel dan uitzondering.
Alle consumentenprogramma's hebben al aandacht aan deze dievenbende besteed, ze hebben gewoon schijt aan het publiek.
Denk aan je hart,
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Heel boos

Bericht door Bob R.I.P. »

NS zegt wel dat je in de trein van Schiphol naar Den Haag zat zonder een geldig vevoersbewijs, maar uit je verhaal maak ik op dat je al voor Zwolle een aanvullend kaartje kreeg. Bewijzen zal moeilijk zijn, staat er een tijd op? Hebben zij een bewijs dat je in de trein van Schiphol naar Den Haag zat? Poot stijf houden Theo en bij een volgend bezoek een andere naam opgeven. Je staat geregistreerd. Misschien kunnen de conducteurs dan ook meteen zien of ze met een "notoire zwartrijder" te maken hebben door in te loggen op een computer in Utrecht.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Heel boos

Bericht door Bob R.I.P. »

Oh ja je vraag was of je een kans maakt van die lieden te winnen. Geen idee, ik ga zelden of nooit met de trein en als ik ga heb ik een ingecheckt OV kaart.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Plaats reactie