Haven van Halifax e.o.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Die is nog beperkt te koop, voor ongeveer 60 euro.
Je jaagt me weer op Kosten Horsten :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Je jaagt me weer op kosten...
Ja, dat gevoel ken ik maar al te goed. Ik kan hier zo een metertje boeken aanwijzen die... Nou ja, laat ook maar. :?
Maar eh... voor die paar centen heb je wel wat moois, hoor. Achterin zit een mapje met 11 fraaie platen. Te groot voor de scanner, maar hier toch een indruk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ai-ai-ai Theo........bijzonder fraai getekende platen........en tjaa " die mooie boeken"...ik blijf voorgaats gaan :lol:
Aangezien ik voorlopig een poossie met de muziek mee ben, meende ik een beetje een punt aan dit verhaal te breien, nou jaaa "verhaal"...ut is misschien meer een zig zaggend scharreltochtje rond de Baai van Fundy van toen. Persoonlijk ben ik blij dat ik nog net van die " houten scheepsbouwers" echt in aktie heb gezien in Saoudie Arabia in de 1970ties, die met zeer beperkte middelen en nog meer beperkingen betreffende het beschikbare hout, daar op het strand in de bloedhete zon een dhow of een Sambuk in elkaar aan het spijkeren waren aan de boorden van de ons allen zo wel bekende Rode Zee, kan me nog wel voor m'n kop slaan dat ik toen slechts 2 foto's heb genomen. Ze bestaan NOG steeds in India en op de Oostkust van Afrika en ook in Indonesie- Sulawesie.......aahwel....hier nog een paar plaatjes uit het vroegere woonhuis, nu museum van William D. Lawrence in Maitland, de scheepsbouwer en reder met de dubbele poepdoos :mrgreen:
Bijlagen
Maitland-17-09-09.jpg
Maitland-17-09-09.jpg (67.37 KiB) 2273 keer bekeken
Maitland-17-09-09 (1).jpg
Maitland-17-09-09 (1).jpg (60.85 KiB) 2273 keer bekeken
Maitland-17-09-09 (2).jpg
Maitland-17-09-09 (2).jpg (97.24 KiB) 2273 keer bekeken
Maitland-17-09-09 (3).jpg
Maitland-17-09-09 (3).jpg (75.98 KiB) 2273 keer bekeken
Maitland-17-09-09 (4).jpg
Maitland-17-09-09 (4).jpg (70.28 KiB) 2273 keer bekeken
Maitland-17-09-09 (5).jpg
Maitland-17-09-09 (5).jpg (63.34 KiB) 2273 keer bekeken
Maitland-17-09-09 (6).jpg
Maitland-17-09-09 (6).jpg (68.09 KiB) 2273 keer bekeken
Maitland-17-09-09 (7).jpg
Maitland-17-09-09 (7).jpg (49.27 KiB) 2273 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Slechts eventjes opgevist voor een afsluitkreet binnenkort. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Even een mededeling van meer Psychologische aard............ik ben de komende 20 uur of zo " in retraite" om me voor te bereiden op DE Hockeymatch van het jaar! :mrgreen:
Morgenavond is er de finale tussen het Canadese Jnr. Hockey team en de Russen om de wereldtitel Jnr. Hockey. Tot nu toe is het Canadese team ONverslagen en zojuist wonnen ze met 5-1 van Slovenia...."WE" hebben de Amerikanen al achter ons gelaten dus NU de Russian Demons nog!! :lol: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Henk van der Moolen »

Hallo Harry,

Hockey, dat is toch voetbal met een stokkie? :lol:

vr gr Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding

Dat is dit ruige werk.
Veel plezier, Harry! :-D
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door rspeur »

Henk, voor een Canadees is hockey IJSHOCKEY!!! Je mag blij zijn dat hij even geen tijd heeft en dat Theo al een voorzetje geeft! :lol:
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Henk van der Moolen »

Hallo Rene,

En gewoon hockey noemen ze fieldhockey. Wat de Canadezen niet weten is dat ijshockey al werd gespeeld in Nederland in de 17de eeuw.
Als bewijs een schilderij uit die tijd van Hendrick Averkamp. Geschilderd in 1608 hangt in Rijksmuseum.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrick_A ... A01076.jpg
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

ACH......wat een onwetendheden :cry: :cry: ....eerst die opmerking van Theo over " het ruige werk"....HOE uncivilised :roll: ......nota bene betreffende een van de meest facinerende en diepzinnige sporten voor de jeugd........TEAMwork...als er ooit teamwork was EN.......snelheid........flitsende snelheid. 'tis dat ik even een blaasje pik van onze psychologische overwegingen omtrent het " hoe, wat, waarom" betreffende de wedstrijd van heden avond tegen de Russische Beer! Het Canadese Jeugdteam heeft tot nu toe geen enkele wedstrijd verloren , DAT gaan we zo houden en daar komt mijn - als Canadian by choise- eeuwenoude strategische geschiedkundige Nederlandse kennis betreffende een "associated sport" zoals ijsGOLF......( komt van kolven!) reeds uitgebeeld op dat schilderij van Avercamp in 1608 bij te pas. Dit "golfen" moet echter niet worden verward met het Canadese ijsHOCKEY, waar 2 teams bij te pas komen en het de bedoeling is om " THE puck" in het doel van de tegenpartij te schieten of anderszins te manouvreren! Dat er "in het enthousiasme van de wedstrijd" wel eens een klein botsinkie ontstaat tussen de spelers is slechts een bijkomstigheid...........door buitenstaanders zonder kennis van zaken veelal verward met " ruig werk".......vanwaar hier akte!
Notitie: Misschien zal ik hier " vandaag of morgen" wel eens een verhandeling geven betreffende de geschiedenis van de Canadese Ijshockey stick, welke uiteraard slechts wordt verward met het " kromme stokkie" op dat eeuwen oude schilderij in het Rijksmuseum door onwetendheid!

Dat er - met de heden ten dage ter beschikking staande informatie bronnen - zelfs nog personen zijn die ONZE Canadese Nationale sport verwarren met lieden die met een krom stokkie tegen een balletje slaan, al of niet op een grasveldje of op het ijs........tjaaa WAT kan ik over zulk een gebrek aan- ik ben genijgd te zeggen opvoeding :lol: , maar zal het laten bij- kennis van zaken, onwetenheid zeggen..........ik besluit dus maar met de wijsheden van Jacob! Jacob was een klasgenoot van mij op de befaamde School voor Wijsgerige Massinisten in Zwolle in 1964 en hij stotterde wat, waar hij overigens zelf- ogenschijnlijk- niet wakker van lag......als hij iemand vreindelijk maar toch wel serieus een beetje op de neus wilde tikken, maar niet snel genoeg uit z'n woorden kon komen dan gebruikte hij een tijdig ingestudeerde kreet zei hij puffend en hakkelend:" Als ik verder commentaar van jou nodig heb, dan rammel ik wel met de pispot".....dat laatste woord kwam er dan meestal uit zoals pis....pispis.....pispispis.........PISpot!
Ik moet nodig weer terug naar de psychologische training van het Canadese Jeugdteam, DIT lijdt mij veel teveel af!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie